Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wow taartje!

Onze 17 jarige kwam gisteren zomaar thuis met een taartje! Zomaar als verassing en daar had ze zin in!
Wow.......ik was enigzins in shock, dat ze nu volwassener is en verstandiger á la. Maar zelfs zó dat ze gewoon uit aardigheid zulke dingen doet had ik écht niet verwacht.
Ze moest werken en erna meteen een bloemetje kopen voor haar oma (die had iets gedaan voor 17 jarige en verdiende een bedankje, maar dat had ik aangezwengeld en gezegd dat ze zoiets moest doen). Eigenlijk had ik een miezerig bosje hyacinten van 2 euro ofzo verwacht want ze moest het van mij zelf betalen.....Tenminste dát zou ze vorig jaar nog hebben gedaan.....
Maar eerst komt ze tot mijn verbazing met een groot gemengd boeket binnen (voor oma dus) en erna toverde ze het taartje tevoorschijn als 'verassing' voor ons en omdat onze week nogal 'hectisch' was en we een aantal tegenvallers hadden. Ze riep meteen zusje want die was de grote pechvogel deze week.......
Gut ik ben nog verbaasd dat ze opeens zo invoelend en meelevend is geworden. Later vertelde ze de bloemen waren zo duur en het taartje zo duur en samen was het precies 10 euro. Zo kwam ze op het idee want ze had precies 10 euro gepind en anders maakte ze het toch maar op aan 'onzindingen', hahaha.
Wou het even met jullie delen........
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

01-04-2011 om 08:52

Joepie,

er is hoop er is hoop........

Wat een leuke verrassing is dit dan en dat ze het dan ook nog zo groot uitpakt. Ik moet wel zeggen dat een taartje en een mooi groot gemengd boeket voor 10 euro een koopje is

Kobalt

Kobalt

01-04-2011 om 08:58

Lief zeg

Wat lief van je dochter, Albana.

Mijn dochter kwam laatst ineens met een flesje doucheschuim voor me aan zetten. 'Ik gebruik zo vaak die van jou mam.' Zo lief is dat. Daar was ik ook al zo blij mee.

Fiorucci

Fiorucci

01-04-2011 om 09:34

Zie je wel

Zie je wel, komt meestal wel goed..)
Zo weet oudste zoon, 18, ons altijd te verrassen op mijn verjaardag en vader/moederdag, hij verzint zulke originele dingen, waaruit blijkt dat hij er echt over nagedacht heeft.

koentje

koentje

01-04-2011 om 10:47

Joh

straks komt het toch nog allemaal goed!!

albana

albana

01-04-2011 om 13:10 Topicstarter

Ongeloof

Die omslag van 'opstandige puber' naar zelfstandig uitgeraasd verstandige jongere is ook zó plotseling gegaan, zó van de ene dag op de andere.Ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten.
Dat ik nu soms nog steeds heb: Is dit wel blijvend? Of ook een tijdelijke fase? En zelf (ik schaam me om het te bekennen...) dat ik soms enigzins argwanend ben....van ooo, wacht eens even zit er soms een addertje onder het gras? (euh fiets gejat omdat ie niet op slot stond? Onvoldoendes? Of nog erger:zwanger???) Maar dat argwanende is maar even een 'tel' omdat ik gewoonweg het zo snel even niet kan volgen (die plotselinge omslag) en als moeder zijnde nog in de vorige fase ben blijven hangen blijkbaar.
Is dat normaal dat ze zó plosteling puber-af zijn??
Of moet ik me voorbereiden op een herleving van puberkunsten over een half jaartje?
Nou ja ik kan me lol wel op met zusje die inmiddels flink aan het puberen is....die kwam na de taart hysterisch gillend weer beneden omdat haar lievelingsbroek nu nóg niet gestreken was en al (hou je vast!!) 3 dagen in de was was!!! Jaha 3 dagen zonder je lievelingsbroek daar is niet doorheen te komen natuurlijk, vooral niet als je er nog 3 andere schoon hebt liggen. Maar ja mijn humeur was nu opperbest dus heb ik me maar geschikt (normaal zou ik dat zeker niet doen) en haar broek gestreken, volgens oudste was ik gek dat ik dat deed trouwens.
Nou ik koester me met de gedachte dat ook die er ooit, ooit vanaf komt.
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

01-04-2011 om 14:53

Albana

Hier zijn het golfbewegingen. Tegen de tijd dat ik het zat ben/wanhopig wordt etc houdt het vaak ineens op, dat gedoe. Dan keert de rust terug en maak ik me vast op voor de volgende keer. Pluk de dag, dus..

