Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat vertellen over eigen sex. verleden?

ik had een gesprek met wat vrouwen (moeders) over of je aan je puber(dochters in ons geval) vertelt over je eigen sexueel verleden?
Vertel je wanneer je je eerste sexuele ervaring had, hoe dat was, vertel je of je meerdere sexuele relaties hebt gehad?
Of is dit alles gewoon prive?
Of schaam je je ervoor en wil je niet dat je kind het weet?
Of wil je je kind waarschuwen, voor negatieve en/of onoverdachte acties, gebruik je dan je eigen ervaring/acties uit het verleden?

Zelf ben ik hier niet helemaal uit...Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken?!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

27-01-2010 om 00:00

Dat hangt er helemaal vanaf

Als mijn dochters geïnteresseerd zijn zal ik er best wat over willen vertellen, maar ik ben er ook voorzichtig mee. Ze mogen best weten dat hun vader niet de eerste was, maar voor de rest zie ik mezelf er niet geanimeerd over praten met ze. Ik denk dat ik wel realistisch met ze over de risico's kan praten door mijn ervaring. Ze moeten naast dat seks fijn is ook begrijpen dat ze in situaties kunnen komen die ze ongewenst vinden en dat nee dan toch echt nee is. Ik ga daar niet nadrukkelijk voor zitten, maar ik grijp soms het moment aan als er een opening is.

Valt vrij weinig te vertellen

Ik ontmoette een man, en daar deed ik het mee en daar ben ik mee getrouwd. Zal de gemiddelde puber ERG spannend vinden

Kaaskopje

Kaaskopje

30-01-2010 om 13:41

Valt veel te vertellen

maar dat doe ik niet in de zin van mijn ervaringen uit de doeken doen. Ik kan ze wel raadgeven en voor bepaalde zaken waarschuwen en als ze dan vragen waarom ik dat vind wil ik daar best wat dieper op ingaan.
Ik weet niet of hier As the World turns liefhebbers meelezen en dus momenteel ook middenin het nogal hysterische gedoe rond de dochter van Brad zitten. Zo nee, negeer mijn verwijzingen naar ATWT dan. Zo ja: ik vind Brad echt hysterisch doen over dit onderwerp. Ik word ook een beetje benauwd van die goede gesprekken. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar ze zijn er totaal niet ontvankelijk voor. Ze weten, heb ik de indruk, al genoeg zonder gesprek met mams. Drukken jullie daar gewoon doorheen of respecteer je dat?

Monique D*

Monique D*

30-01-2010 om 18:01

Haha, dirksmama

Dirksmama:
"Ik ontmoette een man, en daar deed ik het mee en daar ben ik mee getrouwd. Zal de gemiddelde puber ERG spannend vinden "
Toen ik als 15-jarige aan mijn vader vroeg hòe ze hèt in bed doen en waarom een man altijd boven op de vrouw moet liggen kon ik bijna een draai om mijn oren krijgen... dat ik dat waagde om zoiets te vragen!
En zo kwamen mijn broer erachter dat ze op bepaalde avonden hun slaapkamerdeur op slot ging. In het begin snapte ik niet waarom dat zo was, maar later begrepen we het wel.. en dan zat ik te fantaseren hòe ze het wel zullen doen... dat hebben wij nooit geweten en dat hebben ze ons nooit verteld. Des te spannender!
Anders lag het toen mijn ouders achter kwamen dat ik hèt deed met mijn toenmalige vriendje.. toen wilden ze wel de naad van de kous weten! Tsja, waarom mocht ik van hun niet weten hòe ze het deden en waarom wilden ze het ineens wèl weten hoe ik het deed??
Mijn kinderen vertel ik wel dat hun lichaam van hen is en dat niemand eraan mag komen zonder hun toestemming. Grotendeels weten ze dat seks meer inhoudt dan wat seksfilms/plaatjes verhullen. Seks doe je met respect voor elkaar. Mijn 15-jarige zoon heb ik verteld dat seks meer is dan alleen erop klimmen, even wippen, klaarkomen en dan weer eraf. En wat vind ik lekker en wat niet? Dat mogen ze helemaal zelf ontdekken. Zij vinden toch ook niet alle gerechten lekker die ik overheerlijk vind en omgekeerd?

Monique D*

Monique D*

30-01-2010 om 18:06

O ja, ze weten van mijn eerdere relaties

Mijn kinderen weten wel dat hun vader niet mijn eerste vriend was. Zij weten dat ik rond 19 jaar mijn eerste echte vriendje had (op mijn 17e was ik voor het eerst verliefd op een andere jongen) en ze weten wat ik mee heb gemaakt met de paar voorgangers voordat ik hun vader ontmoette. De seksuele details weten ze niet!En ze hebben nog een foto gezien van hun vaders eerste vriendin (dat was ik niet, hoor).
Zo hadden wij het idee bij hen weggenomen dat ik het maar twee keer met hun vader heb gedaan om mijn zoon en dochter te verwekken!-))

Selectief

Ik heb haar wel verteld wat voor haar relevant is en wat zij wil weten daar krijgt zij antwoord. Hoeveel mannen ik in mijn verlden heb gehad, dat heeft voor haar geen enkele meerwaarde. Juist de goede dingen of minder goede ervaringen vertel ik haar , niet om bang te maken maar realistisch te zijn dat er ook misbruik van haar gemaakt kan worden en dat meiden gauw een slechte naam krijgen door geklets van anderen en opscheppen van de jongens en haar zelf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.