Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
doremi

doremi

06-08-2011 om 17:29

Woordenboeken en grote bosatlas

Vraag aan OOL-lezers die al middelbare school ervaring hebben. Dochter gaat over 3 weken naar de middelbare. Hoe vaak wordt de Bosatlas nu werkelijk gebruikt? Herinner me van vroeger dat we dat ding echt bijna nooit gebruikten, kost wel 70 euro! Idem voor de woordenboeken, heb je die echt vaak nodig op school?
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nooit

Bosatlas wordt nooit gebruikt hier. Mochten ze het één keer per jaar op school nodig hebben, dan zal je net zien dat ze dat niet in hun agenda hebben geschreven.

Woordenboeken worden ook niet of nauwelijks gebruikt, maar die zijn sowieso altijd wel handig om in huis te hebben.

Ik heb dochter trouwens ook nog nooit één van de vele cd-roms die bij tal van methodes zitten zien gebruiken.

skik

Marie

Marie

06-08-2011 om 19:48

Ook nooit

Hallo
Dochter gaat naar 3 VWO en heeft thuis ook nog nooit de Bosatlas gebruikt. Op school hebben ze Bosatlassen zodat ze die tijdens de lessen kunnen gebruiken.
Woordenboeken wel aangeschaft en dat was ook zonde van het geld, ook nooit gebruikt dus. Ze zoekt gewoon online naar vertalingen.

Terpi

Terpi

06-08-2011 om 22:23

Hier wel

De methode die hier bij zoon op school wordt gebruikt heeft in het werkboek zeer regelmatig opdrachten waarbij de bosatlas nodig is. Wij hebben er een via marktplaats voor een prikkie op de kop getikt.
Woordenboeken bleken hier op school niet nodig te zijn en voor thuis gebruiken we internet dus nee, die hebben we niet aangeschaft.

Merel

Merel

07-08-2011 om 00:01

Ook niet

ook geen bosatlas gebruikt, we hebben hem netjes gekocht in de brugklas (4 jaar geleden) maar niet nodig gehad. (ik geloof echt maar een keertje, maar dan kan je er vast wel een van iemand lenen die hem net als ons voor jan doedel heeft aangeschaft). Woordenboeken kan je ook online opzoeken alhoewel ze ze ook voor heel weinig bij de action nu verkopen. (als je het leuk vind om in huis te hebben)

Fiorucci

Fiorucci

07-08-2011 om 07:13

Nee

De boatlas ligt op school, elk jaar betaal je een paar euro voor het gebruik ervan.

Af en toe.

Hier wordt de Bosatlas af en toe gebruikt. Niet wekelijks maar toch wel regelmatig zeker als ze in de bovenbouw zitten. Overigens heb ik de Bosatlas ook aangeschaft omdat ik hem zelf zo leuk vind.

Ja, bosatlas wel, woordenboeken niet.

Wij hadden geen bosatlas aangeschaft, maar hadden hem wel nodig. De gebruikte methode (Terra) gaat vooral in het begin van de brugklas uitleggen hoe een atlas werkt en wat je ermee kunt. Toen heb ik er toch nog gauw eentje gekocht. Na het eerste begin is het minder nodig. Alleen voor topo uitzoeken nog steeds wel.
Nu hadden we hier al een bosatlas junior omdat jongste het leuk vindt. En hij heeft de "grote" bosatlas nu alweer ingepikt uit interesse.
Woordenboeken zijn niet nodig en worden hier alleen door mij gebruikt. Mijn dyslectische zonen hebben heel veel moeite met woordenboeken. En sowieso is de digitale generatie van nu gewend om alles online op te zoeken, ook 19 jarige neef, die inmiddels in Delft studeert.

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2011 om 12:31

Nooit

Niet aangeschaft, niet nodig, er liggen bosatlassen op school. Ik heb er al eentje van het VWO af en eentje in 6gym mét aardrijkskunde, maar er is hier nog nooit over de bosatlas gerept. Ook niet over woordenboeken trouwens. Daar heb je namelijk een computer voor

Tirza

Dalire

Dalire

07-08-2011 om 13:43

Woordenboeken

Hier hadden we in eerste instantie beiden niet gekocht en de bosatlas bleek ook niet nodig. Als ze hem moesten gebruiken, deden ze dat op school.

Woordenboeken daarentegen mogen bij sommige proefwerken en zelfs examens gebruikt worden! Dus die zijn wel heel belangrijk geweest hier. Ik had ze goedkoop bij het kruidvat gekocht, die volstaan prima.

