Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
anita vd sanden

anita vd sanden

23-11-2010 om 19:12

Ze maakt me gek!

Graag zou ik hier reacties willen horen van andere ouders! Ik ben 8 jaar gescheiden nu en heb sinds 5 jaar n nieuwe vriend. Mijn dochter is na de scheiding bij mij komen wonen. Ging erg goed ook met mijn nieuwe vriend! Ze is nu 14 en heeft sinds n half jaar n vriendje. Ze ziet niks en niemand meer staan. Er is niks meer met haar te beginnen, liegen, te laat komen, niet luisteren, grote mond. Wat ik haar ook voor straf geef, niet aan de comp, binnen blijven, zakgeld inhouden, t boeit haar niks! Tot ik het zo beu was dat ik zei je woont bij ons dus hou je je aan onze regels. Toen pakte ze haar spullen en ging bij papa wonen. Daar heeft ze me zo zeer mee gedaan want papa is er nooit voor haar geweest en nu nog niet! Hij ligt hele dagen in bed, zij kookt daar en NOG wil ze daar wonen. Ik kan dat niet verkroppen. En mij ziet ze nu niet meer staan en hij is alles. Als ik sms of bel laat ze nooit niks weten, als er iets te doen is op school vraagt ze hem, kortom ik besta niet meer voor haar. heeft iemand n tip hoe ik hier mee om moet gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn mening

allereerst vraag ik me af of je onder je eigen naam post?zo ja,dan zou ik dat veranderen.

en over je dochter,ik denk dat je haar nu even moet laten waar ze is,het is haar eigen keus om bij haar vader te gaan wonen,en dat moet je respecteren.
wel zou ik haar laten weten dat de deur altijd voor haar open staat ,dat zij altijd welkom is bij je.

Zij zal er op een dag achterkomen dat dit geen ideale situatie is,en ze zal je gaan missen.

dus probeer contact te houden met haar.
stuur af en toe een lief sms,gewoon met de vraag hoe het met haar gaat.
of nodig haar via de mail uit om eens te komen eten?
en niet gaan preken en boos zijn dan,haar gewoon hartelijk ontvangen en belangstelling tonen .

of vraag haar of ze zin heeft om een middagje te gaan winkelen,of eens mee naar de bioscoop.

zo hou je contact en kun je de band met je dochter versterken.

en misschien komt ze hierdoor ooit weer bij je wonen,misschien blijft ze bij haar vader.
maar eigenlijk maakt dat niet zoveel uit,een goede band met je dochter ( waar ze ook woont)is veel belangrijker.

scrappertje

scrappertje

24-11-2010 om 09:39

Moeilijk

Hoi Sus-anne,

ik heb mijn naam veranderd, ik moest even kijken hoe dat allemaal moest, ben niet zo'n ster in computers! Maar ik was vergeten te zeggen dat we nu goede afspraken hebben gemaakt, ze komt op de woensdagen hier en om het weekend dus ik heb er wel contakt mee maar ik kan het zo moeilijk verkroppen hoe ze mij behandeld op het moment, ik ben niks en papa is alles. het doet vooral zeer omdat ik altij alles voor haar heb gedaan en hij niks...Maar ik zal het moeten accepteren maar dat is heel moeilijk!! Bedankt voor je reactie.

bertje1

bertje1

24-11-2010 om 19:38

Mijn mening

ik denk dat je haar lekker in haar sop moet laten gaar koken. Natuurlijk vindt ze het bij pappa leuker, daar mag ze alles. Ze komt er vanzelf van terug. Nu of (heel veel) later. Houd je eigen regels aan thuis en bedenk... het is een puber.. succes!

scrappertje

scrappertje

27-11-2010 om 08:15

Ja dat doe ik nu ook

Hoi Bertje 1,

dat zeggen de meesten ja en dat ging eerst tegen mijn gevoel in maar nu doe ik dat wel en ik moet zeggen dat voelt goed! Ik denk meer aan mezelf en dat is wel lekker. Hopelijk komt ze er ooit achter wat ze me aan heeft gedaan!

Prettig weekend

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.