Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Drommels

Drommels

27-07-2011 om 18:45

Wat deel je met je puber?

Na drie draadjes over tegendraads pubergedrag en hoe daar mee om te gaan, nu eens een andere kijk op die lange enden die op de bank zitten.

Waar deel je dezelfde voorliefde met de puber, waar je door bent verrast? Hmmm...kryptische zin. Een voorbeeld dan: mijn dochter blijkt nu dezelfde voorliefde te hebben voor Engelse detective's op TV. Je weet wel, die verantwoorde series met steevast hoge waarderingen van de heren / dames critici, die door de KRO worden uitgezonden. Oubolligheid troef. Toch?

Toch vallen we vanavond om 21:30 uur samen op de bank neer voor Sherlock. Of Midsummer Night Murders, waar inmiddels geen levende ziel meer kan rondlopen met 2 doden per aflevering.

Gelukkig is ze voor de rest een puber met de dramatische zuchten en omhoog draaiende oogbollen als moeder spreekt, de muziekkeuze, converseren per sms, creatief hangen enz.
Mag het niet vertellen aan haar vriendinnen, want Glee schijnt het nu helemaal te zijn. Watte? Glee...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Barbara

Barbara

27-07-2011 om 19:54

Ja hoor

Hier alle politieseries met zoon van 13, Ncis, Criminal Minds, The Mentalist. En vorige weken ook samen alle Junior MasterChefs gekeken. Zoon vond het erg leuk en heeft meteen geinspireerd gisteren voor het eerst helemaal zelf een cake gebakken.

Sancy

Sancy

27-07-2011 om 21:24

Ja hoor

Dochter blijkt een voorliefde voor the Mentalist, House en CSI te hebben, die ze met mij deelt. Zoon (nog net geen 10) blijkt verrassend genoeg mijn voorliefde voor huizenverbouwingen te hebben.

Brianna F

Brianna F

27-07-2011 om 22:16

Hier

Jongste dezelfde hobby als ik: scrappen, we gebruiken elkaars materialen en gaan 1 keer per jaar uitgebreid shoppen in een scrappersparadijs een goed uur rijden hier vandaan
Middelste deel mijn liefde voor series als: Dr. Who, CSI NY en de laatst uitgezonden nostalgische serie: mooi was die tijd. Met haar ga ik ook naar diverse openluchtmusea over vroeger.
Ze leest dezelfde boeken als ik, als ik iets leuk vind om te lezen, weet ik zeker dat zij dat ook vindt.
Met oudste ben ik op vakantie geweest omdat we beiden van lezen, muziek luisteren, terrasje pakken, wat luieren op een ligstoel en winkeltjes kijken houden. Dat hoef ik met de rest niet te doen.
Zo heb ik met ieder wel een gezamelijke interesse.

jessica 5

jessica 5

28-07-2011 om 00:34

Brianna f

Met oudste ben ik op vakantie geweest omdat we beiden van lezen, muziek luisteren, terrasje pakken, wat luieren op een ligstoel en winkeltjes kijken houden. Dat hoef ik met de rest niet te doen.
Go,wat zou ik dat eens graag doen met mijn enigste dochter(17). Hoop dat het er ooit nog eens van komt. Is hier gewoon een geldkwestie dat dat niet kan.
Wel ga ik met dochter schoppen en vooral kletsen we veel en zien we samen graag naar die vrouwen films/series,lekker janken/lachen samen. En we hebben de zelfde voorkeur voor cabaret,boeken begint te komen. En natuurlijk de liefdes en of het verdriet daar heb ik wel een luisterend oor voor.
Met de jongens (14 en 18) vooral spannende dingen doen en spannende films zien op t.v, vind ik ook leuk. Samen met de jongens klussen,elektrische motors e.d in elkaar zetten. Leer daar van hen ook weer van. Ook lekker ouwehoeren met elkaar. Ook serieuzere zaken worden er hier wel besproken.
Ach ik geniet van die pubers hier in huis. Soms niet,als het het over de troep gaat .

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2011 om 00:44

Van alles

Ik heb twee dochters. Met de een deel ik denk ik dat we van lekker eten houden en op tradities gesteld zijn. Fijn voor haar is dat ze alles kan eten zonder een grammetje aan te komen... ik niet. Met de oudste deel ik muziek, maar ook toekomstdromen. Mijn ´afrika´-tic is op haar overgeslagen. Het lijkt haar geweldig om er heen te mogen. Mij ook. En we kunnen lekker serieus bomen. Dat delen we ook

Jade

Jade

28-07-2011 om 11:01

Zoonlief en ik..

