branca2
18-04-2009 om 18:59
Welke sport doen jullie kids en hoeveel uur in de week?
Ik ben gewoon nieuwsgierig hoeveel en wat voor sport jullie pubers doen.
Ik heb twee puberzoons. Mijn oudtse doet aan motorcross ongeveer 7 uur in de week verdeeld over 2 dagen.
De Jongste doet aan fietscross ongeveer 3 uur training in de week en 1 dag wedstrijd (de hele dag jakkie).
Ze fitnessen 2 uur in de week.
En in de overige uren doen ze nog freestyle bmxen over trails(blubberbulten) en dan trucjes doen.en dat houdt ze eigenlijk altijd bezig zodra ze uit school komen zitten ze in het bos op de fiets of op de skate baan op de fiets.
Ik ben benieuwd wat jullie pubers bezig houd misschien zijn er nog wel meer (fiets)cross of freestyle bmx moeders.

branca2
18-04-2009 om 19:53
Nee
eigenlijk niet als ze niet sporten kunnen door blessure's dan gaat het juist slechter met school.
De oudste is een hele jonge leerling 14 en zit in 3 tl blijft wel zitten waarschijnlijk dit jaar door wat stomme ongelukjes en 3 operatie's en een revalidatie periode van 7 maand. De jongste doet Havo 1 en gaat goed.

Yta Chalne
18-04-2009 om 20:56
Fietsen voor je lol?
De puberella's hier hebben duidelijk andere interesses. Wel hebben ze een sportschoolabonnement, daar zijn ze ongeveer twee keer anderhalf uur per week zoet.

Maylise
18-04-2009 om 21:26
Soms
Zoon van 15 tennist wel een keer in de week en vooral 's zomers is hij daar wel te vinden. Verder houdt hij van paardrijden. Inline skaten doet hij ook wel. Dat is nu iets minder populair maar tot vorig jaar ging hij regelmatig stunten met zijn vrienden. Vroeger heeft hij ook veel gezwommen.
Zoon van 18 is dol op voetballen en basketballen op straat met zijn vrienden. Hij doet echter niks in clubverband want daar heeft hij een enorme hekel aan want dan moet je op een bepaalde tijd ergens zijn en doen wat de trainer zegt en zo. Hij is dus ook gestopt met voetballen in clubverband. Op staat voetballen echter vind hij wel geweldig en doet hij eigenlijk elke dag.
Dochter van 12 gaat elke week tennissen (maar zit te twijfelen of ze niet liever badminton gaat doen) en paardrijden twee keer per week. Dat is echt haar grote hobby en gaat ze vanaf de zomer vaker doen want dan krijgt ze een lease pony waarschijnlijk. Dat is nog niet zeker maar een mogelijkheid.
Zoon van 9 is nog geen puber maar die is dol op voetballen op straat en crossfietsen. Vandaar dat ik hem toch even noem Hij heeft een BMX fiets en niets leuker dan dirtjumpen op een baan hier in de buurt. Verder ook hier in de wijk op allerlei paadjes stunts uitvoeren. Doodeng verder. Hij heeft nog nooit een wedstrijd gereden of dit in clubverband gedaan maar misschien moeten we daar eens naar uit kijken.
Hij is trouwens sowieso wel sportief (dat heeft hij duidelijk van een vreemde) want hij vindt heel veel vormen van sport leuk: zwemmen, basketballen, inline skaten, tennissen, skateboarden, ponyrijden, honkbal. Alles wat je voorstelt vind hij geweldig.
Mijn vier oudste kinderen hebben ook verschillende sporten gedaan of doen ze nog steeds. paardrijden, zeilen, honkbal, bergbeklimmen, mountainbiken enzovoorts.
Zelf hou ik het bij een bedaarde wandeling in het bos
Maylise

Mimoza
18-04-2009 om 21:31
Ook veel
Dochter surft, afhankelijk van haar andere activiteiten toch wel een uurtje of 10 per week in de zomer. In de winter gaat ze regelmatig snowboarden en ze fietst 2 uur per dag naar school. Zoon doet voetbal en tennis. Voetbal, 4-6 uur per week. Tennis in het seizoen, gemiddeld 4 uur per dag denk ik (competitie, toernooien, les, vrij spelen). Ze worden beiden erg ongelukkig als ze door een blessure oid niet kunnen bewegen.

