Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat zouden jullie doen?


Dat is mooi! Maar is het contact nu echt verbroken?

Bijtje82

Bijtje82

09-02-2023 om 12:49

EmmaT schreef op 09-02-2023 om 12:23:

Dat is mooi! Maar is het contact nu echt verbroken?

Dat suggereert TO toch niet?  

Bijtje82 schreef op 09-02-2023 om 12:49:

[..]

Dat suggereert TO toch niet?

Het is een vraag.

EmmaT schreef op 09-02-2023 om 12:23:

Dat is mooi! Maar is het contact nu echt verbroken?

Waarom zou het contact verbroken moeten worden? Hij is echt 16 laat dat meisje lekker verliefd zijn. 

Heb je een aantal controle vragen gesteld om zeker te weten dat je niet naar een deep fake zat te kijken? Gelet op zaken als emoties, oog knipperen enz?  Heb je zijn id naam door Google heen gehaald, of een foto van hem door Google lens?

Want nog steeds snap ik niets van een 16 jarige jongen uit Oman die het aanlegt met een 14-jarige uit Nederland. Wat is daar voor hem aan te winnen. Met andere woorden, ik zou heel kritisch blijven en meekijken en ook zo’n gesprek niet meteen geloven. En als het al echt is, dan nog heeft je dochter echt iets te leren over wat je wel en niet deelt met een onbekende, waarvan je niet kunt zien of weten wat hij met de conversatie doet. 

oman is trouwens niet de vae

Moradora schreef op 09-02-2023 om 13:26:

[..]

Waarom zou het contact verbroken moeten worden? Hij is echt 16 laat dat meisje lekker verliefd zijn.

Serieus? 

Zie ook wat Biebel schrijft. Alarmbellen genoeg hoor. Makkelijk even excuses maken en dan gewoon door blijven gaan, tuurlijk.

Ik ben misschien te wantrouwend maar met al deze alarmbellen zou ik ook met camera bellen  niet per se geruststellend vinden. Misschien verstandig om in de gaten te blijven houden of er vanaf nu constant met camera wordt gebeld, en of dat ze niet alsnog wordt opgelicht door een ander die voor dit gesprek z’n buurjongen heeft ingeschakeld.
Lastige situatie TO, je wilt je dochter zowel beschermen als de ruimte geven. Soms is internet een zegen, maar helaas soms ook een vloek. 

Los van of deze jongen te vertrouwen is, wat moet je 14 jarige dochter überhaupt met een jongen uit VAE die ze nog nooit in het echt gezien heeft?

In een heel ver verleden kreeg ik via zo’n “penpal” project even contact met een jongen in Marokko. Een handgeschreven brief over en weer in het Engels, maar hij begon vrij snel over trouwen en toen ik dat afwees, kreeg ik boze bedreigingen.
In die tijd, en via papieren brief, was dat niet zo indrukwekkend. Maar de les was wel dat mensen heel verschillende ideeen kunnen hebben over een leuk contact. En dat een cultuurverschil zich niet zo makkelijk laat overbruggen.
Hoe denkt een jongen uit Oman over sexting? Kan hij zo’n meisje wel respecteren? Mag dat überhaupt in Oman? In Nederland in ieder geval niet, ze is maar 14. Ik vind het allemaal maar dubieus.
En wie weet zitten daar aan de andere kant vier jongens lol te hebben om haar.
Natuurlijk kan het ook dat het een hele lieve jongen is en dat ze op een wit paard achter de einder verdwijnen, de ondergaande zon tegemoet in een romantisch sprookje. Maar ik verwacht het niet.
Hopelijk verpietert de relatie gauw.

-knip-

kenfan schreef op 09-02-2023 om 14:34:

-quote verwijderd-


Ik snap je twijfel. Maar mijn zendelingen behoefte om dan maar anderen te leren over wat je allemaal kunt overwegen won het. Als er ook maar iemand is die nu geleerd heeft hoe ze haar 14jarige beschermt, dan hebben we toch iets goeds gedaan  

Plus dat ik daardoor inderdaad nog even het stofzuigen kan uitstellen

Biebel schreef op 09-02-2023 om 14:51:

[..]


Ik snap je twijfel. Maar mijn zendelingen behoefte om dan maar anderen te leren over wat je allemaal kunt overwegen won het. Als er ook maar iemand is die nu geleerd heeft hoe ze haar 14jarige beschermt, dan hebben we toch iets goeds gedaan

Plus dat ik daardoor inderdaad nog even het stofzuigen kan uitstellen

Precies dit inderdaad. En als zodoende een freelancer genoeg info binnengehengeld heeft voor een stukje, dan hebben we die ook weer van brood voorzien.

Nu toch echt de hond uit gaan laten…

Biebel schreef op 09-02-2023 om 14:51:

[..]


Ik snap je twijfel. Maar mijn zendelingen behoefte om dan maar anderen te leren over wat je allemaal kunt overwegen won het. Als er ook maar iemand is die nu geleerd heeft hoe ze haar 14jarige beschermt, dan hebben we toch iets goeds gedaan

Plus dat ik daardoor inderdaad nog even het stofzuigen kan uitstellen

Ik was zo onnozel dat ik er pas bij het lang en gelukkig einde doorhad. Daarvoor dacht ik eigenlijk dat het om, zoals de meeste in dit soort gevallen, om een knap meisje met een licht verstandelijke beperking zou gaan. Vond ik weer zo cru om te zeggen.

Mijn verhaal over die agent is trouwens wel echt waar. ZIe je het voor je, politie 's avonds om 10 uur aan de deur, man en ik werden vermanend toegesproken, Puberella lag al braaf in bed, wij heel instemmend knikken, van nou goed dat jullie het zo serieus opnemen bladibla, en toen haalde Bromsnor ineens dat vodje met blote poppetjes tevoorschijn....nou ja, die lol heb ik dan weer van dit topic, dat ik daaraan terugdenk. Als TO echt een journaliste is, mag ze het opnemen in haar artikel. Of is het al ergens voorjaarsvakantie?

Hoeveel kans is er dat een 45-jarige zijn 16-jarig neefje effe heeft opgetrommeld?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.