koentje
10-12-2012 om 15:00
Weer nieuw probleempje....
Weet iemand een manier om het telefoneren te blokkeren als het gaat om een telefoontje met een abbonnement? Hij heeft ook gigantisch veel ge -smst. Kun je op iedere telefoon what's ap zetten? is dat goedkoper dan sms en; want dat moet dan ook weer via internet toch?

Ernesta
10-12-2012 om 15:20
What's ap
Ik weet niet of je telefoneren kunt blokkeren, misschien wel een plafond aangeven?
What's app kan inderdaad niet op elke telefoon, je moet internet hebben. (dochter had een kapotte telefoon en moest een oudje van broer lenen, zonder internet, wat een ramp! Maar ze heeft nu weer internet). Dochter heeft trouwens geen internet abonnement, dus kan alleen what's appen waar ze op wifi kan (thuis op onze wifi, op school alleen in de aula, sommige punten met free wifi (McDonalds bijv)) dan kost het niets extra's en what's appt ze er op los....

Kaaskopje
10-12-2012 om 16:25
Sms
Ik weet niet bij welke provider hij zit, maar als ik bij Telfort en Vodafone kijk kun je uitgaande sms'jes blokkeren. Bij de betreffende provider even zoeken op 'sms blokkeren'. Uitgaande gesprekken kun je volgens mij ook blokkeren. ... ja, bij Vodafone kan dat ook. Ik zou dus even op de site van zijn abonnement kijken.

albana
11-12-2012 om 07:56
Ik weet een hele goede manier
Abbonement zo snel mogelijk opzeggen en een pre-paid kaart zelf laten kopen van eigen geld. Dat is echt de enige manier, vroeg of laat gaat het bij ieder kind mis. Of het is omdat ze niet door hebben hoeveel het kost het bellen of het is omdat ze in hun naïfiteit worden opgelicht door betaalde sms-jes of omdat ze betaald internetten i.p.v. via wifi, het is gewoon complex. Ja Whatts-app gaat via internet. Als je thuis wifi hebt is dat dus gratis. Dat kan inderdaad alleen bij telefoons die daar geschikt voor zijn. Zit er een internetverbinding op? Dan moet het kunnen lijkt me.
Wel verbinden via wifi en niet dus via telefoonlijn.
groeten albana

jeanhil
11-12-2012 om 10:54
Hollands nieuwe met een blackberry
Blackberry telefoon doet alleen internet via een blackberry abonnement, thuis en bij WIFI punten dus wel internet. Verder een abonnement bij Hollands nieuwe waar je niet over de bundel kunt,dan doet hij t gewoon niet meer, tot je evt extra opwaardeert. 's avonds om 10 uur het modem uit, dit werkt bij ons.( voor de 13 jarige). De oudste van 19 heeft net als man en ik internet via abonnement met Samsung. Maar ja, wij appen ook niet in bed meer ☺

Pennetje
11-12-2012 om 11:18
Hier simpel
Dochter heeft een sim only van Simpel. Je kunt zelf een belplafond instellen. Als de belminuten, smsjes en aantal internet mb's op zijn, dan houdt het gewoon op. Thuis en op andere plaatsen met wifi gebruikt ze dat om te what's appen, zodat dat niet van haar mb's afgaat. Kost me een tientje in de maand, meer niet. En je kunt drie nummers opgeven die ze toch kan bellen als ze aan haar belplafond zit, voor noodgevallen. Mijn nummer, haar vaders nummer en dat van opa en oma. Die gaat ze toch niet voor de lol zitten bellen . Ik ben heel tevreden zo!
De telefoon moet natuurlijk wel geschikt zijn voor internet. Dochter heeft een Samsung Galaxy Young.

