Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Nest

Nest

09-04-2010 om 09:12

Welke schooltas?

Hoi

Mijn dochter zit nu in groep 8 maar gaat straks naar de brugklas.
We zitten samen af en toe op internet om tassen te snuffelen maar we vroegen ons af wat momenteel de 'trend' is.
Wij hadden vroeger zo'n suffe leren envelop-tas met overslag. (die droeg je dan niet aan het handvat maar bij de sluiting en volledig onder kladderen moest ook).
Verkeerde tas kiezen, dan loop je kans erg geplaagd te worden. En dat wil ik haar niet aan doen.
Mijn vraag is dus:
Wat is de trend?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

09-04-2010 om 09:49

Waar?

Het valt me op dat het nogal verschilt qua school en qua streek/stad waar ze mee lopen, dus misschien is het slimmer om gewoon te kijken wat scholieren bij jou in de buurt bij zich hebben?

Ik zou zeggen....

vraag of check het bij een paar kinderen die op de school zitten waar jouw brugklasser straks heen gaat. Da's de enige manier. Hier zijn het alleen maar Eastpaks, of dingen die daar op lijken. Voor de jongens (ik heb alleen een middelbare zoon) zijn ze bij voorkeur zo zwart of donker mogelijk.Maar dat kan op een andere school weer heel anders zijn. Kent ze niet een paar oud-schoolgenoten die vorig jaar naar 'haar' school zijn gegaan?

Ingrid

Trend (bastet ot)

postman bag van Eastpak! < ---Bastet...ik leer wel bij hihi op het OO forum.

ilsepilse

ilsepilse

09-04-2010 om 10:13

Jongens

hebben eastpak, de oudste krijgt na 3jr een nieuwe want hij slaapt er bijna mee

Bastet

Bastet

09-04-2010 om 10:32

Haha nikus

Precies,Eastpak,maar mijn zoon heeft de rugzak,en heeft het label veranderd in Lastpak..
Bastet

sita

sita

09-04-2010 om 11:04

Hier ook eastpak

En dan over je schouder en de dikke boekentas achterop gezet op de bagagedrager.
Mij leek een rugtas handiger maar: mam, dat heeft echt NIEMAND ). De tas lijkt soms bijna groter dan mijn dochter.

Bastet

Wat een zelfinzicht van je zoon! hahaha

Rembrand

Rembrand

09-04-2010 om 14:22

Eastpack.

Onze zonen hebben allebei een Eastpack ( zwart ).
Die gaan echt heel lang mee, en ik heb ze ook al eens in de wasmachine gedaan.
M.

Brianna F

Brianna F

09-04-2010 om 15:31

Garantie

En levenslange garantie, ik laat regelmatig in de zomervakantie een rits maken. Voor nop.

Yta Chalne

Yta Chalne

09-04-2010 om 16:35

Plaatsgebonden

Hier zijn eastpaks niet in. Ik zie er nooit iemand mee. Op de middelbare school waar de kinderen op zitten is het hele concept 'degelijke tas' onbekend. Jongens hebben nog wel eens iets als een postmanbag, maar meisjes niet. Dus inderdaad, als je helemaal goed wilt zitten check het dan even bij iemand die al op die school zit!

Vera*

Vera*

09-04-2010 om 17:17

Hier eastpak

Zoon heeft een grote rugzak (rood)en een postmanbag (zwart) van Marktplaats en gebruikt beide. Van sinterklaas heeft hij ook nog een zwarte, gewone, rugzak gekregen. Hij gebruikt ze alledrie maar ik denk de postmanbag het minst. Hij is wel iemand die zich niets aantrekt van de mening van anderen.

ilsepilse

ilsepilse

09-04-2010 om 18:20

Eastpak garantie

klopt inderdaad, vorig jaar was slotje kapot van zoon is gewoon gratis gemaakt.

Hier ook eastpak

Ook hier hebben zoon en dochter een "Lastpak". Beiden een zwarte. Zoon heeft 'm al drie jaar, dochter wilde dit jaar ook per se een zwarte. Zoon vond dat belachelijk, omdat "geen enkel meisje met een zwarte tas loopt", maar m'n dochter vond al die kleurtjes niets aan en heeft dus gewoon een zwarte gekocht. Deze is dan een beetje opgeleukt met buttons en van die kleine pluche-sleutelhangers.

Als ze wil weten wat er op haar nieuwe school "in" is, zou ze het inderdaad aan bekenden kunnen vragen.

Overigens melden mijn zoon en dochter dat er nooit iemand commentaar heeft op een tas die niet "in" is.

Emmalynn

Rembrand

Rembrand

09-04-2010 om 19:14

Kipling.

In sommige streken/woonplaatsen zijn Kipling rugzakken net zo populair als Eastpacks bij ons.
M.

soepstengel

soepstengel

09-04-2010 om 19:17

Dochter heeft een

kipling overslagtas ,een grijze beetje gemeleerd.
Dochter( brugklasser) roept;verder hebben ze eastpak maar dan niet zo'n dikke en niet mer zo heel veel vakken want dat ziet er raar uit. Gewoon met 1 groot vak en 1 voorvak. en converse is ook leuk(schoudertas) ook op school.
Tip van dochter; als ze niet zo groot is pak dan geen hele grote tas. Dat ziet er raar uit.
En geen paul frank tas( ik heb dus geeeeen idee wat het is....)
De kleur maakt niet uit zegt ze.

