Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
**Chrissie**

**Chrissie**

18-09-2013 om 00:59

Wat te doen: vriendin van dochter snijdt zichzelf

**Chrissie**

**Chrissie**

26-09-2013 om 09:56

Moeilijk

Ik vind het echt moeilijk te beoordelen, zo heel goed ken ik haar nu ook weer niet. Het meeste hoor ik van mijn dochter. Bijvoorbeeld dat er vorig jaar vaker ruzies in het groepje voorkwamen die draaiden om deze vriendin. Dit is toch wel de druppel.
En misschien zijn haar problemen wel groter dan ik nu denk, maar daar heb ik echt geen zicht op. Ik hoop dat dat niet zo is. Dochter wil nu in ieder geval niet meer dan wat oppervlakkig contact.

jessica 5

jessica 5

02-10-2013 om 00:43

Chrissie

En hoe is het nu?

**Chrissie**

**Chrissie**

02-10-2013 om 13:37

Jessica

Het is rustig nu. Ik weet niet hoe het nu met vriendin is, ze hebben oppervlakkig contact. Het is onmogelijk om te achterhalen of het serieus was of niet. Wij denken van niet, vermoedelijk toch aandachttrekkerij. Maar dat is natuurlijk veel te ver gegaan. Ze heeft het ook niet uit kunnen leggen aan dochter, de ene keer zegt ze dit de andere keer dat. Wat onze dochter betreft is ze veel te ver gegaan en is er geen vertrouwen meer in een goeie, eerlijke vriendschap.
Haar ouders zijn in ieder geval op de hoogte, dus het is nu verder aan hun, mocht er meer aan de hand zijn.

Ben trouwens heel blij met jullie reacties, het heeft me geholpen om te kijken wat voor actie we konden ondernemen en ook al was het waarschijnlijk niet serieus, ik denk dat we het op deze manier goed hebben aangepakt, voor zover dat in onze mogelijkheden lag. En vooral voor dochter en haar vriendinnen heb ik veel respect, heel dapper hoe ze naar haar ouders zijn toegegaan!

Kaaskopje

Kaaskopje

04-10-2013 om 12:18

Fijn

Het is altijd akelig als zoiets in je omgeving gebeurt en het is niet de bedoeling dat jij daar in meegezogen wordt en zeker niet je dochter. Dus fijn dat je het gevoel hebt het goede gedaan te hebben en dat je het nu af kunt sluiten. Ik heb dit 'gedoe' in mijn naaste omgeving (niet bij ons thuis gelukkig) en het houd mij toch bezig. Maar ook ik probeer het wel daar te laten.

jessica 5

jessica 5

07-10-2013 om 01:34

Chrissie

Nou inderdaad respect voor je dochter en haar vriendinnen hoe ze het hebben aangepakt. Dat de ouders op de hoogte zijn is al heel wat. Wel een nare ervaring voor je dochter op die leeftijd om daar mee geconfronteerd te worden. Wel goed dat ze het aan jou heeft verteld. Hier sta ik ook altijd open voor dingen waar kinderen mee thuiskomen en dat weten ze ook. Al genoeg nare dingen gehoord en ze daar mee geholpen hoe daar mee om te gaan. Ik schrik ook wel van sommige verhalen die de kinderen mee naar huis nemen. Pff wat een bagage hebben sommige kinderen al op een jonge leeftijd!. Voor onze kinderen is het vaak ook niet te begrijpen wat sommige kinderen al hebben meegemaakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.