Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat mee naar school voor lunch

Mijn puberdame houdt niet van brood. Afgebakken broodjes en tosti’s wel. Maar wat moet je dan mee naar school? We hebben een tijdje brood gedaan, maar dat komt over het algemeen niet aangeraakt weer terug. Op de basisschool at ze vaak wraps met kruidenboter, maar dat begint haar ook de keel uit te hangen. Wat nemen jullie pubers mee naar school ipv brood? 


Bijtje82 schreef op 23-11-2022 om 17:48:

Ben ik de enige die dat allemaal maar gedoe en geknoei vind voor een school lunch?
Ik ben echt van het makkelijk hoor. Gewoon hapklaar. Ham kaas croissant, krentenbol met kaas, eierkoek en makkelijk fruit.

Net wat je gewend bent denk ik.

Bijtje82

Bijtje82

23-11-2022 om 18:26

MamaE schreef op 23-11-2022 om 17:52:

[..]

Ik zou het ook gedoe vinden maar als mijn kind het ervoor over heeft, haar feestje dan. Overigens zou ik elke dag een croissant en een eierkoek nou niet bepaald gezond vinden als lunch.

Nee, maar gezonder dan noodles 😁 

Beetje afwisselen met gezondere maaltijden moet wel te doen zijn lijkt me.

Netherfield

Netherfield

23-11-2022 om 20:15 Topicstarter

Iemand vond elke dag een afbakbroodje al duur, ben benieuwd wat diegene vindt van noodles van €1,19 elke dag. Maar ik ben al lang blij dat ze iets gevonden heeft. Mocht dit op den duur haar neus uitkomen dan lees ik dit topic gewoon weer!

Bijtje82 schreef op 23-11-2022 om 18:26:

[..]

Nee, maar gezonder dan noodles 😁

Beetje afwisselen met gezondere maaltijden moet wel te doen zijn lijkt me.

Nou een croissant is echt een bonk vet. Dus daar kan geen gezonde maaltijd tegenop.

Bijtje82

Bijtje82

23-11-2022 om 21:39

Decembermamma schreef op 23-11-2022 om 21:27:

[..]

Nou een croissant is echt een bonk vet. Dus daar kan geen gezonde maaltijd tegenop.

Ja, je moet het ook niet iedere dag doen. Volgens mij had ik het ook over fruit. 

Maar een bak noodles is nog veel ongezonder. 

Netherfield schreef op 23-11-2022 om 20:15:

Iemand vond elke dag een afbakbroodje al duur, ben benieuwd wat diegene vindt van noodles van €1,19 elke dag. Maar ik ben al lang blij dat ze iets gevonden heeft. Mocht dit op den duur haar neus uitkomen dan lees ik dit topic gewoon weer!

Even over noodles. Die zakjes met de  yum yum noodles is rotzooi.  Maar bijvoorbeeld de go tan volkoren noodles kopen en die met wat eigen kruiden bestrooien geeft meer vulling en aardig wat minder rotzooi als de yum yum met een waslijst aan ingrediënten 

Bijtje82 schreef op 23-11-2022 om 21:39:

[..]

Ja, je moet het ook niet iedere dag doen. Volgens mij had ik het ook over fruit.

Maar een bak noodles is nog veel ongezonder.

Een bak fruit bij een croissant en krentenbol of eierkoek maakt niet veel goed. Dat is echt niet veel beter al de noodles.

Bijtje82

Bijtje82

23-11-2022 om 22:15

Decembermamma schreef op 23-11-2022 om 21:57:

[..]

Een bak fruit bij een croissant en krentenbol of eierkoek maakt niet veel goed. Dat is echt niet veel beter al de noodles.

Laat die croissants nou eens los. Ik zeg niet en en en. Ik zeg afwisselen. Variatie. Neem een keer een croissant of een krentenbol. En doe als extra vers fruit, geen dure voorgesneden bak. Of wat rauwkost. Dat is echt wel beter dan een bak zout met sliertjes met nul voedingswaarde. 

Ook noodles kun je idd gezond maken. Volkoren noodles, gezonde kruiden. Met wat groente en vlees/ vleesvervangers erdoor heel voedzaam. 

Bijtje82

Bijtje82

24-11-2022 om 00:18

Pinokkio schreef op 23-11-2022 om 22:27:

Ook noodles kun je idd gezond maken. Volkoren noodles, gezonde kruiden. Met wat groente en vlees/ vleesvervangers erdoor heel voedzaam.

Je kunt alles een stuk gezonder maken dan wat er voorverpakt in de winkel ligt.

Maar het kind zit op school, dus dat doet er allemaal niet toe. 

Als je op kantoor werkt of ergens met een uitgebreide kantine, dan snap ik dat je wat makkelijker een kleine maaltijd meeneemt.

Maar we hebben het nu over schoolpauzes. Dan ga je toch voor makkelijk ipv gehannes?

Er zijn zoveel andere mogelijkheden die veel minder gedoe geven. Ik zal wel te simpel en ouderwets zijn ofzo.

Hoe erg zou puber het vinden als het niet super gezond is? Peuters schijnen ook heel prima met wat minder groente toe te kunnen. Een boterham hagelslag heeft ook niet zo veel voedingswaarde, maar zolang ze thuis gezond eet zou mijn prioriteit daar niet liggen.
Eerst maar eens zorgen dat ze eet. 

Netherfield

Netherfield

24-11-2022 om 08:32 Topicstarter

Evaluna schreef op 24-11-2022 om 05:27:

Hoe erg zou puber het vinden als het niet super gezond is? Peuters schijnen ook heel prima met wat minder groente toe te kunnen. Een boterham hagelslag heeft ook niet zo veel voedingswaarde, maar zolang ze thuis gezond eet zou mijn prioriteit daar niet liggen.
Eerst maar eens zorgen dat ze eet.

Helemaal mee eens!

Wat mijn kind ook weleens meeneemt  is een portie soep. Ik maak regelmatig soep en dan een portie daarvan ' s ochtends in de magnetron warm maken vervolgens in een thermo beker met brede rand, lepel mee en in de middag een lekkere soep, eventueel met wat volkorensoepstengels of croutons.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.