Pennetje
24-09-2010 om 22:19
Welke radiozender?
Dochter (12) begint interesse te krijgen in popmuziek. Ze loopt een beetje achter wat dat betreft. Welke radiozender is hip bij jullie pubers? 538? Veronica? Of is radio helemaal niet meer hip? Ze kan toch moeilijk de hele dag youtubefilmpjes bekijken? Of moet TMF aan?Ik ben een beetje blond op dat gebied.

Mach
24-09-2010 om 23:27
Hier
hier skyradio bij 13 jarige, of Q music, of slam FM en 3EM (heb het net even gevraagd)

Pennetje
25-09-2010 om 14:05
Okee
Sky heb ik zelf wel eens aanstaan, maar dat lijkt me toch wat oudere muziek, of niet? 3FM luisterde ik zelf vroeger naar toen het nog radio 3 heette, dat kunnen we wel eens aanzetten. Q is toch met al die ouwe knarren uit mijn tijd? Draaien die wel nieuwe muziek?
Slam FM en 3EM, nooit van gehoord, maar die zijn vast terug te vinden. We gaan ermee aan de slag!
Dochter is nogal balletfan, die houdt moeiteloos klassieke componisten uit elkaar, maar Lady Gaga of Katy Perry... hmm, wie waren dat ook alweer?

Wilgenkatje-
25-09-2010 om 15:07
Waarom moet dochter 'bij' zijn in de popmuziek?
En waarom ga je als moeder vragen welke zender ze dan aan zou moeten zetten?
Super dat ze zoveel andere muziek kent. Lekker van blijven genieten! Dat is tijdloos.
Ik wist vroeger ook erg weinig van popmuziek en dat heeft me in mijn verdere ontwikkeling echt niet dwars gezeten.

Pennetje
25-09-2010 om 16:03
Dat wil ze zelf
Het stoorde haar tijdens een disco dat ze niet net als de andere meiden kon mee-playbacken, omdat ze geen idee had van die muziek. Van mij hoeft ze echt niet hoor! Maar als ze dan graag naar popmuziek wil luisteren, moet ze natuurlijk wel weten waar de hits van nu gedraaid worden, vandaar dat ik even informeer waar pubers die dat allemaal wel weten naar luisteren. Heb ik me zo genoeg verantwoord?
Ze blijft heus ook wel van klassieke muziek genieten hoor.

Wilgenkatje-
25-09-2010 om 16:21
Aha op die manier
dan zou ik even de laatste versie top 40 zoeken (oei bestaat dat eigenlijk nog) en inderdaad op Youtube fr nummrrd bekijken en beluisteren.
Ik vind het gewoon een aparte vraag voor een moeder, mijn moeder zou er niet opkomen Maar ja, mijn moeder ging wel bij de buren vragen wat feyenoord / ajax oid gedaan had, zodat ik op school bij ankomst niet achterliep. We hadden zelf nog geen TV in die tijd.

reina
25-09-2010 om 16:39
Stoepkrijt
De jeugd die ik ken luistert niet naar de radio, maar download muziek op hun ipod, telefoon etc en ze kijken idd heel veel naar youtube.

Tirza G.
25-09-2010 om 20:36
Reina
Misschien kun je dat de jeugd die ík ken (en hier in huis woont) dat even komen vertellen Hier wordt geluisterd naar Hilversum3. Met als hoogtepunt het Glazen Huis.
Tirza

Pippin
25-09-2010 om 20:47
Hier ook
3fm. Op de wekkerradio's (dat is al snel elke ochtend een half uur Giel Beelen. Maar ook overdag luisteren ze wel radio. In Ipod en downloaden hebben ze niet zo veel zin. Het voordeel van radioluisteren is dat je niet van te voren weet wat ze gaan draaien.
Het hangt natuurlijk ook een beetje van de muzieksmaak af. Onze kinderen houden echt van 3fm muziek, Miss Montreal, John Mayer, Anouk, Lilly Allen, beetje rock hier en daar. Ze houden gelukkig wel van afwisseling. En het glazen huis, dat vinden zo erg leuk inderdaad.

maan.
25-09-2010 om 22:08
Hier hip..
Hier wordt vooral geluisterd naar SlamFM en naar Decibel. Prettige bijkomstigheid dat de kinderen dat dus ook leuke zenders vinden..

albana
26-09-2010 om 11:46
Leeftijd speelt ook mee
Oudste (16) is meer fan van: Anouk,miss Montreal etc.
Jongste (12) is nog meer in de periode van Lady Gaga, Justin Bieber etc.
Beiden downloaden alles op hun telefoon (oudste) of mp3 (jongste)/mp4 (bemoei me er nooit mee, weet niet eens wát ze heeft) verder kopen ze ook nog wel eens cd-'s, maar dat zijn dan vaak albums of net nieuwe wannebee's.
Voor de rest luisteren ze naar de muziek op hun p.c. (WMP). De radio luisteren ze alleen in mijn auto of in de woonkamer als ik 'm aan heb staan. Oudste vindt dat 'geklets' op 3fm ertussendoor errug 'irritant' en vindt de disjockey's 'omhooggevallen ventjes' die ook nog on-ge-emancipeerde uitspraken
doen (ze heéft een punt, als je er op lét is het écht erg). Claudia kan ze weer wel waarderen. Jongste is met dat radio nog niet écht bezig..als die aanstaat is ze meestal aan het spelen en dat dringt niet eens tot d'r door.
Van oudste moet ik (geloof ik) Q-music aanzetten. Maar dat doe ik lekker niet....dat doet ze maar mooi zelf op d'r kamer.
Ik heb me er ook nog nooit voor geinteresseerd als moeder zijnde,moest nu ook echt zoeken van hoe zát het ook al weer...
Overigens is oudste ook fan van klassiek. Ook die luistert ze op d'r p.c.Vooral 's morgens bij het wakker worden/opstaan. Ze heeft er trouwens wél fatsoenlijke boxen aangeprutst. Dat gekraak door de p.c-boxen heeft ze een hekel aan.
groeten albana

ilsepilse
26-09-2010 om 17:51
is good for you , ze spelen oude en nieuwe nummers op Qmusic ik vind het een heerlijke zender !

