emma43
21-09-2010 om 22:09
Wat kan mijn dochter doen? [ruzie met andere tiener]
Ik weet geen passende titel.
Mijn dochter heeft ruzie met een meisje.Dit is een heel lang verhaal,op dit forum heb ik al eerder over de vriendschap tussen mijn dochter en het meisje gesproken en dat er dingen gebeurde die niet klopte.Nu is het zover dat ze niet meer met elkaar omgaan,maar het meisje blijft schelden,niet rechtstreeks tegen mijn dochter ,maar wel tegen vrienden klasgenoten,die dat weer terug vertellen tegen mijn dochter.Ze wordt daar niet blij van,het is ook erg grof en het is niet fijn om iedere dag aan te horen dat iemand je haat,dat je een k.....hoer bent enz enz.Mijn dochter heeft al tegen iedereen gezegd dat het haar niet interesseerd wat meisje van haar vindt en dat ze die informatie niet hoeft te horen,maar het stopt niet.Hoe kan ze dit oplossen?Dit is nu al een half jaar.In de vakantie was het rustig,maar nu is het weer iedere dag raak.Dochter wil het loslaten,maar dat lukt zo niet.

Starry Night
21-09-2010 om 22:23
Het lijkt erop...
... dat niet langer het vroegere vriendinnetje het probleem is, maar de vrienden en klasgenoten die er kennelijk van genieten olie op het vuur te gooien.
Het is moeilijk, maar volgens mij is er maar één remedie: schouders ophalen en niet meer reageren. Dus ook niet met "ik wil het niet horen", want ook dat is een reactie en reactie is leuk.

Kaaskopje
22-09-2010 om 01:15
Hele onplezierige situatie
Er zijn bij ons twee situaties geweest waardoor mijn dochters het niet meer leuk en zelfs eng vonden om naar buiten te gaan. De eerste was toen 2 zusjes opeens besloten hadden tegen mijn dochters te zijn en ze echt te intimideren. De tweede situatie was toen mijn oudste dochter had gezien wie er brand achter ons huis veroorzaakt had en dat aan de politie had verteld. De vriendin van de dader heeft haar de bosjes in geduwd, dreigtaal geuit e.d.. Alleen al haar stem in de straat (die ze luid en duidelijk liet horen) was al genoeg om bang te worden en niet naar buiten te gaan. Mijn man is in het laatste geval naar het huis van dat meisje gegaan om de ouders te vertellen dat het moest stoppen, maar er werd al snel duidelijk wie daar de baas was: dochter. Moeder wist ook niet wat ze ermee aan moest. Gelukkig voor mijn dochters, maar ook voor het meisje zelf, is er uiteindelijk wel ingegrepen door het meisje uit huis te plaatsen naar een plaats waar men haar beter kon begeleiden.
Van beide situatie heb ik geleerd dat het inderdaad het beste is om zoveel mogelijk te negeren en de pestkop dus niet te belonen, maar dat het tegelijkertijd een serieus probleem is voor het 'slachtoffer'. Ik ben even kwijt of het meisje een klasgenoot is, ik weet nog wel dat je het er eerder over gehad hebt. Maar als het een klasgenoot is, kun je haar onderwijzer dan niet vragen er in algemene zin aandacht aan te besteden. Zonder namen te noemen dus, maar aandacht voor pesten.

Tirza G.
22-09-2010 om 13:47
Goeie help
Grrrrrrrrr méiden. Je zou ze. Wat een náre situatie. Ik weet ook geen oplossing, maar ik vind wel dat je dochter het superstoer doet.
Tirza