..delen de voorliefde voor horrorfilms. We zijn al een paar keer samen naar de bioscoop gegaan, heel gezellig

Thuis kijken we ook samen naar leuke films, ook heel gezellig

Jade

Jade

28-07-2011 om 11:01

Ook...

...op SiFi-Channel delen we de voorliefde voor Ghosthunters Inc.

Brianna F

Brianna F

28-07-2011 om 14:50

Ook

delen we alledrie de voorliefde voor een "terrasje pakken" Zojuist met mijn 3 dochters gelunched in de plaats waar ze momenteel alledrie bij hetzelfde bedrijf, werken. Oudste voor vast, andere 2 als vakantiebaantje. Wat oudste's chef deed verzuchten: heb je nog meer zussen, het is hartstikke druk. Helaas voor hem.
Het was super gezellig, volgende week weer.

Maylise

Maylise

28-07-2011 om 16:36

Met mijn 17jarige deel ik een voorliefde voor fantasy en science fiction. We spreken graag over gelezen boeken en we kijken ook samen naar science fiction/fantasy series op de televisie. Verder hebben we vaak discussies over politiek hoewel ik daar veel minder geïnteresseerd in ben dan zoon. Ik vind het wel ontzettend leuk om zijn mening overal over te horen en met hem te bespreken. We spelen ook graag allebei risk, stratego en dergelijke spellen. We zijn nu ook allebei bezig met een thuiscursus Spaans. We gaan 's weekends wel eens samen kajakken. Dat vinden we ook allebei leuk.

Mijn 14jarige is dol op paardrijden en dat heb ik vroeger ook veel gedaan. Ik ga wel eens samen met dochter een buitenrit maken. Sowieso ga ik wel eens mee om te kijken op de manege. We gaan ook wel eens samen tennissen. Door een ongeluk van jaren terug ben ik fysiek wat gammel dus echt een uitdaging is het niet voor haar om tegen mij te spelen maar ze vindt het blijkbaar wel gezellig. Verder delen we ook een liefde voor bepaalde televisie series zoals bijvoorbeeld Glee en Desperate Housewives. En ook bepaalde boeken vinden we allebei leuk; zo hebben we allebei Anna Karenina als lievelingsboek (en ook een van de top boeken van mijn oudste dochter en een na oudste zoon dus we kunnen wel een fanclub beginnen)

Mijn oudste dochter zit trouwens in hetzelfde vakgebied als ik wat ook enorm leuk is. Wij kunnen samen uren over ons werk praten. Heel saai voor anderen maar na leuk voor ons. Zij houdt ook van fantasy en paardrijden dus dat hebben we ook gemeen.

Op reis gaan vinden ze allemaal leuk. Als ik morgen een een reis voorstel heb ik gelijk allemaal vrijwilligers die mee willen.

Met met mijn zoon van 21 deel ik weer een voorliefde voor films. Hij heeft zo'n bioscoop abonnement en hij ziet elke film zo'n beetje die uitkomt. Zelf ga ik op verloren momenten graag naar de bioscoop dus wij wisselen altijd filmtips uit.

Zo heb ik met elk van mijn kinderen wel wat gemeen. En er zijn ook genoeg dingen die we weer niet gemeen hebben maar dat is ook wel weer leuk. Als mijn zoon enthousiast vertelt over alle gebeurtenissen in de voetbal wereld dan staat dat volkomen buiten mij maar ik vind het wel weer leuk dat hij daar dan alles van weet en zoveel mee heeft. Sowieso is dat een van de leukere dingen van ouder wordende kinderen. Je kan zo ontzettend veel van ze leren.

Asa Torell

Asa Torell

29-07-2011 om 12:34

Wat een leuk draadje dit!

Ik krijg er helemaal zin in, in die puberteit!

Concert, film, shoppen, smsen

Met mijn 13-jarige meid naar concert van Onerepulic geweest en heerlijk uit ons dak gegaan. Keihard met muziek meebleren, zwijmelfilms, met name Twilight, shoppen (maar dat vindt zoon ook erg leuk), smsen met vriendinnen en ook met elkaar. En favoriete series als House, Desperate Housewives, Masterchef.