Cicade
13-12-2012 om 18:58
Hier ook simpel
Maar dan een abb. zonder internet. Ikzelf heb trouwens hetzelfde goedkope abb. als mijn beide dochters. Het belplafond zit op 15 euro ( laagst mogelijke), dus gigantische rekeningen zijn daarmee uitgesloten. En internetten kunnen de dames net als ik alleen thuis en bij Wifi-punten.

albana
14-12-2012 om 08:04
Hoezo zonder internet?
Dat vat ik nooit als iemand een abbonement heeft met een X bedrag aan beltegoed en zegt 'zonder internet' en wél via wifi internet. Met elk beltegoed kan je internetten....als het op de telefoon zit tenminste en dat zit het wat jullie internetten via wifi.
Alleen dan gaat je 'telefoontegoed' dan op. Dat kun je blokeren via de instellingen van je telefoon, maar ook (zo) weer aan zetten. Maar een mobiel telefoonabonnement 'zonder internet' mét een telefoon waarop je wél kan internetten bestaat niet. Je kan wel géén extra MB's voor internet als abbo hebben. Maar dan nog kan je met dat abbonement 'via telefoonlijn internetten' met je (betaalde) beltegoed. Misschien pietluttig dat ik daar verschil in maak, maar ik heb de laatste tijd een paar keer gehoord van andere ouders dat ze niet wisten dat dat het zo zat en hun kinderen dus al het beltegoed opmaakten aan internetten zonder wifi of wifi-punten terwijl de ouders in de veronderstelling waren dat dat niet 'kon' omdat ze geen 'internetabbonement' hadden. Dat kan dus wel.
Zelf 1 keer een puber die dat niet wist....
groeten albana

Annet
14-12-2012 om 09:12
Het kan wel albana
Ik heb via mijn werk een mobiel ab. waarmee ik alleen kan bellen en sms-en en niet op internet kan.
Geen idee of deze optie er ook is als je zelf een ab. afsluit, maar het bestaat dus wel.
Ik heb een iphone en kan op werk en thuis via wifi internetten.

Fiorucci
14-12-2012 om 13:07
Klopt annet
Mijn zoon heeft een abbo, zonder internet, kan ook niet op wifi etc.

albana
15-12-2012 om 10:42
Ja dat kan..........
Maar dan heb je géén wifi of je hebt je telefoon gedeeld in een 'werk gedeelte' en een 'thuis gedeelte'. Het maakt mij ook niet uit, maar ik vind het jammer dat dat in de uitleg vaak 'vergeten' wordt uit te leggen waardoor ouders en pubers dan (soms) onnodig het schip in gaan omdat ze het niet helemaal door hebben hoe dat werkt. Alsof de duvel ermee speelt vertelde 1 collega gisteren in de pauze hoe haar zoon 3 dagen enthousiast gewats-appt, gedownload, gemarket had thuis nog wel, terwijl hij en zij dachten dat het via de wifi was. Not dus....gewoon van zijn beltegoed dat 'zonder internet' is. Kosten 125 euro! Jaha, zijn 'wifi-balkje' gaf wél aan dat er een wifiverbinding was, die was er ook, maar de 'via beltegoed' verbinding was ook nog aan dus ging dat vóor op de wifiverbinding. Deze jongen kwam er zelf achter omdat zijn bank op een gegeven moment waarschuwingen stuurde dat de bankrekening onder de limiet was. Via de app van de bank dus. Kun je je voorstellen wat dat bedrag was geweest als dat niet 3 dagen maar een hele maand zo was doorgegaan?
groeten albana

Ginny Twijfelvuur
15-12-2012 om 14:04
Ja en wat ik gemerkt heb
Is dat zelfs als je via de wifi internet, dat de verbinding dan automatisch terugvalt naar 3g als de wifi verbinding even hapert. Bij mij was de schade maar 30 euro in 3 dagen, maar toch zondegeld.
Je kunt dit voorkomen door het verzenden van de pakketgegevens op je telefoon uit te zetten, is mij door mijn bijna 14-jarige verteld. En hij had nog gelijk ook. Dat was ook wel weer een ervaring op zich, telefoonles krijgen van je puber