Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zelfmoord uitspraken zoon


Prachtwacht

Prachtwacht

23-11-2023 om 16:13 Topicstarter

Lizzyliz schreef op 23-11-2023 om 15:15:

Op zich kan dat wel een goede oplossing zijn, want in die vier maanden kan zorgvuldig onderzocht worden wat de best passende school voor hem zou zijn. Dat gebeurt wel vaker als er twijfel is over de ondersteuningsbehoeften van het kind.

Ja, ik had liever direct VSO gehad, maar wist ook niet dat dit ook een optie zou kunnen zijn. En het gaat en mag allemaal op zijn tempo en op zijn belastbaarheid qua uren bijvoorbeeld. Dus in dat opzicht sta ik er niet afwijzend tegenover. Het kwam me wel even onverwacht. 

Snap ik. Het is wel fijn dat ze het goed uitzoeken, want als hij naar een VSO-school gaat waar hij niet op zijn plek is, dan krijgt hij weer een extra schoolwisseling en dat is ook niet wenselijk. Jullie zoon heeft waarschijnlijk ook wel hulpverlening nodig en dat kan dan ook ingeschakeld worden. 

Prachtwacht

Prachtwacht

23-11-2023 om 17:20 Topicstarter

Ja, en ik heb zojuist nog geen half uur geleden een verwijzing gehad voor hulp. Dus ik heb hem direct aangemeld en erachteraan gebeld dat er wel in mijn ogen echt noodzaak is dat dit gauw kan worden opgezet. Dus ik ben voor vandaag tevreden, jeugd professional heeft hard doorgewerkt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.