Dom giechelen, mensen bekijken (soms gaat dat ook gepaard, niet netjes maar wel leuk).

En nog veel meer. Frappant is dat wij steeds beter met elkaar kunnen opschieten, maar met papa botst het steeds vaker.

Samen

Ik snak hier naar meer tijd voor mijn eigen belangstellingen. Natuurlijk zijn er zaken die we samen delen. Samen koken, bepaalde tv-programma's, kamperen. Zoon stelde voor dat ik voorlopig weer met hem naar zijn solo-sport toe ga, dan doen we nog iets samen.
Ach, ze zijn maar zo lang onder je hoede, denk ik dan maar.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2011 om 22:16

Asa

Voor zover mijn ervaring nu is, merk je in de puberteit al een verschuiving naar volwassen interesses, volwassen humor en dergelijke, dat wordt alleen maar leuker naarmate ze ouder worden.

Asa Torell

Asa Torell

30-07-2011 om 14:36

Kaaskopje

Dat lijkt mij ook... en eerlijk gezegd denk ik nu zelfs dat ik die echte puberbuien en kuren wel (deels) leuk zal vinden, maar dat zal vast anders zijn als ik er middenin zit!

Lezen, muziek,shoppen, studierichting, terasje zitten, humor, cr

Oudste (17) en ik delen:, shoppen (spreekt voorzichzelf) lezen (houden van dezelfde boeken en we vinden het lekker om samen te lezen aan zwembad ofzo), muziek (geen popconcerten, maar wel klassiek, muziektheater, musicals, we worden 'geraakt' op hetzelfde moment, heerlijk om dan naast je dezelfde emotie te zien en elkaar aan te kunnen kijken en te snappen wat die ander beleeft.) en terrasje zitten (kunnen we úren dit integenstelling tot man en jongste die meteen weer door willen na het drinken.)
Ook de richting die ze heeft gekozen is vrijwel hetzelfde als ik ook deed en als ze wel een meegaat naar mijn werk zie ik in haar dezelfde eigenschappen als ik heb en waarom ik dit beroep doe.
Met jongste (13) deel ik ook het lezen, maar omdat die jonger is lezen we beiden wat anders.... nog Man kan gek worden van ons al we op rij liggen te lezen en totaal onaanspreekbaar zijn door onze concentratie.
En verder: Ook het shoppen, hoewel zij wat mij betreft té veel wil (elke winkel in) maar misschien wordt dat nog anders als ze wat ouder is. En haar humor is geweldig! (En ik snap 'm na een half woord en lig dan al in een deuk, terwijl anderen zo'n grap eerst even moeten verwerken, hahaha en dan lachen wij nóg harder.)
En jongste is creatief zoals ik ben.( Alles proberen en uitvinden, elke keer weer met wat anders prutsen, allerlei rare foefjes kunnen bedenken, altijd een nieuwe 'hobby' en als ze die beheerst heeft ze er weer genoeg van, zoals ik.)
groeten albana

Sarcas

Sarcas

06-08-2011 om 14:15

Niet veel

We delen jammer genoeg niet zo heel veel. Ik heb een wat stevige muzieksmaak, en zij neigt meer naar de gevoelige zwijmelarij. Maar Pink vinden we allebei goed. En Queen. Wat films betreft hebben we nauwelijks iets gemeen. En zij leest niet, terwijl ik een fantasy-junk ben.

Maar we delen in gezinsverband Glee We wachten vol ongeduld af totdat seizoen 3 begint, en ondertussen kijken we naar The Glee Project.

S.

The glee project?

Vertel, vertel, wat is dat? Mijn dochters zijn enorme Gleefans en kunnen ook niet wachten op het volgende seizoen. Ze kijken nu oude afleveringen terug op de computer, keer op keer. Dus iets nieuws Glee-achtigs zouden ze geweldig vinden.

skik

Biene M.

Biene M.

06-08-2011 om 19:47

Boeken en muziek...`

... en de kapper

Op vakantie had zij wat boeken van mij mee om voor haar lijst te lezen. Ze had ook zelf een boek gekocht en dat vond ze erg leuk, dus toen heb ik dat gelezen. Ondertussen las zij er één van mij, dat hadden we nog niet meegemaakt maar we hopen dat we dat nog vaak gaan doen.