Marie

Marie

07-08-2011 om 13:49

Ook terra geen bosatlas dus

Hallo
Ook hier werken ze met de methode Terra. En toch hebben wij geen Bosatlas thuis. Die gebruiken ze dus op school en daar betalen wij ook een kleine bijdrage per jaar voor.

Tineke

Tineke

07-08-2011 om 14:36

Hier wel

De bosatlas heeft een eigen plekje in de boekenkast, maar daar staat ie dus nooit: vol continu in gebruik! Als ik hem nu opruim, ligt ie over een uur alweer op tafel.
Mijn kinderen hadden ook hele hoofdstukken bij aardrijkskunde, waarbij dus heel gericht in de atlas van alles specifieks opgezocht moest worden. Zonder atlas kon dat huiswerk niet gemaakt worden. Maar goed, dat zal dus wel van de methode afhangen.
De woordenboeken worden minder gebruikt, internet is een redelijk goede vervanging! En toch, ze zwerven ook door ons huis, liggen dan weer op het ene bureau, dan weer op het andere.
ja, ik vind de aanschaf van die boeken wel de moeite waard, maar ik ben gek op opzoeken, en daar zijn mijn kinderen mee besmet.

doremi

doremi

07-08-2011 om 16:03

Dank voor de reacties

De Bosatlas wacht ik nog maar even mee, en woordenboeken zijn inderdaad sowieso wel handig. Ik kan met wel voorstellen dat ze op school in de les ook woordenboeken nodig hebben of zoeken ze dan ook alles op de computer op? Ik ga op zoek naar een goedkoop adresje voor de woordenboeken.
Dank!

Fiorucci

Fiorucci

07-08-2011 om 16:21

Kaatje

Ook hier wordt de bosatlas intensief gebruikt, maar die lessen worden op school gemaakt. Huiswerk heb je alleen als je niet doorwerkt..

Maartje

Maartje

07-08-2011 om 17:02

Hier ook

Hier wordt de bosatlas ook thuis gebruikt voor het huiswerk. We hoeven geen huur oid te betalen voor het gebruik van de atlas, de kinderen worden geacht thuis de Bosatlas te gebruiken. Ik weet niet of ze op school aanwezig zijn, ik zal het eens aan dochter vragen.
Hier wordt de atlas ook veel thuis ingekeken: ook door de andere kinderen en door mijn man (onze atlasfan).
Woordenboeken vind ik zelf leuk. Ik heb 2 jaar geleden alle woordenboeken aangeschaft bij het Kruidvat, kostte bijna niets. Ik heb ook goedkope woordenboeken zien liggen bij de Action. Woordenboeken zijn dan weer een tic van mij, ik gebruik ze zelf ook nog geregeld. Ik kan mij inderdaad ook van vroeger herinneren dat we proefwerken hadden met het woordenboek erbij, die woordenboeken moest je van thuis meenemen. Maar ja, dochter gebruikt inderdaad het internet bij het opzoeken van woorden. Misschien dat dat gaat veranderen als ze in de bovenbouw zit??

Fiorucci

Fiorucci

07-08-2011 om 19:02

Maartje

"Misschien dat dat gaat veranderen als ze in de bovenbouw zit?? " Nee, hier niet, internet blijft favoriet.

Tineke

Tineke

08-08-2011 om 08:43

Ah fiorucci

"Ook hier wordt de bosatlas intensief gebruikt, maar die lessen worden op school gemaakt. Huiswerk heb je alleen als je niet doorwerkt.."
Kijk, dat is dus het verschil. Volgens mijn kinderen is er in de les nooit gelegenheid om huiswerk te maken, het hele lesuur heb je andere dingen te doen (vooral veel PP's kijken.

Fiorucci

Fiorucci

08-08-2011 om 14:35

Kaatje

dat vindt mijn zoon ook, die heeft het te druk met het onderhouden van sociale contacten..)

Tja, tempo

van oudste is een drama. Door zware dyslexie komt eigenlijk al het werk mee naar huis. Dat is al zijn hele schoolloopbaan zo, vanaf groep 4 al.
Volgend jaar gaat jongste ook naar de eerste, ik hoop dat hij meer werk op school gaat doen. Hij is veel sneller met alles, maar bij hem zou net als bij Fio wel eens de sociale contacten voorrang kunnen krijgen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.