Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Anne

Anne

08-12-2014 om 11:51

welke broek houdt het langer dan een paar weken uit?

Mijn zoon van 17 is stevig gebouwd. Elke dag fietst hij zo'n 3 kwartier heen en terug van school en hij loopt ook het nodige. Geen enkele spijkerbroek houdt het bij hem tot nu toe langer uit dan ongeveer een maand. Wie herkent dat?
Kennelijk zijn zijn bovenbenen te stevig en schuurt dat steeds langs elkaar.
Maar welke broek is daar wél tegen bestand? Heeft iemand ervaring? Of iets anders bedacht? Het wordt me een beetje te duur op deze manier...

Mej. Griffel

Mej. Griffel

08-12-2014 om 11:54

vraag

Waar slijt het dan precies?
Ik had wel vroeger slijtplekken aan mijn achterkant gehad door het zadel (jeans), toen ik veel fietste, maar niet al na een maand.
Anders over op ander materiaal broeken?

Mej. Griffel

Mej. Griffel

08-12-2014 om 11:59

zacht zadeldek

Via google vond ik een mogelijke oplossing: een zacht zadeldek.http://www.goeievraag.nl/sport-spel-recreatie/sporten/overig/vraag/151689/slijten-spijkerbroek-fietsen
Broeken van een dikkere stof kan wellicht ook helpen?

Barvaux

Barvaux

08-12-2014 om 12:01

dus

Ik neem aan dat hij niet een maand lang dezelfde broek draagt dus dan gaat zo'n broek dus nog korter mee dan 1 maand? Of koop je drie nieuwe broeken en drie maanden later moet je ze alle drie vervangen?

Karin

Karin

08-12-2014 om 12:12

Kruis

Als je een (spijker) broek niet goed optrekt (je weet wel, een lager hangend hip kruis) dan ontstaat er een extra (horizontale) plooi in de broek, helemaal bovenaan de bovenbenen. Daar schuurt de stof dus dubbel tegen elkaar aan bij het lopen/fietsen.

Anne

Anne

08-12-2014 om 14:12

slijtage tussen de benen, onder het kruis

De slijtage is tussen de benen, onder zijn kruis. Hij grapt er zelf over dat hij gewoon een zwaar zaakje heeft. Tuurlijk lieverd

Hij heeft natuurlijk meerdere broeken maar ze slijten dus allemaal écht na een maand ongeveer. Op zich zou Karin gelijk kunnen hebben met dat laaghangende kruis. Niet dat mijn zoon dat extreem doet trouwens (een poos geleden nog wel). Dus daar ga ik hem alvast op wijzen.
Een ander zadel heeft hij ook gekregen, toen we zagen dat hij ook een enorm slecht zadel had. Maar de broeken ná dat nieuwe zadel waren evenzo gauw weer stuk.
Grappig dat de mevrouw in de link van mej. Griffel exact hetzelfde vertelt als ik. Helaas zal mijn zoon zich niet met zo'n zadeldekje gaan vertonen op school...

Verder blijf ik graag reacties ontvangen!

Mej. Griffel

Mej. Griffel

08-12-2014 om 15:27

plastic tas

Anne: je zoon kan er een plastic tas overheen doen, niemand die het ziet.
Maar het is een bekend probleem zag ik, en het ligt niet aan een goedkope broek en ook niet aan dikke benen. Is een iets langere jas (over de billen) nog iets?

Mej. Griffel

Mej. Griffel

08-12-2014 om 15:40

nog een link; lederen zadel

Dit vond ik nog: een echte lederen zadel valt ook nog te proberen:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=9381

Droogtrommel

Mijn ervaring is dat die spijkerbroeken enorm slijten van de Droogtrommel in combi met fietsen

Aha Mach

Hier ook een zoon met stevige bovenbenen en iedere dag fietsen. Ik herken het probleem totaal niet. Broeken gaan niet in de droger, hoogstens 10 minuten nadrogen. Anders krijgt zoon de broeken bijna niet meer dicht.
Broeken van de shoeby, 50-60 euro. Hij verslijt ze nooit, moet er echt uitgroeien. Ben nu wel benieuwd of Anne de broeken in de droger doet.