Kaaskopje
18-04-2009 om 21:46
Voetbal
Mijn jongste dochter zit op voetbal. Ze traint een avond zo´n anderhalf uur en zaterdag heeft ze een wedstrijd. Qua tijd is ze uiteraard meer kwijt dan de training en de wedstrijd.
Mijn oudste dochter is niet sportief in de zin van dat ze op een sport zit, maar wel weer in de zin van ze in het weekend altijd in touw is voor en met scouting. Ze hoort zelf inmiddels bij de leiding en organiseert activiteiten voor een van de speltakken. Ze is daar zeker de hele zaterdag aan kwijt en soms ook een groot deel van zondag.

albana
19-04-2009 om 09:01
Puber fietst
'vroeger'sportte puber mee, ze doet nu nog acro (1,5 uur per week), maar toen ze jonger was heeft ze ook jaren judo gedaan (uitgevallen door blessure) en erna wedstrijdzwemmen. Nu zit ze verder weg op school, ze is zo'n 1,5 uur per dag aan het fietsen (heen, terug) dat kost ook tijd. gemiddeld is ze rond 16.30 thuis en ze vertrekt ook vroeg (6.45). behalve dat acro heeft ze de rest van d'r sport aan de wilgen gehangen. gedeeltelijk omdat ze gewoonweg te laat thuis is om dan nog te trainen. Ze doet ook nog muziek en is daar ook zeker een uurtje of 3 á 4 per week druk mee (verdeeld over 2 avonden). Zo al met al is ze al 3 avonden bezig. dat vinden wij toch echt wel genoeg...ze gaat w.s. zelfs volgend jaar stoppen met acro omdat ze combinatie met muziek soms zo ellendig uitkomt en ze dan beiden niet 100% zich kan inzetten. maar zolang ze zover fietst elke dag maak ik me daar niet zo druk om. ze draait d'r hand er ook niet voor om, om na het eten nog even 30 minuten naar een vriendin toe te fietsen.....dus conditie genoeg.
jonsgte sport 7 uur per week (gym+acro).(11 jaar is dat al puber?)
groeten albana

branca2
19-04-2009 om 09:49
Leuk
Om te lezen wat voor verschillende sporten er gedaan worden.Mijn Jongste heeft ook nog 6 jaar paardgereden en zat op musicalles en de oudtse voetbalde op hoog nivo maar moest daar door zijn knie blessure mee stoppen daar was hij ook veel tijd mee kwijt.Trainen hier in het dorp en wedstrijden spelen hij was gescout voor een grote club en moest daar elke zondag heen en hij was gescout voor een opleidingsclub voor een grote club en daar ging hij donderdagavond nog heen.Ik ben best blij dat dat nu weg is dat was wel iets te veel van het goede.

Minet
19-04-2009 om 10:15
Veel beweging
Hier hebben de beide pubermannen dezelfde sporten en interesses.
Ze zijn beiden keeper bij voetballen, trainen 3 keer per week anderhalf uur, op zaterdag een wedstrijd, vaak wel 2 omdat ze ook bij andere teams invallen als keeper.
In hun vrije tijd staan ze veel op hun skateboard, gemiddeld een uur per dag? en snowboarden is een hobby die wordt uitgeoefend zodra ze weer geld hebben om een dagje naar een hal te gaan.
Een van de zoons zit op een sportopleiding, dus sport alle dagen onder schooltijd ook nog. De andere zoon speelt basgitaar in een band, en is daar ook dagelijks tijd aan kwijt.
Groetjes, Minet

Lys Lionne
19-04-2009 om 11:56
Waar halen ze de tijd vandaan?
Als ik lees hoeveel uur per dag (!) sommige kinderen met een sport bezig zijn vraag ik me af wanneer er dan nog schoolwerk gemaakt wordt?
Dochter is erg gedisciplineerd en maakt zodra ze uit school komt (havo/vwo) haar huiswerk. Op die manier heeft ze tijd om 3x per week te trainen voor wedstrijdzwemmen en 1x per week een zelfverdedigingsport te doen. Op zondag heeft ze geregeld een wedstrijd waar ze een middag aan kwijt is. Ze heeft zich nu in het hoofd gehaald na de zomer bij de vrijwillige jeugdbrandweer te gaan, maar man en ik hebben hier ernstige bedenkingen bij. Eerst maar eens uitvinden hoeveel uur per week dit gaat kosten.
Zoon voetbalt en heeft 2x per week training en op zaterdag een wedstrijd. Dat is meer dan genoeg voor hem, na de zomer start hij met VO.