emma43
22-09-2010 om 15:40
Ja,maar hoelang nog
Ze doet het zeker goed op dit moment,maar wanneer komt de laatste druppel.
Een paar maanden terug kon ze er ook niet meer tegen.Het andere meisje is zo slim,dat ze het nooit rechtstreeks naar mijn dochter doet,ze heeft een groepje om haar heen dat voor haar alles doet.Mijn dochter is ook zo een vriendin voor haar geweest,tot er te veel gebeurde.Een paar maanden terug heeft meisje dochter zo uitgedaagd te slaan,dat dochter dat geprobeerd heeft,meisje pakte haar arm ,gooide haar op de grond,dochter lag onder 2 fietsen,meisje boven haar,dochter heeft in haar gezicht gekrabd en aan haar haar getrokken,meer kon ze ook niet ,want meisje
bovenop haar te slaan.Maar dochter was wel eerste die probeerde te slaan,dus fout.
's avonds las dochter op hyves dat de vader van het meisje gezegd had dat meisje nog harder had moeten slaan.Toen heb ik ,zo stom,de telefoon gepakt en ontdekte dat de vader mee gaat met het liegen en de fantasieverhalen van zijn dochter.Het jammere is dat het meisje ook vreselijke dingen over haar ouders verteld en mijn dochter haar altijd verteld heeft dat ze dat niet mag doen,ze heeft het altijd voor die ouders opgenomen en haar vriendin proberen uit te leggen dat ze fout bezig was.Ze voelt zich nu zo verraden door die ouders,dat ze haar niet geloven.Plus ben ik bang,dat het meisje door gaat met treiteren tot mijn dochter er echt niet meer tegen kan en dan?
De onmacht,het blijven treiteren,het weten dat als zij iets zegt of doet,ze fout is,dat meisje alles omdraait en liegt,maakt het haar zo moeilijk.
We proberen nu de afstand zo groot mogelijk te maken,dus dochter heeft haar hyves leeggemaakt,geen foto's ,geen www invullen.Meisje en haar vriendinnen zijn geblokkeerd.En ik hoop dat dochter zo min mogelijk prive dingen tegen kinderen verteld die ook met meisje omgaan,maar dat is moeilijk in een dorp.Alles gaat hier rond.Meisje zit gelukkig op een andere school,maar ze komen elkaar tegen met het naar school gaan.Ze heeft ook gedreigd dat ze mensen kent op de school van dochter en dat die het leven op school een hel gaan maken voor dochter.Ze laat dochter doodschieten,enz enz.Dan het kk gescheld en het commentaar op haar uiterlijk.Iedere dag weer.Ze probeert dochter echt te breken.Maar afijn,volgens haar ouders doet ze niets en is het mijn dochter.Gelukkig hoort dochter wel van vrienden ,dat iedereen wel op de hoogte is ,wie het is en dat dochter dat niet is.Maar dan nog ,komt ze iedere dag thuis,nu heeft ze dit weer gezegd of dat gezegd.Niet fijn.

emma43
23-09-2010 om 11:38
Neuh....
dat heeft ze ondertussen wel geleerd.Nu had ze in principe niet eens de kans gehad om te slaan.Dat andere meisje is blijven slaan bovenop mijn dochter,terwijl die 2 fietsen op haar had,ook niet netjes.Maar nooit vechten,daar ben ik heel duidelijk in geweest.Ze wist ook heel goed dat ze weer in een val was gelopen ,zeg maar,dat zij weer de schuldige was.Je uit laten schelden en weglopen is natuurlijk niet stoer,maar dat moet ze even leren,dat je dan eigenlijk wel stoer bent om je niet uit te laten dagen.Ze zal het ook niet meer doen,fiets beschadigd,broek kapot,bloeduitstorting op haar rug,van het stuur en gekneusde nek.
Maar ze mag ook niet terugschelden,ze mag gewoon helemaal niets.Ze mag van mij niets doen,zelfs niet met andere over het meisje praten.Maar ondertussen moet ze wel alles over heen laten komen,wat doet dat met haar......

Tirza G.
23-09-2010 om 16:43
Afschuwelijk
maar wat fijn dat ze bij jullie terecht kan. Bah toch, je zal dit aan moeten horen elke dag.
Tirza