Hermine

Hermine

10-04-2010 om 17:46

Inderdaad geen "dikke" tas

Zoon (brugklas) heeft dure Kipling rugtas na twee maanden aan de kant geschoven. Vond 'm te dik en tas leek vol, ook al zat er niks in. Dat is blijbaar niet niet cool. Sjouwt nu rond met een aftans rugzakje.
Ook het (in mijn ogen) handige rekje voor achterop de fiets (daar hang je de rugzak op zodat je rug heel blijft) is inmiddels gedemonteerd. "Dat hebben alleen meisjes".
Ik gebruik de Kipling nu zelf en ben er blij mee. Wat een super tas!

Jade

Jade

11-04-2010 om 12:01

Hier...

Je zit hier dat de meeste meisjes een Kipling tas hebben (meestal dan een tas met flap).

Mijn zoon wilde een Eastpack rugzak ("geen Kipling, da´s voor meisjes"

Nest

Nest

11-04-2010 om 12:59

Bedankt allemaal

Ik zal eens navragen. Het punt is dat ik bijna niemand ken op die school, vandaar ...

Bovendien is zij de oudste in de familie dus ook geen nichtjes of neefjes die al ervaring hebben op een middelbare school.

Ik denk dat we maar gewoon iets gaan kiezen wat ze zelf leuk vind. Ze is gelukkig geen kind dat heel erg belangrijk vind wat een ander ervan vind.

Zo'n eastpack is ook wel erg mooi.

Jujube

Jujube

11-04-2010 om 13:35

Brugklas

Veel brugklassers gebruiken een Eastpak rugtas, maar na de brugklas gaat 't grootste gedeelte van de pubers over op een postmanbag van welk merk dan ook, of op groot uitgevallen handtassen (de 'tutten' gebruiken handtassen, volgens mijn dochter).
Groet,
Jujube

Astrid

Astrid

11-04-2010 om 13:39

Tas achter op

Hier wel een tas voor op de bagagedrager (zonder rekje). Super handig voor mijn 11 jarige brugklasser. Die tas is anders echt veel te zwaar (8 vakken elke dag). Wat de anderen hebben boeit hem niet. Ik zie ze trouwens met van alles rijden. Echt heel verschillend.

Annet

Annet

11-04-2010 om 19:36

Ook een rekje

Dochter heeft geen rugzakrekje maar een rekje voor een krat (zie site Halfords). Dit rekje verbreedt haar bagagedrager zodat de rugzak redelijk rechtop kan staan. We hebben een spin vastgemaakt aan het opstaande deel. Ze hoeft alleen de spin over haar rugzak te trekken en vast te haken.
Dit alles werkt prima. Tas blijft goed zitten, ze is niet geïnteresseerd in het houden van de rugzak op de rug, en het is zo klaar. Gymspullen gaan in aparte tas mee.
Volgens mij heeft zij wel een dikke rugzak (eastpack via marktplaats). Die is wel nodig gezien het aantal uren en vakken per dag. Maar ik merk ook dat ze geen zin heeft om per dag te bekijken of alles per dag wel nodig is. Dan neemt ze liever teveel mee. Op school gaat een deel in het kluisje maar moet de laptop van school er vaak weer bij (of los in een tasje in de hand)

Hermine

Hermine

16-04-2010 om 10:09

Top zwaar

Realiseer me ineens waarom zoon zijn dikke Kipling de rug heeft toegekeerd.

De eerste schoolweken had hij nog geen kluisje en moest alle boeken de hele dag meeslepen. Ik kreeg dagelijks verslag hiervan.

Hij beschreef hoe ze, als ware alpinisten, hangend aan de trapleuning de 6 flinke trappen die het gebouw telt beklommen. Om na een uurtje weer af te dalen, want de volgende les was uiteraard op de beganegrond.

Op een dag stond zoon (klein van stuk) zich in zijn enorme rugzak te hijsen. Dit lukte niet vanaf de grond. Dus eerst tas op tafel, dan er voor gaan staan en "instappen". Zoon loopt weg bij de tafel en....valt om. Ware brugklassers slapstick, vonden ook te toekijkende ouderejaars .

Het leven van een brugklasser gaat niet over rozen.

Iris

Iris

17-04-2010 om 18:00

Rugzak en fietstassen.

Dochter zit in de tweede en heeft een leuke rugzak en gewoon ouderwetse fietstassen, van die stevige. Daar gaat de rugzak in en de gymspullen aan de andere kant.Bij een regenbui blijft alles ook nog droog. Gaat prima, en is veilig. Bovendien als ze ergens gaat logeren kan zelfs de slaapzak ook nog in de fietstas.
Maar fietstassen zijn kennelijk niet cool of zo. Gelukkig maakt zij daar geen punt van.
Ik zie ze echt fietsen met een schoudertas om die dan op de bagagedrager staat en niet vast zit. Levensgevaarlijk. Als je plotseling moet uitwijken, krijg je het hele gewicht van de schoudertas vol boeken aan je en je valt dus.
Je kunt ook kijken bij bagup.nl. Daar hebben ze leuke rugzakken en bijbehorend draagsysteem voor de fiets.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.