tonny
19-04-2009 om 11:57
Eh....
hier wordt nauwelijks gesport...
Dochter die nog thuis wordt zit op muziek, fietst daar wekelijks heen (ander dorp), fietst naar school en fietst een krantenwijk; en ze heeft een Wii Fit, telt dat ook En twee uurtjes gym op school, dat is het wel.
Zonen zaten/zitten op voetbal, eerst tweemaal per week trainen, een keer spelen, nu is dat eenmaal trainen en eenmaal spelen. Toen ze klein waren, was er kleutergym.
Oudste dochter zat ooit op airobics. Daarvoor op turnen.
Oh ja ze gaan wel eens zwemmen.
Tonny

Mimoza
19-04-2009 om 12:49
Lys lionne
Die uren per dag zijn gemiddeld, er zijn ook dagen dat er weinig tijd is voor sport (toetsweek oid, of als ze veel werken). Mijn dochter van 17 laat haar schoolwerk ook wel afhangen van of er golven zijn, dan wordt er minder geleerd en meer gesurfd. Als ze ieder jaar overgaat vind ik het best Zoon van 16 zit in 4 havo en heeft volgens mij nog nooit meer dan 10 minuten per dag aan schoolwerk besteed, ook dat gaat tot nu toe goed. Gister heeft hij een wedstrijd gevoetbald en een uurtje of 4 getennist, vandaag competitie, ook weer een uurtje of 6 bezig, dan kom je al snel op een hoog daggemiddelde en dan moeten de toernooien nog beginnen.
Ik vind het erg leuk van die actieve kinderen, ze hebben het niet van mij

Monique D*
19-04-2009 om 13:36
Zoon: sportklas en voetbal/dochter: turnen
Mijn zoon (14) zit op een sportklas (meestal naschoolse activiteit) en doet dan aan verschillende sporten. Ook helpen zij met het opzetten van toernooien, etc. Daarnaast zit hij op voetbal (C-niveau), hij traint 2 x per week en bijna elk weekend heeft hij een wedstrijd. Het liefst ziet de trainer dat hij nog 1 x nog komt trainen, maar daar heb ik een stokje voor gestoken omdat hij ook zoiets als schoolwerk heeft. En daar besteedt hij gemiddeld 1,5 uur per dag aan. Sporten vindt hij leuk, maar hij heeft nog sturing nodig wat betreft het huiswerk.
Mijn dochter (12) zit op turnen en doet ook mee aan wedstrijden, waar zij helaas nooit een prijsje heeft gewonnen. Maar ze doet haar best, zij vindt het wel leuk. Ook verzorgt de basisschool waar ze op zit aan naschoolse sportactiviteiten, zoals streetdance, etc. Daar doet ze ook aan mee. Fietsen vindt ze ook leuk. Dat doet ze regelmatig met haar vriendinnen. Ook gaan ze af en toe naar een zwembad.
Dus beweging genoeg (alleen voor moeders nog niet).

Kaaskopje
19-04-2009 om 14:16
Om er even een praktisch probleem in te gooien
School in combinatie met sport/vereniging lukt hier wel, maar wat wel wringt is de mogelijkheid om een baantje te nemen. Als de zaterdag afvalt en de koopavonden ook, wordt een baantje in een winkel lastig. Een callcenter in combinatie met school is echt niet ideaal, je moet teveel uren maken na schooltijd. Oppassen is ook nog een baantje wat hier naast school en vereniging lukt, maar waar zouden we nog meer aan kunnen denken?

Mimoza
19-04-2009 om 14:39
Kaaskopje, dat is wel lastig ja
Folderwijk, schoonmaken/tuinonderhoud (via je oppasnetwerk), alleen in de vakantie in de kas werken, is dat wat? Dochter werkt in een winkel, zoon kan dat niet combineren. Hij bezorgt het plaatselijke sufferdje 2 keer per week een uurtje en werkt in de vakanties 's morgens een paar uur per dag in de kas. Dat is vrij flexibel in te delen, ze zijn hier (Westland) al lang blij als ze iemand hebben.

