Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Welke film kijken Netflix met dochter 14 jaar

Welke film is leuk om samen met dochter te kijken. We willen vaker film kijken en dan ben ik een uur bezig met zoeken. Wie heeft tips, gewoon leuke gezellige speelfilm, ?

Maro

Maro

06-11-2020 om 18:58

fantastic beasts

'vervolg' op de harry potter films, heel mooie beelden

Flavia

Flavia

06-11-2020 om 22:27

Enola

Enola Holmes (ja het zusje van.)

Erg leuk vonden wij.

Sol78

Sol78

07-11-2020 om 07:03

Serie

Je kunt ook steeds 1 of 2 afleveringen van ern serie kijken. Umbrella academy bijvootbeeld.

Kikki39

Kikki39

07-11-2020 om 09:33 Topicstarter

Leuk

Bedankt..

Nog meer welkom

Guera

Guera

07-11-2020 om 09:41

Hungergames

Is ze daarvan? Actie, spanning?
Of eerder romantisch
Of Divergent

Onze dochter van 14 vindt dit geweldig

Ze vindt ook Alles is liefde achtig films leuk

Laatst keken we the Matrix

Tja wat voor genre moet het zijn?

Tine Winkel

Tine Winkel

07-11-2020 om 09:57

Gilmore girls

Geen film, maar n serie. Lekker binge watchen

Marie

Marie

07-11-2020 om 12:17

Series

Series die wellicht leuk zijn om samen te kijken:
The 100
Emely in Paris
The queen's gambit

Maro

Maro

07-11-2020 om 12:34

ja de queens gambit

Superrr serie, wel voor boven de zestien maar ik zou mijn kind van 14 er wel naar laten kijken, er is niet veel geweld of seks in wel drankmisbruik

Kikki39

Kikki39

07-11-2020 om 16:54 Topicstarter

Houdt een beetje van echte speelfilms, die makkelijk wegkijken. Van de week die Cinderella film gekeken met die stiefzussen, die vinden we dan wel leuk.

vlinder72

vlinder72

07-11-2020 om 17:21

Filmtitels

Nothing hill
Sleepless in seatle
The intern
Men in black international
Aquaman
Jumanji next level

Dit zijn wat films die mijn dochter leuk vond.

Eva

Eva

07-11-2020 om 17:45

Hier 2 dochters 13 en 15

Ze vonden spannende films zoals de hunger games leuk om te kijken maar ook films zoals:
Tall Girls
Mean Girls
Holidate
Kissing booth 1 en 2
Sierra Burgess is a loser
The misfit films
En nu komen ook de kerstfilm natuurlijk weer.

Als ze van dieren houdt...

My Octopus Teacher
https://www.imdb.com/title/tt12888462/
Hoe en man helemaal verliefd wordt op een octopus.

Jesse_1

Jesse_1

07-11-2020 om 19:22

Laatst gekeken

Identity Thief. Een comedy, geestig en wel wat voorspelbaar uiteraard, maar juist niet té.
En natuurlijk Love Actually of de Nederlandse versie Alles is liefde.

Op wat voor manier wil je trouwens kijken? Misschien handig om te vertellen als je alleen films zoekt die op Netflix zijn te zien bijvoorbeeld.

Kikki39

Kikki39

08-11-2020 om 09:46 Topicstarter

Netflix of videoland

Kijken we

Net op Netflix

De meest recente verfilming van Louisa May Alcotts Little Women/ Onder Moeders Vleugels

Ad Hombre

Ad Hombre

10-11-2020 om 18:07

Genderneutraal

Dat genderneutraal gedoe merk je niet veel van, he?

Ad Hombre

Ja, dat is inderdaad wel opvallend. Kiki heeft helemaal niks gezegd over de smaak van haar dochter en toch worden hier vooral wat meer zoetsappige films genoemd naast een paar actie films.

Mijn dochter zou je daar dan weer geen plezier mee doen. Die houdt meer van spannende films. Recentelijk hebben we samen de remake van True Grit gezien. Ze is wel iets ouder (16). Enola Holmes vond ze ook erg leuk. Dat is juist weer een hele luchtige jeugdfilm maar wel spannend. Mijn zoons vonden dat ook een leuke film.
Verder hebben we laatst een paar klassiekers bekeken zoals Gladiator en de Karate Kid. The Last Sumurai ws ook een success. En Rampage maar dat is meer een komische actie film, vooral niet serieus nemen.

Er staan ook veel anime films op Netflix; oa van Studio Ghibli. Daar zijn mijn kinderen heel dol op.

Jesse_1

Jesse_1

11-11-2020 om 12:54

Nou

Ik zag in #10 toch wel een aanwijzing voor de wat meer typische 'vrouwenfilms'. Daarvoor waren de suggesties van velerlei aard.

nog niet genoemd

Er bestaat natuurlijk een kansje dat dochter m nog niet gezien heeft, en hij staat op Netflix: de Blues Brothers.
Nog een paar Netflixsuggesties uit de oude doos: Coming to America, Life of Brian en Monty Python and the Holy Grail.

Al ligt geen van die films echt in de lijn van #10.

groeten,

Temet

vlinder72

vlinder72

11-11-2020 om 13:30

Wel

Kiki heeft wel aangegeven waar haar dochter van hield. Films zoals bijvoorbeeld cinderella. Dan ga ik niet aankomen met de films waar mijn dochter van net 15 graag naar kijkt zoals Annabelle, It, the shining maar ook the divergent films, Harry Potter, the Hunger games. De serie The 100.

Elk kind is weer anders. Ik vond de filmavond met met dochter en een paar vriendinnen om The Shining te kijken heel leuk. Geen idee hoe ze daarop kwamen. Echt zo'n jaren 80 film maar ze vonden hem leuk. Niet heel eng, beetje langzaam maar nog steeds goed.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-11-2020 om 18:12

Frozen

Mijn jongste zoon vond Frozen prachtig, maar gelukkig is hij nu weer op het rechte pad met Fast & Furious en allerhande rolbevestigende superhero films.

Sol78

Sol78

11-11-2020 om 18:25

Ik zeg: Wonder Woman!

Mijn dochter is groot fan van Marvel (Iron man, Avengers, Thor), ik vind die films ook prima voor een filmavondje.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

11-11-2020 om 23:19

Proest!

Tja wat is een leuke gezellige speelfilm, geheel genderneutraal ook nog. Eehhhmmmm ???

Ik kijk graag Tatort op zondagavond, maar dat zouden dochters niks hebben gevonden, als veertienjarige keek de een dr Quinn en de andere Gilmore Girls. Ik ben gezakt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.