herken het wel

Van oudste (meisje) maar zo vaak als jij omschrijft nu ook weer niet. Ook een dame met stevige bovenbenen qua figuur (erfelijk belast hahaha) verder niet stevig/dik. Die had dat ook. maar dan moet je denken aan 1 keer per half jaar en niet elke maand.
Spijkerbroeken gaan hier soms in de droger (als ze snel droog moeten zijn) maar doorgaans op de verwarming in de bijkeuken.
Dus dat was de clou niet. Mijn inziens kwam het door de telefoon in de broekzak (rechts) dan zat de linkerpijp strakker/schever (door de houding op de fiets) en sleet haar broek op de binnenkant van het bovenbeen linkerpijp/achterop de kont ongeveer.
Zij had een gelzadel van leer, dus dat was m ook niet w.s.
Ik heb een periode gemopperd dat ze de telefoon in de jaszak moest doen of in haar andere broekzak en zowaar het leek wel wat langer te duren voor er weer een gat zat in de broek. Maar 100% zeker ben ik er niet van.
Jongste (spillepoot) heeft er nooit last van. Die stevige bovenbenen hebben er dus zeer zeker mee te maken.
Dus heeeft hij de telefoon in de broekzak?
Is het altijd aan dezelfde kant?
groeten albana

Anne

Anne

09-12-2014 om 19:02

niet in droger, wel tel altijd aan dezelfde kant

Hij heeft de telefoon altijd aan dezelfde kant, rechts, en de scheuren onder zijn kruis.
Zijn broeken gaan deels in de droger (bij ex) en deels aan de lijn (bij mij).
Hij heeft zelf géén idee hoe hij het voor elkaar krijgt.
Hij houdt het erop dat hij een te groot klokkenspel heeft, haha.
Maar gaat in elk geval zijn telefoon in zijn jaszak doen.

Wikka

Wikka

09-12-2014 om 21:26

spijkerbroeken zijn zwak

Spijkerbroeken zijn per definitie zwak. TIjdens het "stone wash" proces in de fabriek slijten ze namelijk al aanzienlijk. Spijkerbroeken zijn hier de eerste broeken die kapot gaan door slijtage.

Ik zou dus op zoek gaan naar andere broeken. Outdoor-broeken zijn bijv. vaak gemaakt van heel stevige (dikke of dunne) stof, zodat ze niet kapot gaan als je door de doornenstruiken loopt of veel wandelt. Maar ik zou zeggen dat bijna elke broek (behalve een heel dunne/tere) steviger en slijtvaster is dan een spijkerbroek.

Een beetje polyester door de stof, gemengd met katoen, kan de stof ook veel steviger maken.

de ene of de andere broek

scheelt hier bij dochter( met stevigere bovenbenen) wel hoor. Zoon heeft er nooit last van( spillepoot) Dochter heeft ook de neiging om met haar benen t zadel te klemmen zeg maar om meer kracht te zetten( fietst graag hard) De broeken van The Sting en America today zijn hier zo kapot maar de broeken van de WE houden het al 3 x zo lang!
Man heeft t ook snel,wel stevige benen maar fietst never nooit niet en zn broek hangt ook niet laag in t kruis Bij hem blijven de broeken van |Esprit goed en die van de WE weer niet.
Ik pak voor man altijd wel van die broeken die wat harder voelen zeg maar, steviger. Dat scheelt echt wel een paar maanden

Ef

Ef

10-12-2014 om 20:08

Laten maken

Mijn man, (met stevige bovenbenen) heeft er ook snel last van. Hij brengt ze naar de Turkse kleermaker als de slijtplekken bijna door zijn, die naait er dan aan de binnenkant een stuk tegenaan en stikt dat zo dat je er echt bijna niets van ziet. Broeken gaan weer veel langer langer mee, kost tussen de 5 en de 7 euro.

ja steviger stof!

Nee mijn dochter heeft er nooit last van als ze niet veel fietst. En de verhouding naar het station fietsen en toen naar school is echt groot.
In die periode kochten wij ook dikvoelende stevige spijkerbroeken.
Dat scheelt inderdaad. Soms kom je zo ook tegen als zijnde ' winterkleding' s zomers zijn die dikkere spijkerbroeken er bijna niet.
groeten albana

Anne

Anne

11-12-2014 om 20:32

mmmh, kleermaker goed idee

Want dr liggen hier dus zeker 5 nog bijna nieuwe broeken. Goed idee om ze te laten maken door een prof! Mogelijk dat ze door zo'n extra stuk ook sterker worden.
Misschien zelfs uit voorzorg doen. Goede tip!

kan je ook zelf doen

Knielappen van spijkerstof bij de Hema kopen en aan de binnenkant van de broek strijken.

Doe ik altijd bij kleuterzoon zijn kapotte knieën, maar dat doe ik dan ook aan de binnenkant want ik vind die stukken aan de buitenkant niet mooi. Zelfs niet bij een kleuter

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.