Rembrand
19-04-2009 om 15:29
Twee van de drie sporten.
De jongste zit op tafeltennis. Dit is anderhalf uur per week.
De middelste zit in de sportklas en heeft daarom twee extra uren sport ( buiten de gewone sporturen ) per week. Verder speelt hij fanatiek korfbal. Dit is twee keer per week trainen ( één uur per keer ) en bijna elke Zaterdag een wedstrijd.
De oudste werkt als vakkenvuller bij een supermarkt en krijgt op die manier ook nog wat extra beweging ( en spieroefeningen haha ).
M.

Maylise
19-04-2009 om 15:30
Kaaskopje
Dat is lastig inderdaad. Dan maar geen vast bijbaantje als er geen tijd voor is. Je dochter kan misschien in de vakanties wat meer werken. Zeker tijdens de zomervakantie kan je redelijk wat uren werken en zo wat extra geld verdienen. Door het jaar heen dan maar minder werken. Bijbaantjes die erg flexibel zijn is inderdaad vaak oppassen, klusjes opknappen (grasmaaien, auto's wassen), bijles geven. Dat laatste kan je heel aardig mee verdienen.
Mijn dochter gaf op de middelbare school (zij zelf in VWO5/VWO6) vaak bijles aan brugklassers. Dat verdiend een stuk beter dan oppassen en dan was ze nog heel goedkoop vergeleken met de meeste bijlesleraren (maar natuurlijk ook wat minder professioneel)
Of wat een vriendin van mijn dochter deed en doet: animatie op kinderverjaardagsfeestjes. Zij helpt voor een bepaald bedrag de hele middag mee op het feestjes, zorgt voor de spelletjes, verkleed zich als clown, voert poppenkast shows op en maakt ballonenfiguren. Daar betalen de ouders dan voor. Ik heb geen idee hoeveel vraag er naar is trouwens. Zij doet het eigenlijk alleen voor kennissen en via via. In elk geval is het orgineel.
Overigens vind ik ook niet dat een kind op de middelbare school naast school en eventuele hobbies en sporten heel veel hoeft te werken. Een keertje per week oppassen is toch prima. School moet de prioriteit zijn en daarnaast wat ontspanning is altijd prima. Mocht er dan nog tijd over zijn om te werken prima. Maar niet als prioriteit.
Oh nog een idee. Als je een beetje landelijk woont kan je misschien in de lente of zomer in de buurt kijken op boerderijen of die voor een paar uur week nog mensen zoeken. Wij wonen niet echt landelijk maar wel aan de rand van de stad. Mijn zoon bijvoorbeeld helpt ad hoc hier mee op de manege (tegen betaling) zoals met hooien.
Maylise

branca2
19-04-2009 om 17:44
Nee
Hij zou vast geen nivo hoger kunnen hoor Hij had als advies van de basisschool kader en doet nu TL dus wij zijn hier wel trots op. Ze doen bij ons gemiddeld 1,5 a 2 uur per dag thuis aan hun school werk en op school doen ze ook erg veel om bergen huiswerk te voorkomen.Als ze 'smiddags met een groep gaan BMX en zitten ze met die zelfde groep in de pauze op school al braaf huiswerk te maken.

branca2
19-04-2009 om 17:46
Baantjes
Bij ons helpen ze wat buren in de tuin als er gemaaid moet worden of geschoffeld ofzo.
Mijn oudste zat eerst ook in de sportklas en vind het geweldig maar kon niet meer vanwege zijn knie

Kaaskopje
20-04-2009 om 00:05
Werken naast school
Op zich vind ik ook dat school en ontspanning op 16 jarige leeftijd voorgaan op een baantje, maar als aan de andere kant wel geldkostende zaken worden aangegaan wil ik ook dat ze er zelf voor werken. Mijn oudste dochter heeft na lang zeuren een telefoonabonnement genomen. Mijn bezwaren werden weggewuifd en afgemaakt met ´en volgend jaar ben ik toch 18 en dan mag ik het zelf beslissen´. Helemaal waar. Maar nu heeft ze geen werk meer, dus wie betaalt? Ze heeft geen nieuw contract gekregen. Ik baal daar echt van. De jongste spaart liever voor dure spullen dan dat ze uitgaat. Tja en dat gaat toch echt sneller als ze niet afhankelijk is van 1 x oppassen in de week en het zakgeld wat ze van ons krijgt. Ik moedig werken dus wel aan.
Mijn oudste dochter heeft een paar jaar geleden bollen gepeld. Daar verdiende ze goed mee. Seizoenswerk is mooi meegenomen natuurlijk, maar de wens is vooral om ergens voor vast aan de slag te raken. Mijn jongste is nu aan het kijken naar vakkenvulwerk. In drogisterijen e.d. wordt dat soort werk ook aangeboden. Bij de buurtsupers wil ze niet. Stel je voor dat je bekenden tegenkomt...

