Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Pipo

Pipo

24-05-2011 om 09:58

Wie betaalt condooms?

Dochter van 16 is aan de pil en heeft sex met haar vriendje. Daarbij gebruiken ze (gelukkig) ook nog condooms. Ik had min of meer bedacht: dochter zorgt voor de pil, vriendje voor condooms. Maar de pil is gratis en condooms kosten geld dus hadden zij samen bedacht om de beurt een pakje condooms te kopen. In principe is dit wel eerlijker maar condooms zijn best duur voor een puber die altijd al geld te weinig heeft. Dus vroeg zij of wij niet gewoon een algemene voorraad in huis wilde aanleggen (net zoals andere drogisterij artikelen , dan konden de andere gezinsleden er (in de toekomst) ook gebruik van maken. In principe vond ik dit wel een goed idee maar tegelijkertijd vind ik dat zij er zelf ook wel wat aan bij mogen dragen. Ben bang dat wij op den duur alleen condooms gaan betalen. Weet het niet zo goed, wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ilsepilse

ilsepilse

24-05-2011 om 16:10

Jipy

jipy condooms zijn 0,10ct per stuk !
ff bij de GGD langs!

Tinus_p

Tinus_p

24-05-2011 om 17:37

Op den duur

Pipo:
"Ben bang dat wij op den duur alleen condooms gaan betalen."
Nouja, dan worden die dingen iig nog gebruikt. Hoeveel stellen gebruiken langer dan een maandje of wat condooms? Ik vermoedvrees een kleine minderheid.

Monet

Monet

25-05-2011 om 17:13

Hier

hebben we de condooms inderdaad op voorraad neergelegd toen de heren nog maar nauwelijks iets bijverdienden. Nu ze zelf een leuk salaris hebben van hun bijbaantje vinden ze dat ze zelf wel condooms kunnen aanschaffen. Daarbij krijgen ze ook via hun ziektekostenverzekering 20 stuks per jaar vergoedt, dus dat is al een leuk begin

En hier

liggen de condooms ook in de badkamer voor algemeen gebruik, zoons en dochter kunnen ze pakken. De pil is hier gratis, maandverband en tampons gaan mee met de wekelijkse (maandelijkse) boodschappen, dus de condooms gaan ook in het winkelwagentje.

buzz

buzz

27-05-2011 om 11:09

Anders

moet je er misschien achter zien te komen hoe vaak zij een pakje moet kopen, en haar rond die tijd een pakje geven, of vragen of vriend dat thuis ook zo wil voorleggen, of zeggen weet je wat ik verhoog je zakgeld met zoveel dan heb je geld voor condooms.
Ik vind het niet het zelfde als maandverband trouwens of een veilige fiets.
Ik vind het verschil dat dit voor de lol, lekker, um tja hoe noem je het.
Ongesteld zijn daar heb ik geen lol aan. Een veilige fiets heb je nodig om naar school te gaan vind ik ook wat anders.
Aan op stap gaan of iets dergelijks dat is wel voor de fun, dan betaal je toch ook niet de bus naar de stad, het biertje, of drankje , en dat van vriendje ook.
Goed dat ze het veilig willen doen, en dat moet ook, en ook goed om er een bijdrage aan te leveren, maar om nou voor de hele famillie condooms te betalen (en dus ook voor de vriendjes) is wel erg gemakkelijk voor ze.

Buzz.

Tja. Fun.

Seks is misschien fun, maar een geslachtsziekte niet echt. En volgens mij draagt het gebruik vna een condoom meer bij aan het voorkomen van SOA's dan aan het verhogen van de fun tijdens de seks.

'T is hier nog niet aan de orde, maar als het eenmaal zo ver is geloof ik dat ik ze ook maar ergens 'voor de grijp' zou neerleggen...Liever dat dan dat er uit zuinigheidsoverwegingen riskante dingen worden gedaan....

Ingrid

Betaal ze. Ik laat het niet over aan het nog onvolledig geconcentreerde gedrag van zoon met zijn puberbrein.
Bovendien zou hij een meisje zwanger kunnen maken en dat is dan wel mijn kleinkind waar ik me plaatsvervangend ook verantwoordelijk voor voel.
Zoon heeft inmiddels, 15 jaar oud, altijd 2 condooms in zijn portemonnee en de voorraad staat in de badkamer.
Los van het verhaal of je het doet, onder welke omstandigheden, hoe, wachten, relatievorming enzovoort kan het toch gebeuren dat het zover komt.

MerelR

MerelR

28-05-2011 om 16:10

Pipo

Iedereen bedankt voor het meedenken. Heb met dochter afgeproken dat er hier een huis een algemene voorraad komt. En tegen haar gezegd dat het de bedoeling is dat ze een beetje om en om doen met de condooms. Ben bang dat als ze ze zelf moet betalen ze ze op den duur niet meer gebruiken. En wil natuurlijk niet het risico lopen van een eventuele SOA of zwangerschap. Ik vind de vergelijking met de veilige fiets overigens wel grappig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.