Tegenwoordig luisteren we ook veel naar elkaars muziek. Eerst moesten we echt op zoek naar cd's voor in de auto op vakantie die we allemaal leuk vonden, maar inmiddels houdt zij ook van de muziek van mijn man en mij en komt zij met muziek aanzetten die ik ook leuk vind.

Verder gaan we al jaren samen naar de kapper en sinds er nog twee kleine kinderen bij zijn gekomen is dat uitstapje met zijn tweeën echt iets van ons samen geworden.

Samen tv kijken is lastig, want ik vind bijna niets leuk. We kijken alleen nog met zijn drieën naar House, althans, als er weer eens nieuwe afleveringen komen.

O ja, mijn dochter vindt onze vrienden heel leuk en dat is gelukkig wederzijds, dus zij is er vaak bij als we eters hebben. En als we dan catannen doet ze zéker mee.

Ik ben heel blij dat er weer meer is wat we samen doen, nu de ergste (was vrij mild eigenlijk) puberperiode over is.

Sascha2

Sascha2

06-08-2011 om 20:29

Biene (ot)

Als ik het goed heb gehoord zijn er of komen er deze/volgende week nieuwe afleveringen van House op donderdag sbs6. *sjonge wat een wazig bericht heb ik getypt*

Biene M.

Biene M.

07-08-2011 om 07:38

Sascha

Leuk, bedankt voor de tip!!

Biene M.

Biene M.

07-08-2011 om 07:39

En drommels

Ook bedankt natuurlijk

Sancy

Sancy

07-08-2011 om 09:53

House

De nieuwe House serie is 28 juli al begonnen, dus er zijn nu al 4 (2 x 2) afleveringen geweest. Inmiddels kijkt dochter dus gezellig met me mee.

Fiorucci

Fiorucci

07-08-2011 om 12:11

Biene

Twee weken geleden al begonnen, die nieuwe afleveringen!

liora

liora

07-08-2011 om 12:30

Ja leuk

Net als Asa kan ik me op dit soort dingen echt enorm verheugen!

Kan niet wachten!

(maar ik kan er vast heel slecht tegen als ze gaan zeggen dat ze me een waardeloze moeder vinden en alkes wat ik zeg stom vinden

Biene M.

Biene M.

07-08-2011 om 12:46

Jeetje

Wat is dat nou voor stoms, midden in de zomer beginnen met nieuwe afleveringen! Tsk. Maar zien of we de gemiste afleveringen kunnen downloaden dan.

Biene M.

Biene M.

07-08-2011 om 12:50

Liora

Mijn dochter heeft één keer gezegd dat ik de stomste moeder was die er bestond en toen moest ik heel hard lachen en heb ik gezegd dat ze maar moest kiezen bij wie ze wilde wonen en dat het mocht. Bij de moeder van N, die haar dochter altijd kleineert, of bij de moeder van L, die altijd tegen haar magere dochter zegt dat ze te dik wordt, of bij de moeder van O, die overbeschermend is, enzovoort. Daarna heeft ze het nooit meer gezegd.

Gelukkig hier niet meegemaakt dat ze alles wat ik zei stom vond, maar wel veel natuurlijk en dat mag ook. Het werd weleens tijd dat ik van mijn voetstuk af viel, ze moet uiteindelijk tenslotte zichzelf worden en dat gaat inmiddels best aardig.

Fiorucci

Fiorucci

08-08-2011 om 18:13

Biene ot

Nee hoor dat is niet stom, maar fijn voor de thuisblijvers! Die willen ook niet acht weken lang alleen maar herhalingen zien...

Biene M.

Biene M.

08-08-2011 om 20:31

Fiorucci

Ik vind het toch stom

Maar mijn man heeft ze inmiddels gedownload en we nemen de komende afleveringen op en als mijn dochter dan over twee weken terug komt hebben we een leuke verrassing voor haar!

Biene

Ik vind het ook stom hoor

Fiorucci

Fiorucci

09-08-2011 om 18:22

Biene

Nou ja ik snap het wel hoor, maar als thuisblijver erger ik me er wel eens aan dat er hele zomers lang herhalingen komen,juist als ik tijd heb om uitgebreid tv te kijken..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.