Lynna
20-04-2009 om 06:43
Werken of sporten
Werken zou mijn zoon van 15 inderdaad niet lukken. Hij heeft 2x per week voetbaltraining, geeft 2x per week voetbaltraining, moet meestal 2 wedstrijden spelen. Gelukkig heeft hij in 3 havo werkelijk een frutje huiswerk dus dat sporten is geen probleem. Maar ik wil graag dat hij in de vakanties gaat werken, bij AH bv. Dat zou dan wel kunnen, maar ook door de weeks gaat echt niet lukken. Zou alleen kunnen als hij het trainen geven laat zitten, maar daar leert hij juist zoveel van!
Dochter van 12 is een heel ander verhaal. Zit in 2 gym, heeft bergen huiswerk en heeft daardoor al probleem met 1x trainen per week en 1x voetbal. Die fietst wel weer elke dag een heel eind naar school, dus ze komt wel aan haar beweging.

albana
20-04-2009 om 08:59
Weekend werk
Hoewel dochter op het moment 'werkeloos' is, heeft ze een hele tijd (1 jaar) een baantje gehad dat altijd 4 uur was in het weekend. Of de vrijdagavond (van 18.00 uur tot 22.00 uur) of de zaterdag (ochtend of middag) of de zondag. Had ze een wedstrijd of concours van muziek of een optreden dan was dat meestal wel in de passen. Haar 'baas' heeft momenteel stagaires. En dus heeft ie de 15-jarigen eruit gedaan. Na de zomer mag ze terugkomen....(maar ik denk niet dat ze nog wil, ze heeft genoeg van dat erin/eruit) én ze past nog op. Vrijwel elke weekend wel 1 keer.
groeten albana

Sarcas
20-04-2009 om 15:18
Noppes
Dochterlief doet geen enkele sport. Nul uur dus... Ze gaat soms op de fiets naar school.
S.

Tirza G.
20-04-2009 om 16:44
Nou
Dochter (19, 6V) heeft tweemaal in de week een uur les in haar sport (vanwege haar privacy laat ik even in het midden wat ze doet, haar sport is maar een klein wereldje) en gaat vier keer in de week zelf nog anderhalf uur trainen (zonder leraar dus). In het seizoen (oktober-mei) heeft ze een stuk of 20 wedstrijden af te werken (landelijk en regionaal) en die kosten je een hele zondag (8 uur weg, 19 uur thuis) - dat is dus vrijwel elke zondag raak in die maanden. Om conditie en spierweefsel op te bouwen probeert ze twee keer in de week een uurtje te zwemmen, maar dat lukt meestal maar één keer.
Op zaterdag werkt ze, van 7 tot 18 uur. Schoolwerk doet ze zo veel mogelijk op school.
Tirza

Merla
20-04-2009 om 17:05
Die van mij
Hier doet oudste (17) een sport die ik ook maar even in het midden laat. Veel weten het wel, anderen moeten er maar naar raden omdat ik dit om privacyreden ook liever niet hier neerzet.
Ze traint op het moment amper omdat haar de tijd daarvoor ontbreekt (examenjaar) maar normaal gesproken traint ze twee keer in de week 2 uur. Daarnaast heeft ze een keer in de week nog selectietraining van 3 uur. Wedstrijden zijn op zaterdag en een wedstrijd duurt meestal anderhalf tot 2 uur.
Tweede van 15 is gestopt met de sport die oudste ook doet en gaat nu 1 a 2 keer in de week fitnessen. Maar fietst ook elke dag 15 km naar school en 15 km terug naar huis.
Derde doet niet aan sport (buiten het naar school fietsen, 15 km heen, 15 km terug) maar zit op scouting.
En jongste doet hetzelfde als oudste maar is nog geen puber met zijn 8 jaar. Traint meestal 2 soms 1x in de week 1 tot hooguit anderhalf uur en op zaterdag af en toe een wedstrijdje die bij hem een klein kwartiertje duurt.

