Marika
02-08-2012 om 18:12
Welke mobiel hebben jullie kinderen?
Zoon van bijna 14 heeft een paar jaar met mijn oude mobiel gedaan. Dat was prepaid. Deze vakantie heeft hij hard gewerkt (voor mij haha) en ik heb hem een leuke smartphone beloofd. Maar werkelijk ik zie door de bomen het bos niet meer en eerlijk is eerlijk, ik heb er de ballen verstand van. Voorwaarde is dat er wifi bij zit. We gaan een abonnement afsluiten bij simpel. Iemand tips?

Knutselkei
02-08-2012 om 20:12
Even over simpel
ik heb er zelf een abb en voor dochter ook gehad maar zou t nu niet meer doen. Het is zo lang 2 jaar om er aan vast te zitten voor een jonge tiener. Ze kon niet Whatsappen en smste dus veel, waardoor de nogal eens over haar bundel zat. Wat haar dan weer extra geld kostte. Dochter(15) baalde er de laatste tijd echt van en ze moest van mij wel de tijd uitzitten.
Zoon(13) heeft Ben (goedkoopste per maand opzegbaar) en dochter Tele2 ( ook per maand opzegbaar, wel met goedkoop internet) Dochter doet veel met whatsapp, dat scheelt nu zoveel in geld ( zoon belt/smst enz erg weinig. )
Whatsapp zou er dus voor mijn kids wel op "moeten" zitten. Dochter heeft een Samsung , heb geen idee welke
Heeft hij zelf een idee?

Marjoleine64
02-08-2012 om 21:06
Zoon
van 14 heeft een Samsung Gio. Leuke smartphone, niet te duur. Kan bijna alles wat de duurdere types ook kunnen, maar dan net iets minder gelikt. Helaas tijdens de vakantie de geest gegeven (5 maanden oud, deed opeens niets meer) dus nu opgestuurd. Wij hebben gewoon prepaid voor hem (en jongere broer en ikzelf ook), internet staat uit behalve als er ergens (gratis) wifi is. Whatsapp weet ik niets van, gebruikt hij niet voor zover ik weet. Hij gebruikt de chat van veel PC-games, of skype, of MSN.
Marjoleine

Marika
02-08-2012 om 21:07
Samsung galaxy ace
bedankt Lilian, voor je reactie. Hij vindt de Samsung Galaxy Ace wel erg leuk... wat mij betreft mag hij hem hebben. En daarmee kun je whatsapp'en. Hij krijgt zonder internetbundel dus ik betaal vijf euro in de maand, maar met wifi kom je al een heel eind denk ik? Hoe dat precies zit met whatsapp en dat dan weer geen geld kost, daar snap ik niks van

Marika
02-08-2012 om 21:18
Marjoleine
zijn vorige was ook met pre-paid maar daar was hij toch altijd vrij snel doorheen... en net zoals ik in mijn vorige berichtje al zei. Ik snap echt niks van whatsapp en dat dat dan weer geen geld kost?

Marie
02-08-2012 om 23:06
Samsung galaxy y
Hoi
Hier heeft dochter Samsung Galaxy Y.
Ze wilde graag net als mij graag een Ace, maar daar had ze geen geld voor.
Het is een Android toestel, dus ook Wifi en ze kan dus Wattsappen en bellen met Viber (gratis).
Ze heeft gewoon prepaid van Blyk.
Abonnement krijgt ze (nog) niet, omdat ik bang ben dat ze dan teveel over de bundel zal gaan (komt nu al vaak niet uit met haar prepaid-tegoed).
groetjes

Sawo
03-08-2012 om 10:52
Enige uitleg smartphone
whatapp is een chatprogramma. Het is gratis in die zin dat je niet per bericht betaald maar dat het via internet gaat. Hiervoor gebruik of een internetverbinding nodig via wifi (locatiegebonden) of je provider om te communiceren. Bij SMS gaat dat via een telefoonverbinding.
Voor whatapp heb je dus een smartphone nodig. Dit is dus eigenlijk een mobiel en computer in 1. Een mogelijk beturingssysteem van de telefoon (net als bv windows voor computers) is android.
Andere chatmogelijkheden op je smartphone zijn fb chat, msn. Deels hetzelfde als op je computer. Whatapp is speciaal gemaakt voor de smartphone en is een app (programma) wat je kunt downloaden.
Mijn zoon heeft een HTC, een redelijk goedkope.
Ik zou zeggen begin goedkoop of tweedehands want de toestellen zijn erg kwetsbaar. Mijn zoon werkt voor een nieuwe waarschijnlijk een Samsung.
succes
Saar

Knutselkei
03-08-2012 om 18:09
Dochter heeft ook een samsung galaxy ace
zei ze net op mijn vraag wat ze had.Haar reactie:
Ze vindt het een fijne telefoon, hij heeft alles wat je op een Ifone ook hebt.

Marika
03-08-2012 om 19:39
Bedankt
het is toch de galaxy ace geworden, abonnementje bij Simpel is afgesloten. Hopelijk komt alles snel binnen, meneer kan niet wachten. Met name het laatste berichtje van Lilian heeft de doorslag gegeven. Saar bedankt voor je uitleg over whats app.. ik begrijp eruit dat je dat dus niet op de fiets kunt doen maar dat je op dat moment daadwerkelijk de beschikking moet hebben over wifi.

Knutselkei
05-08-2012 om 17:31
Fijn!
en nu maar hopen t ie heeeeel snel komt, t kan m vast niet snel genoeg gaan!

ilsepilse
07-08-2012 om 16:57
Htc en sony ericson
Ze hebben alle 2 een smartphone met abo van rond de 16 euro (met onbeperkt internet) komen nooit over de bundel heen en whasappen idd veel (nu ook met mij) heel handig inderdaad.
ikd oe meestal een aanbieding van gsmdeal of zoiets, een ouder toesteltje (1jr a 2jr dan de nieuwe hype) maar even goed !

bertje1
07-08-2012 om 23:02
Duur?
eh, ben ik de enige, of is dit wel duur allemaal voor die kids? een abb. van 15 euro is dus wel 180 eurootjes per jaar en dan in ieder geval 2x (2 jr).
Is er geen andere oplossing? Prepaid of zo? maar ja dan moet je natuurijk het toestel betalen...

ilsepilse
09-08-2012 om 09:21
Android
als je een android wil ben je toch gauw 100 eu voor het goedkoopste toestelletje kwijt en dan moet je daarnaast nog een abonnement (met internet) betalen. Ik ga dan liever voor een goedkoper abonnement met toestel (niet de hypste maar wel goeie).