Mee eens

pluk de dag,geniet van het moment,het kan zo maar weer even omslaan,maar het gaat de goede kant op!

oregano

oregano

01-04-2011 om 19:02

Wat een leuk bericht!

Wat lief van haar. Het doet mij goed om dit te lezen, ik probeer mezelf ook voor te houden dat het allemaal maar tijdelijk is.
Kan me voorstellen dat je hier ontzettend van hebt genoten.

albana

albana

02-04-2011 om 10:48 Topicstarter

Tijdelijke oplevingen

Over het algemeen zijn de puberhormomen redelijk gaan liggen. Ze heeft nog wel korte oplevingen van puberale neigingen, zo van een uurtje ofzo.
Zoals gisteren midden in de c&a waarbij ze enigzins uit d'r dak ging omdat haar 'tieten' (het woord geeft al aan hoe pissig ze was, normaal zou dat woord niet in de mond nemen) niet in de jas passen die ze wil hebben. En daarbij alle dames in nederland met een kleinere cup even vervloekt omdat die ontwerpers dus geen rekening houden met meiden met een slanke taille en grote cup zoals zij en eigenlijk ook meteen een borstverkleining wil midden in de c&a en dat alles op duidelijke toon verkondigd. Grrrrr
Gelukkig kon in de gemoederen bedaren en vond een jas met een iets ander model waar haar 'tieten' wel in passen,pffff.
En erna was ze weer in d'r eigen doen zoals ze de laatste tijd meestal is, toen we samen een patatje aten zei ze zelf sorry voor het intermetzo (wel met allerlei excusses waárom ze zo doet.....want eigenlijk vind ze nog steeds dat ze gelijk heeft)
Zulke kortdurende oplevingen van puberale neigingen heeft ze nog wel.
Bedoelen jullie zulke oplevingen? Of moet ik voorbereiden op weer hele dagen/maanden puberhumeur?
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

02-04-2011 om 11:02

Ja, zoiets.
Die van mij zou die dag geen jas meer hebben gekregen trouwens..

Valkyre

Valkyre

02-04-2011 om 11:42

Albana (ot - kleding)

Ik weet niet hoe lang je dochter is, maar misschien heb je iets aan de site Pepperberry, daar kun je slank gesneden kleding kopen met extra borstruimte. Ik zit ook vaak met dat probleem. Ik heb veel jurken van die site, maar jassen hebben vaak te korte mouwen voor mij.

http://www.bravissimo.com/pepperberry/

Wel even goed naar de voorwaarden en de maatvoering kijken, want als je 't terug moet sturen betaal je zelf de verzendkosten. Echt een aanrader! Ze zijn heel behulpzaam, kunnen bijvoorbeeld ook per e-mail de maten voor je vertalen. Ze hebben ook lingerie, maar die koop ik liever bij de Bijenkorf of een speciaalzaak (uitgebreid passen enzo).

Valkyre

Valkyre

02-04-2011 om 12:43

Oh ja (ook ot)

Ik ben 1.73, maar als ze kleiner is dan ik, passen die jassen van Pepperberry haar vast wel.

Maylise

Maylise

02-04-2011 om 13:08

Albana

Ik was er natuurlijk niet bij maar hoe je het beschrijft vind ik het incident bij de C&A helemaal niet perse puber gedrag. Natuurlijk baalde ze dat ze die leuke jas niet kon krijgen. Ik kan me haar reactie best voorstellen. Sommige mensen uiten dat nu eenmaal wat luider dan anderen.

Ik ben van mezelf ook gezegend met behoorlijk wat temperament en er zijn periodes in mijn leven geweest dat ik ook zou zo reageren. Het is best moeilijk om daar een beetje controle op te krijgen. Het heeft mij in elk geval heel veel zelf discipline gekost en het is ook heel vaak misgegaan. Het gaat nog steeds wel eens mis.