soepstengel
26-09-2010 om 19:46
Q music
hebben we hier aan staan.t Leuke ervan vind ik dat er ook leuke nummers langskomen en dochter dan wil weten welk liedje"dat leuke liedje is" Dat blijkt dan meestal een hit van mijn jeugd te zijn hahha!
Bv; le poppy's
En dochter(13) kijkt ook op youtube.

Poezie
27-09-2010 om 10:57
Welke stijl
Welke stijl muziek vindt ze leuk? Echt poppy inderdaad op radio 536, meer rock op kinkfm (via computer) en vanalles op qmusic.
gr. Poezie.

Pennetje
27-09-2010 om 11:10
Ze weet het niet echt
Ze vindt Selena Gomez leuk en de muziek uit de laatste versie van Fame. Lady Gaga dan weer niet zo en verder weet ze het niet zo goed. We gaan gewoon verschillende zenders uitproberen en kijken wat ze leuk vindt.
Even nog een blonde vraag: dat downloaden op je Ipod, kost dat geen geld? Niet dat dochter een Ipod heeft overigens (wel een gewone MP3 speler).

Poezie
27-09-2010 om 11:13
Zucht.... 536....
Radio 538 natuurlijk!
Downloaden kun je via limewire doen of ander via bittorrent. Zelf doe ik dat altijd om te horen of ik het inderdaad zo'n lekkere cd vind als ik dacht. Daarna koop ik alsnog de c.d..
Ze kan natuurlijk ook naar MTV en TMF kijken.
Gr. Poezie.

Maxime.M
27-09-2010 om 11:33
Hier geen radio aan
Ik heb het even gevraagd, want hier staat de radio nooit aan. Ze kennen de muziek van youtube en kijken soms mtv of tmf.

Hillary
27-09-2010 om 11:50
Limewire
Heeft je dochter niet een oudere neef en nicht ofzo die haar een beetje op weg helpt? Ik vraag altijd aan mijn zoon om muziek op mijn I-phone te zetten, die heeft daar op onverklaarbare wijze een enorme handigheid in en hij kent ook precies de laatste muziek, maar ik heb geen idee waarvan, hier staat nooit een radio aan (ik houd van stilte). Volgens mij komt hij zo wijs door zijn oudere neven.

Kaaskopje
27-09-2010 om 13:30
Geen radio
Mijn dochters hebben nooit radio geluisterd. MTV en TMF, dat is het wel zo'n beetje. En de oudste, maar die is een stuk ouder, struint Youtube altijd af.

Pennetje
27-09-2010 om 15:07
Goed idee
Een goede vriendin van mij heeft twee (coole) zonen van 14 en 16. Die twee zien mijn dochter als hun (soms wat irritante) kleine zusje, ze zijn zo'n beetje samen opgegroeid. Nu de kinderen zo groot zijn spreek ik meestal alleen met vriendin af, maar misschien moet dochter maar weer eens mee om de jongens eens uit te horen over hoe ze dat nou doen met die muziek.
Ik ben geloof ik hopeloos ouderwets. Limewire? Heb ik serieus nog nooit van gehoord. Maar eh, dat downloaden, moet je daarvoor betalen?

Pennetje
27-09-2010 om 15:09
Nog een blonde vraag
Sorry dat ik zo ontzettend blond ben... maar Ipod is toch van Mac? Kan je die ook gebruiken met je gewone Windows pc? Of zeg ik nu iets waardoor iedereen onder de tafel rolt van het lachen?

Hillary
27-09-2010 om 15:14
Ligt eraan
Limewire is gratis, maar dat mag dus eigenlijk niet. I-tunes is betaald. Maar een I-pod kan gewoon gekoppeld worden aan een windows-machine, dus dat is geen probleem.

oregano
27-09-2010 om 20:34
Hier ook limewire
Mijn dochter haalt allerlei muziek van limewire, wat ze daarna op haar -zeer geliefde- mobiel of op de laptop zet )
In de auto vraagt ze vaak om slam FM, maar dat vind ik meestal te druk als ik rij..
fluitje van een cent, limewire downloaden, klik op zoeken en je kunt van alles vinden. Maar we kopen ook CD's, die we dan ook eerst hier heben beluisterd.

Nikus
01-10-2010 om 10:48
Blonde vragen bestaan niet
Waterstof geperoxideerde antwoorden wel!
Ja je kan i tunes ook op je windows pc installeren.
Je dochter ontdekt het vanzelf. Lekker laten schuiven!

heks
02-10-2010 om 14:13
3fm
Wij (ma, grote dochter en grote zoon) luisteren 3 fm. Natuurlijk af en toe teveel geleuter, maar op andere zenders draaien ze hele dag zelfde nummers. Jongste van 11 kan nog niet helemaal meekomen met ons en ze heeft zelf meestal 538 opstaan. en ze luistert lady gaga, kate perry, shakira, al die disney-dames(miley cirus, selena gomez, demi lavato). Wie weet gaat ze over paar jaar ook met ons naar concerten. Vindt ze nu teveel herrie.