Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat kost dat nou, een kind naar de brugklas?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Woordenboeken?

nou die laat oudste hier gewoon op school...al 3 jaar lang, alleen in de vakantie komen ze nog (gezellig) thuis. thuis zoek je 't gewoon even op op internet... wat ik ook mis in jullie lijstjes is een geheugenstick. vanaf groep 1 wordt dat hier 'aangeraden' en vanaf groep 2 verplicht en vanaf groep 3 zelfs het aantal m.b.'s erbij. oudste zeurde er hier na 2 weken al om, want het was zo 'lastig' anders, ze kon zo niet aan alle opdrachten werken die op de schoolp.c. stonden. toen heb ik er een van ons gegeven, 128m.b. die ik nog had. maar in het tweede jaar moest het al een 'grotere' zijn omdat de helft er anders niet op pastte. en dit jaar stond er in de 'verplicht' lijst (of noodzakelijk lijst, verplicht is in principe niks) een geheugenstick van minimaal 1 gig.
maar ik koop zowiezo niks meer. ze krijgt gewoon een 'vast' bedrag en dan bedenkt ze het maar mooi zelf. en dan wordt het óf een tas óf die coole agenda óf een geheugenstick etc. en niet én,én, én. vanaf groep 2 al. en daar zitten natuurlijk de 'verplicht' onderdelen bij inbegrepen.
groeten albana

Suzanne

Suzanne

23-01-2009 om 14:41

Geheugenstick

Mijn kinderen hebben een geheugenstick van school gekregen aan het begin van de 1e klas, met de naam van de school en het logo er op, leuke geste!
Woordenboeken: hier ook geen NL-woordenboek, alleen idd. de vreemde talen. Hier volstaan boeken van een paar jaar oud prima! Hier trouwens in de schoolgids het volgende lijstje, misschien heb je er wat aan als voorbeeld:
Basisbenodigdheden: geldt voor alle leerjaren.
- goede bruikbare agenda
- goede en vooral stevige boekentas of rugzak (geen plastic tassen of
boodschaptassen)
- diverse potloden, waaronder 3H, H, HB, en 3B
- liniaal 30 cm. (plat, plastic of aluminium)
- geo-driehoek
- passer (met potloodvulling in stevig doosje)
- rekenmachine (de Casio fx-82ms)
- stuk vlakgom (geen kunststof)
- schaar
- doosje kleurpotloden
- lijmstift merk ”Pritt”
- 23-gaats ringband met als vulling: gelinieerd papier en tekenpapier
- wiskunde: een schrift met hokjespapier (cm2)
- Basis Bosatlas (geldt niet voor de LWOO-klassen)
- Prisma zakwoordenboek voor:
. Nederlands
. Engels/Nederlands en Nederlands/Engels
. Frans/Nederlands en Nederlands/Frans
(geldt in leerjaar 1 alleen voor havo/vwo-klassen)
. Duits/Nederlands en Nederlands/Duits (spelling 2000!!)
(geldt niet voor LWOO-klassen)
- gym: gymbroekje of turnpak (naar eigen keuze) en gymschoenen voor in gymzalen (geen zwarte zolen en geen loopschoen met profiel, dit om beschadigingen van de vloeren te voorkomen)
- beschrijfbare cd’s voor diverse vakken
- koptelefoon voor gebruik bij de computer

pristel

pristel

23-01-2009 om 19:05

Online woordenboeken zijn (meestal) slecht

Ik schrijf mijn studenten ook woordenboeken voor. Ze kopen ze echter niet, ze gebruiken internet. Het resultaat is daar ook naar.....

Vermoedelijk zijn er wel goede sites, maar het merendeel van de online woordenboeken is crap.

Pris

Lynna

Lynna

24-01-2009 om 09:02

Usb stick niet zomaar kopen!

Bij ons op school kunnen leerlingen geen usb stick gebruiken. Er stonden te vaak programma's op waardoor het netwerk te veel belast werd. De personeelsleden kunnen het wel, als de leerlingen iets belangrijks hebben kunnen ze het aan een docent of in de mediatheek vragen om naar hen toe te mailen (kan het dus ook geen groot bestand zijn).

Tirza G.

Tirza G.

24-01-2009 om 14:35

Geen online woordenboeken

Ik heb gewoon de Van Dale's en het Groene Boekje op de computers geinstalleerd staan. En ik de boekenkast staan mijn "ouwe" dikke woordenboeken en ook het groene boekje.
Online vertaalprogramma's zijn inderdaad vaak zeer slecht.

Tirza

Rinkie

Rinkie

27-01-2009 om 22:03 Topicstarter

Woordenboeken

Vandaag vond ik twee woordenboeken Engels-Nederlands (en andersom) bij de Marskramer voor 3,98. Verkorte uitgave, gebaseerd op de Van Dale. Volgens mij kan hij daar wel even mee vooruit.
Het begin is er...

Bedankt voor al jullie reacties trouwens!

nic

nic

03-02-2009 om 13:50

Inderdaad weemoedig!

Onze oudste ( nu nog driftig aan de CITO!) gaat na de vakantie naar het VO. Ik zie hem nog aan mijn hand een beetje onwennig de kleuterklas binnenlopen. Moeders met tranen in de ogen, en die zullen straks bij de eindmusical, als het afscheidslied van groep 8 klinkt, weer komen, snik!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.