Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zelfbepalend ,brutaal, wilt niet naar school

Hoi,

Mijn zoon is 14 zit op speciale onderwijs .Zelfbepalend ,brutaal, wilt niet naar  school.Wilt laat naar bed maar uitkomen  sochtends  hoo maar.Onze zoon heeft geen diagnose meer.Wel onderzocht op de basisschool toen het allemaal begon maar er kwam eruit dat hij kenmerken had van ADHD ,moest hij wel beginnen met ADHD medicatie en als het zal aanslaan dat ging we meer verder maar krijgt heel veel rebounds van was echt zielig om te zien maar dat was het enige optie dat we hadden dat hij toegelaat kunt worden op de specialeonderwijs .met heel veel beloofde van hulpverleners dat zijn niet waargemaakt en zijn gedrag is alleen maar erger geworden.Zit zolang met hulp instanties komen met alles nog wat maar geen oplossing of hulp voor mijn zoon.ik moet zelf dingen opzoeken wat het zal kunnen zijn en om dan te krijgen te horen nee dat is het niet maar wat wel .Maar goed, diagnose of niet we dealen allemaal met nagenoeg dezelfde problemen. Ik zou zeker graag met andere willen delen waar we tegenaan lopen, maar wel liever ook meer in een privé setting dan openbaar op internet. Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken meer ,hij is nog 15 en hoop tot een oplossing te komen wat werkt voor hem en voor mij te komen. Alle tips zijn welkom

Hoe komt het dat hij geen diagnose meer heeft? 
(Sorry, maar probeer daarnaast je tekst eens te herschrijven, hij is moeilijk leesbaar momenteel.)

Naast school wat voor hulp krijgt je zoon nog meer? Kan er niet een nieuw diagnose traject gestart worden? Gebruikt zoon medicatie? Of is daar destijds mee gestopt i.m.v. de rebounds? Beter instellen op medicatie zou zeker kunnen helpen om rebounds te voorkomen. Heeft er destijds een psychiater goed meegekeken naar de medicatie? Of was het destijds de huisarts die dat begeleide?

Zoon wil niet naar school schrijf je, betekent dat dat hij momenteel ook niet gaat, en dus een thuiszitter is?
Ik merk dat ik vooral vragen heb, voor advies weten we echt nog te weinig.

werken om zijn energie op een positieve manier te kanaliseren, bijvoorbeeld vakkenvullen?
Waarom wilt hij niet naar school? Wordt hij gepest of is hij overprikkeld daar en combinatie sociaal ongemak? 

ik zou eerst gaan achterhalen waarom hij niet naar school wilt.
Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Dat is de kern van het probleem.  En als je dat helder hebt, dan kan eens rustig nadenken over een oplossing voor het probleem. Misschien voelt jou zoon dan ook ruimte om mee te denken en aan te geven wat hij daarvoor nodig heeft. Dan zal niet zo 123 opgelost zijn, maar probeer eerst de kern te achterhalen.

Voelt hij deze ruimte nog bij jou? Of is er inmiddels zoveel strijd dat je eerst de strijd moet stoppen?

Succes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.