Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Tihama

Tihama

07-09-2010 om 09:06

Zijn regenpakken niet meer seriously uncool?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

09-09-2010 om 11:49

Tihama (ot)

Precies de discussie die ík altijd met mijn zoon heb rond het woord 'stoer'. Die kan verschrikkelijk worstelen met het feit dat hij overduidelijk dingen leuk vindt (of dat nou internetsites zijn, een bepaald soort kleren of schoeisel - zoals Birkenstocks - of speelgoed) die door zijn vrienden als niet-stoer worden bestempeld. Zijn worsteling is dan: ga ik dat verzwijgen, om niet te laten merken dat ik niet stoer ben (die neiging heeft hij heel erg), of ben ik juist stoer wanneer ik daar maling aan heb en er openlijk voor uitkom. De laatste tijd kiest hij steeds vaker voor de tweede variant en draagt nu zijn Birkenstocks dus haast als een soort statement, hahahaha.

emma43

emma43

09-09-2010 om 14:38

Tihama

Mooi gezegd,geef het vanavond door aan mijn dochter,die heel graag zichzelf wil zijn,maar niet buiten de groep wil vallen.En zich aanpast aan haar vriendinnen.Zo jammer.

Tihama

Tihama

09-09-2010 om 15:21

Praten

Weet je, Emma: ik herinner me nog een berg gedoe in de 2e klas. De details doen er niet toe, maar ik was huiverig om iets te veranderen, omdat de hele groep het prima scheen te vinden.
Ik ben toen een voor een iedereen gaan polsen. En wat bleek: iedereen vond hetzelfde, maar was bang voor 'de groep'. Toen ik dat eenmaal wist, heb ik het gewoon in de groep gegooid.
Dankzij het lobbywerk (ik wist toen nog niet hoe dat heette) was het in een keer klaar.

Het was destijds een tip van mijn vader om het zo aan te pakken. Ik had hem namelijk verteld dat ik de enige was die er zo over dacht en dat íedereen het vond.

Dat bleek dus niet zo te zijn. Misschien een ideetje voor je dochter om het zo te doen.

Tihama

Marjoleine64

Marjoleine64

09-09-2010 om 19:25

Super tihama!

Die ga ik onthouden, beide zoons kunnen daar hun voordeel mee doen. Oudste is deze week begonnen in de brugklas (regio zuid), en is al 2 ochtenden natgeregend. Wel met regenpak aan, 16 km... De eerste keer was zijn opmerking 'he mam, die regenbroek is te klein'. Zijn broek was tot halverwege zijn kuiten kletsnat geweest, en zijn schoenen dus ook. Gelukkig hadden we nog een maat groter liggen, in het zwart, dus helemaal goed. Ik weet alleen niet hoe waterdicht zijn rugzak is, die staat gewoon achterop zo'n rekje (wat ook al helemaal niet cool is natuurlijk, maar gelukkig trekt hij zich daar weinig van aan).
Jongste is veel gevoeliger voor de groepsdruk (in groep 8), en dat gaat tot aan het soort onderbroek wat ze dragen... hij vindt boxershorts niet lekker zitten maar als ze gym hebben draagt hij het toch omdat ze hem anders uitlachen. Die ga ik bij de eerstvolgende gelegenheid jouw defintie van cool vertellen!
Marjoleine

Claudia B

Claudia B

10-09-2010 om 15:03

Regenjas voor je tas

Hier ook gewoon regenpak aan, zelf van die plastic doorzichtige schoenen over zijn schoenen aan
en over zijn tas een speciale regenhoes (kipling) zodat zijn boeken ook droog blijven.
Het hele groepje waar hij mee fietst draagt regenkleding dus dat scheelt wel (al zal hij het ook vast aantrekken als anderen het niet zouden doen).

Tihama

Tihama

10-09-2010 om 15:37

Vandaag

dat verzin je dus niet. Hij kwam even naar huis gevlogen omdat hij iets vergeten was. En toen de wervelwind weer vertrokken was, trof ik zijn jas in de hal aan.

Ook regenjack hing daar en zijn zomerjack. Die regent dus heel erg nat

Tihama

Starry Night

Starry Night

10-09-2010 om 17:37

Cool!

Maar dan wel erg letterlijk

Starry Night

Starry Night

10-09-2010 om 17:41

Oeps

Ik reageerde op Tihama met dat cool. Je reactie bleek er na verzending tussendoor geglipt te zijn

Overigens is er met die Birkenstocks iets mals, want volgens mij zijn die in sommige kringen gewoon wel 'done'. Overigens heeft mijn zoon een vriendje dat wij nu en dan het liefst zouden wurgen, want die vind dus echt nóóit iets wat mijn zoon heeft zelfs maar leuk, laat staan stoer. Soms hoor je hem al 'stom' mompelen nog voor hij echt goed heeft kunnen kijken. En toch de beste vrienden, echt waar. Beetje bizar

Bastet

Bastet

10-09-2010 om 20:22

Birkies

Birkies,zoals ze hier heten,zijn zeer,zeer populair hier!Maar niet bij jongens.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.