Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Bianca M.

Bianca M.

22-05-2011 om 18:52

Wat voor gymkleding?

Het is zover, mijn oudste gaat naar de middelbare school. Afgelopen week had ze een kennismakingsavond en kreeg ze een lijstje met 'aan te schaffen spullen' mee.

Gelijk kwam al de eerste vraag in mij naar boven. Wat voor soort gymkleding dragen meiden op de middelbare school? (Er is niks verplichts op deze school). Je kunt denken aan: fitnessbroek/jazzpant, wielrenmodel kort broekje, legging, soort joggingbroek. Wat is een absolute 'don't'? En wat raad de ervaren ouder van een middelbare meisjes scholier aan? (Ze hebben sowieso ook voor zowel binnen als buiten nodig)

Groetjes, Bianca M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
andre nick

andre nick

22-05-2011 om 19:26

Volgens mij dochter

16 jaar...een zwart voetbalbroekje en geen wit shirt,want dat schijnt door en dat is irritant.Maar misschien is bij jullie wel een ander soort broekje hip.

angel3

angel3

22-05-2011 om 19:40

Trauma

wij moesten vroeger een shirt van school kopen en daarbij zo'n volleybal broekje. Die zijn mega kort en strak. Traumatisch. Die deden we echt niet aan!
ha ha

Maar goed dat was je vraag niet.
Weet niet hoe ze in haar lijf zit. Sommige pubers vinden iets straks fijn en anderen verhullen liever een en ander. Dus vraag het je dochter ?

merel

merel

22-05-2011 om 20:04

Gewoon....

Dochter trekt gewoon iets uit de kast, dus een t-shirt wat ze ook wel eens met gewone kleding aan heeft. Als broek heeft ze meestal een grijze joggingbroek, ze heeft een wijde van PerrySport en een wat dunnere strakkere van America Today. Verder ook nog een korter jogginbroekje, beetje harem achtig van H&M. Als ze twijfelt kan ze de eerste keer desnoods twee broekjes meenemen om te kijken wat de rest aan heeft?

Ook gymschoenen

Dochter heeft een lange katoenenbroek met shirt. Ook stevige gymschoenen en dat is nodig. Zoon had ze een keer niet aangedaan en is er iemand wel met schoenen op zijn voet gesprongen. Dat was geen fijne kneuzing.

soepstengel

soepstengel

23-05-2011 om 20:56

Hier ook verplicht

zwarte broel wit shirt( wie DAT ooit bedacht heeft, t witte shirt, dat was al toen ik er nog zat....)
Veel emisjes hebben hier een voetbalbroekje aan , dochter heeft er wel een maar pakt altijd haar katoenen tricot short omdat dat veel lekkerder zit zegt ze.
Langere broeken mogen niet.

Brrr

Lang geleden zat ik op een kakkineus lyceum waar we als verplichte gymkleding een kort, strak, blauw nylon broekje hadden en een wit shirt met het embleem van de school met een pompeuze dichtregel erlangs. Langs de hals van het shirt zat een strak blauw boordje dat om je hals knelde. Het was zo verplicht, dat je een onvoldoende voor gym op je rapport kreeg als je het niet droeg. Wat alleen niet in de regels stond was dat je er niet een decolleté in mocht knippen. Mijn beste vriendin en ik zagen er zelfs in dat preutse shirt en dat nylon broekje nog uit als sloeries.
Bij dochter is er geen verplichte gymkleding. Zij gymt in een jazzbroek of soms in een tennisrokje met zo'n ingebouwd broekje, met een gewoon tshirt erop.

MerelR

MerelR

24-05-2011 om 09:25

Verschilt

Hier is het shirt van school wel verplicht maar vanaf de bovenbouw wordt er niet meer op gecontroleerd. Dochter gymt in een kort zwart strak tricot gymbroekje. Maar er zijn bij haar in de klas ook meisjes die in een een knielange of helemaal lange tricot broek gymen. En meisjes die in een heel wijd voetbalbroekje gymen. Ik had het idee dat dat per school en zelfs per klas verschilt. Als een van de populairdere meiden opeens verzint om een driekwart broek aan te trekken wil de rest dat ook en is de rest 'not done', totdat zij weer iets anders verzint (en dan vooral in de eerste en tweede).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.