koentje
04-10-2012 om 11:11
Weet je wat ik zo leuk vind aan mijn puber?
Dat hij nog steeds met knuffels slaapt en ze gewoon op bed laat liggen als er iemand komt spelen!! Dat vind vind ik nou stoer.
En jullie?

Kaaskopje
04-10-2012 om 11:46
Dochter
Mijn dochter valt niet meer onder 'pubers', maar toch ook zo'n voorbeeld. Ik moest een half jaar geleden het bed van mijn dochter opmaken. Dat doet ze normaal zelf. Bij het leeghalen kwam ik onverwacht een oud nachthemd van mij tegen. Ik dacht dat ze die allang weggedaan had. Dat nachthemd heb ik aan haar afgestaan toen ze nog baby was. Katoen satijn, met aan de binnenkant geruwde stof. Glad van buiten en heerlijk warm van binnen. Toen ik het nog droeg lag ze er altijd aan te frummelen als ze bij mij in bed lag. Daarvoor frummelde ze aan de etiketjes aan een knuffel bijvoorbeeld. Ze vond die stof lekker aanvoelen. Dat nam zulke vormen aan dat ik mijn nachtpon dus maar heb afgestaan, er een knoedel van geknoopt heb en er zo een compactere knuffel van heb gemaakt. Het ding heeft nog een naam ook. En die ligt dus nog steeds naast haar kussen. Schattig toch?

mireille
04-10-2012 om 12:56
Bakvis
Ik vind het leuk dat we na een ongelukkige, vroegrijpe puber, een echte giechelende bakvis die zich doorlopend schaamt en giechelt in huis hebben. Gezellig.

Lizelot
04-10-2012 om 13:13
Yep
Hier ook.Een grote slang,daar maakt hij een cirkel van met z'n andere knuffelvriendjes in die cirkel.Laat hij ook gewoon liggen.
Wat ik ook erg leuk vind ,dat hij soms mensen tegenkomt die het begrijpen.Een voorbeeldje,we waren in een tuincentrum,daar kocht hij een diertje,geen knuffel,maar wel van een zacht glad nepdierenhuidje.We kwamen bij de kassa,hij kijkt dan naar zijn diertje,de cassierre had in de gaten dat het diertje van hem was,ze vraagt hem heel vriendelijk of ze het etiketje er meteen af zal knippen voor hem.Mooi al dat ze begreep dat er geen etiketjes aan dieren zitten!!!En ze gaf het diertje weer meteen aan hem.Mooie momenten zijn dat.
Ik vind het genieten zo een puber die nog gewoon lief is.

wil40
04-10-2012 om 14:27
Die uitersten
Soms lijkt puberzoon wel 18. Dan houdt hij verhalen over de economie, zijn toekomst en stelt mooie levensvragen. Het andere moment zit hij met een knuffel en een fleecedekentje op de bank te genieten van t.v. programma`s voor een 8 jarige.
Ook de strijd tussen ons over school, zijn huiswerk, het luie gedrag, de troep die hij maakt en gelukkig ook de andere momenten, als hij lief een kopje thee voor me gaat zetten en hij me een dikke spontane knuffel geeft.

Ilva
04-10-2012 om 15:05
Vind ik leuk
Kunnen we hier ook geen 'vind ik leuk' knop krijgen. Dan had ik 'm nu ingedruk!
Heerlijk die verhalen.

Fiorucci
04-10-2012 om 19:04
Ohja
Je volsmeren met make up, en het volgende moment wegdromen in de Intertoysgids en Playdoh willen...want dat ruikt zo lekker..)

May
04-10-2012 om 19:34
Of heel stoer op brugklaskamp gaan
Nee mam, je hoeft me niet uit te zwaaien, dan schaam ik me.. Volgende ochtend snikkende dochter aan de telefoon, had een beetje heimwee en wilde zo graag even met mamma praten..

albana
05-10-2012 om 09:16
Op schoot
Jongste van 14 zit nog graag op schoot. Bij mij of bij papa dat maakt niet uit en loopt ook graag hand in hand in druktes. Heerlijk vind ik dat. En ook heerlijk dat het haar ook geen fluit uitmaakt of iemand het ziet (ook vriendinnen of klasgenootjes niet). Ze vind het 'lekker' en komt daar ook graag voor uit.
Logeren bij vriendinnen of een slaappartijtje gaat ook zeker niet zonder haar knuffel. Die ook alle andere pubers overigens 'schattig' vinden Ze heeft zelfs een foto van knuffel op haar mobiel, zo is ie altijd bij haar, hahaha! Vooral dat laatste moest ik eerst erg om lachen.
groeten albana

Caitlynn
05-10-2012 om 12:27
O heerlijk
Hier een puber die met zijn kleine broertje nog regelmatig "politie en boefje" buiten speelt. Maar dat doet hij niet omdat hìj dat leuk vindt hoor, neeeee dat doet hij omdat zijn broertje dat zo leuk vindt hahaha.
Wat ik ook superleuk vind, is als het verdacht stil is boven, ik iedereen terugvindt op zijn bed, terwijl ze bij hun grote broer op zijn kamer tv zitten te kijken. En dat, terwijl zijn kamer doorgaans absoluut verboden gebied is voor zijn broertjes.

Yelcho
05-10-2012 om 17:53
Luizencontrole
Mijn zoon knuffelde altijd graag en kroop 's ochtends ook nog vaak bij ons in bed. Vanaf de eerste dag van de brugklas stopte dat. Blijkbaar vind hij zich er echt te groot voor. Wel vraagt hij ineens een paar keer per week of ik wil kijken of hij luizen heeft. Hij komt dan met zijn hoofd op schoot liggen en laat zich heerlijk "vlooien".
Pas vroeg ik voor de zekerheid of hij misschien last van jeuk heeft. Nee hoor. Maar misschien toch een beetje.... Hij heeft sinds de kleuterklas geen luizen meer gehad. Ik vind het zo schattig.... Maar dat zeg ik natuurlijk niet want zoon is stoer en cool.

picobello
08-10-2012 om 21:07
Huppelen
een dwarse pubermeid die vooral bezig is met kleding en kleur nagellak die bij haar beste vriendin huppelt naar de trampoline en met pantys en minirok en kaplaarzen aan de koeien van het land gaat halen en expres in de vlaaien gaat staan omdat het zo een leuk geluid is als je je laars eruit trekt