Het heeft dus niet perse met haar leeftijdsfase te maken. Het kan gewoon heel moeilijk zijn om je te beheersen op het moment dat een situatie in haar ogen heel onrechtvaardig is of ze echt gelijk heeft. Ik weet er alles van.

albana

albana

02-04-2011 om 18:03 Topicstarter

Geen jas

Ja toedeloe, geen jas betekent dat ik nog een keertje meemag en daar had ik helemaal geen zin in.
Het kostte zowiezo al moeite om een moment te vinden om samen te gaan, we hebben het volgens onszelf altijd te druk om voor zulke onbenullige koopavonturen (wij zijn beiden geen grote fan van 'shoppen') maar ze had 'm écht nodig gewoonweg.
En nee ze was inderdaad niet boos op mij,maar meer in het algemeen op de 'wereld' ofzoiets.
Ik zal die site eens bekijken, ja slank en grote borsten is lastig en zelf geen ervaring (niet van mij geërfd die borsten) dus we 'doen' maar wat eigenlijk.
Ook zo leuk....hemdjes en dan niet met spagettibandjes maar wat bredere bandjes. Moet ze een L of een XL waar haar borsten dan dus in passen en die voor de rest véél te groot/wijd is. Net hobbezakken.
Maar die heeft ze zelf nu gevonden bij H&M, gewoon een m-etje en blijkbaar hielden de ontwerpers bij H&M wel rekening met grotere cups.
groeten albana

albana

albana

02-04-2011 om 18:05 Topicstarter

En temperament

Ja temperament zou ook kunnen........Ik hoop het niet!
Want pubergedrag gaat ooit over en temperament niet, hahaha.
groeten albana

Helemaal met je dochter eens

Ik vervloek ontwerpers ook regelmatig bij het kleren passen. Al heb ik geen zin in een operatie.

mijk

mijk

04-04-2011 om 10:01

Maar dat is ook

stampvoetend stom! Ik leef ook helemaal mee.....Overigens weer on topic. mijn broertje zat op een avond rond zijn 18e ineens gezellig met de koffie in de woonkamer. Hadden we hem jaren niet gezien. En vanaf toen waren het echt nog maar stuiptrekkingen met die pubertijd....

Dus het taartje biedt hoop denk ik!

Mijk

Merel

Merel

04-04-2011 om 11:50

Albana

Albana, voor gewone witte en zwarte hemdjes met brede bandjes voldoen de hemdjes van AnniRolfi (Kruidvat) heel goed. Je moet de katoenen versie hebben en dan gewoon M of L (even kijken wat ze mooier vind) het sluit mooi aan over een grote boezem. Trouwens die microfiber passen me ook goed van dat merk, die hebben spagettibandjes.

albana

albana

05-04-2011 om 08:49 Topicstarter

Hemmetjes

Die hemdjes was ook zo'n gedoe, na alle tienerwinkels probeerden we miss-etam,een winkel waar dochter nooit alleen naar binnen zou gaan (ouwe-tutten-winkel) en ze ging mee om mijn argument van : dáár komen volwassen vrouwen en daar hebben ze ook van die hemdjes en vast dus wel met grotere boezemruimte'. Maar dat viel dus zwaar tegen. M was te klein aan de boezem (ze vielen er nog net niet uit en onder de armen was de BH duidelijk te zien, verder zat M goed) L zat beter aan de boezem maar ook nog te klein dus daar en beneden rond taille kon het nog net of eigenlijk was het daar al te los en XL wilde ze niet eens meer proberen. En ze wil gekleurde hebben, knalrood, knalgroen, turquauze dat soort kleurtjes. Gelukkig heeft ze dus later met vriendin bij H&M hemdjes gevonden (maar voor H&M moeten wij naar andere stad) die zijn stretscheser qua stof en zitten beter, maar ze zijn érg dun van stof dus ik ben bang dat ze het niet lang vol houden (waren ook erg goedkoop ik dacht 5 euro p.st.) er gaatjes in komen of uitlubberen.
Dus voor tips voor gekleurde hemdjes met iets bredere bandjes sta ik open.......
Qualiteit zoals die van het kruidvat inderdaad en wat dikkere stof mag ook wel want als ze dan rekken dan schijnen ze ook wat minder door.
groeten albana
groeten albana

Merel

Merel

05-04-2011 om 10:30

Online he

Hier ook geen h&m in het dorp maar online is alles te bestellen, neem gewoon meerdere maten en kleuren en de rest doe je terug. Erg handig, ik kom nooit meer bij h&M in de winkel eigenlijk. De stof is vaak wel wat dun, maar ach voor de prijs hoef je het niet te laten. (die dunnere stofjes zijn trouwens wel heerlijk zacht, dan dan weer wel)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.