*Rymcke*
21-04-2009 om 11:38
Sporten hier
Oudste zoon van 15 zit op schaken. Op de vereniging en op school. En daarmee speelt hij beide in de competitie. Daarnaast werkt hij ongeveer 10 uur per week in een snackbar, voornamelijk woensdag, zaterdag en zondag. Soms verschuift het als hij een toernooi schaken heeft.
De tweede zoon is 13 en zit op voetbal, een gedreven linker spits. Traint nu 1½ uur per week en dan de zaterdag de wedstrijd. Hij speelt in de C.
De derde zoon is 10 en mogelijk een nog enthousiastere speler van de E, die volgend jaar D wordt. Traint nu 2 x 1½ uur per week inc. loop en techniektraining. En dan zaterdags de wedstrijd. Staat achterin maar is meer een aanvallende verdediger. Overal sneller zijn als de tegenpartij is zijn streven. Pikt dus ook nodig doelpunt mee.
De Jongste zoon van 3 roept de hele tijd dat hij vandaag moet sporten. Hahaha dus zal ongetwijfeld wel een voetballer worden. Wilt geen wedstrijd overslaan zaterdags. Is teleurgesteld/verontwaardigd als we niet gaan kijken.
Hier dus allemaal sport of intensieve hobby. VInden wij heel erg belangrijk om zich na school te kunnen uitleven binnen een vereniging, maar niet te veel. 1 of maximaal 2 dingen per week.
Daarnaast voetballen de mannen ook heel veel met vrienden op het veldje dicht bij. Lekker buiten. Beter als hele dag binnen hangen.
Vroeger ook altijd zelf veel gesport, zwemmen (beroep van gemaakt), turnen (intensief) en later hockey. Nu gaan tafeltennissen bij de recreanten. Om toch iets te doen.
Gr. Rymcke

ilsepilse
28-04-2009 om 22:02
Topsporter
onze zoon van 14 traint 2 x met zijn team + wedstrijd ih weekend, hij was in sept begonnen met topsport in Zwolle maar door het vele reizen (1u heen en 1 u terug id bus) moeten stoppen wegen 2 onvoldoendes op school. Nu gaat school weer goed , hij heeft ook nog om de 2 weken rayontraining op zondag van 10 tot 12 en van 13 tot 15u, om eventueel door te gaan voor het nationaal team.
Omdat hij ook nog de belgische nationaliteit heeft kan hij eventueel naar een topsportschool in Belgie (heverlee) waar hij op internaat kan en zijn basketball ( dan 20u /w) beter kan combineren met zijn studie, jammer dat hier in Nederland nergens een internaat voor topsporters is onder de 15 jaar.
Onze jongste zoon traint op voetbal 2x id week + wedstrijd.

Suzanne
29-04-2009 om 12:45
De één sport niet, de ander veel
Oudste puberzoon (16) sport niet meer, heeft in het verleden aan judo gedaan, gevoetbald en fitness gedaan. Werkt nu bijna ieder vrij uurtje bij een boer en heeft geen tijd meer om te sporten. Hij zit in de examenklas van VMBO-Metalektro.
Jongste (13) is een heel ander figuur, voor hem is sport een eerste levensbehoefte. Hij voetbalt en doet daarnaast nog een andere, kleine sport. Voetbaltraining is 1 1/2 uur per week en 1 wedstrijd in het weekend, andere sport is een training van 1 1/2 uur per week (bondstraining) en 1 uur (selectietraining eigen vereniging) en in het weekend 2 x wedstrijden, elke zaterdag en zondag van ca. 10.00 tot 15.00 van begin mei tot begin september. 2 trainingen laat hij schieten om niet met school in problemen te komen. Hij doet brugklas havo/vwo, fietst elke dag de 13 km. naar school en ook weer 13 terug. Het past allemaal precies in elkaar, school gaat goed en als hij minder sport gaat hij niet harder werken aan school, maar computeren of tv-kijken
Ilsepilse: Gaan jullie dat doen, je zoon naar dat internaat? Wel heel spannend voor hem, een hele mooie kans!

branca2
29-04-2009 om 16:21
Ilsepilse
spanned voor je zoon lijkt me als hij zo'n eind van huis zou gaan! hoe is het met je man trouwens?