Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Tammie

Tammie

24-01-2018 om 13:06

Wat hebben jullie zoal in huis?


vuurvlinder

vuurvlinder

28-01-2018 om 20:02

Ad hombre

Toen mijn kinderen jong waren was ik ook heel strikt met eten. Een keer per dag sap met snoepje, de rest water en thee. Geen koekjes tussendoor, wel paprika, tomaat en komkommer en onbeperkt fruit. Maar in de puberteit gaan ze meer hun eigen gang. Ze hebben ook meer geld (van een krantenwijk of een ander baantje.)En het is ook gezond dat ze meer hun eigen gang gaan en soms keuzes maken die ik niet zou maken.
Ik maak iedere avond een bakje gesneden fruit voor mezelf, mijn pubers vinden dat ook heerlijk, dus ik maak voor hun ook een bakje. Dat pakken ze wel. Daarnaast hebben ze zelf buien dat ze veel fruit eten. (in de zomer aardbeien nu mandarijnen.)

Fruitbakjes

zelf maak ik altijd fruithapjes bij het avond eten
Het is heel simpel, je snijdt wat verschillend fruit en doet het in een bakje, en dan zet je het naast het bord van je kind.

Puber trek

Mijn puberende dochter van bijna 13 staat bekend om haar kipnuggets-hamburger-ik eet niets gezond-trek... aangezien ik alleen de laatste 2 weken van de vakantie vrij ben zit dochter veel alleen thuis helaas. De eerste week vlogen de tosti’s en hamburgers de deur uit. Nu zit al het lekkers opgesloten in een kast ( ze eet echt alles op) en haal ik alleen nog voor het weekend. Verder drinkt dochter veel water en icetea. Ze vraagt wel om fris maar vaak zeg ik nee. (Ivm beugel). Dit krijgt ze in het weekend 1-3 glazen. Verder ligt er fruit wat ze graag eet. Haar voorkeur is wel hamburgers en zo

marie

marie

12-08-2018 om 23:13

Sandy

Als je alleen gezond brood (volkoren) in huis hebt is een tosti toch niet ongezond?
Ook een hamburger kun je erg lekker en erg gezond maken.

Ik koop vaker wat er gevraagd wordt door puberella, ook als het ongezond is. En als het de spuigaten uitloopt zeg ik: zo, dit heb ik nog voor je gekocht maar vanaf morgen ga ik bezuinigen (oid) en koop ik alleen nog gezonde dingen. Als jij dan zin hebt in ice tea of fris mag je dat zelf kopen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.