Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
oregano

oregano

13-12-2010 om 21:14

Zitten jullie pubers nog wel eens 's avonds in de kamer?

Mijn dochter gaat na het eten haar huiswerk maken en daarna op MSN, Hyves ed muziek luisteren.
Om half 10 gaat ze naar bed, om 21.00 uur moet de laptop uit.
Vaak komt ze dan niet meer even in de kamer zitten, en dat vind ik best ongezellig, aan de andere kant wil ze toch andere programma's zien dan ik 's avonds (TMF, topmodel ed zijn nou niet mijn favorieten).
Hoe doen jullie dat met jullie pubers?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
janneke

janneke

13-12-2010 om 21:22

Gelukkig, mijn kind doet het ook

Gelukkig dat er meerdere kinderen zijn die dit doen, dacht al dat mijn dochter , 17, typisch was.
Die leeft ook gewoon boven, even beneden om te eten, daarna weer naar haar kamer. Komt ook niet beneden om wat te drinken, wordt opgehaald van beneden, en hup weer naar boven. zou niet weten wanneer ze voor het laatst bij ons in de kamer had gezeten... lijkt eeuwen.
overdag in het weekend ook boven, boven en nog eens boven....

Brianna F

Brianna F

13-12-2010 om 21:34

Geen van allen

Na het eten vertrekken ze naar hun kamers en zie ik ze niet meer.
Alleen als meneer F weg is 's avonds blijven ze langer beneden, dan wordt er gelezen. Niet dat meneer F zo'n boeman is, maar bij hem gaat na het eten de t.v. aan en daar kan niet bij gelezen worden.
Zodoende vertrek ik ook wel eens naar boven net als mijn pubers, met een goed boek.

Kobalt

Kobalt

13-12-2010 om 21:46

Gezellig

Hier zijn het wel gezelligheidsdieren hoor. Ze zijn nog jong, 12 en 14, maar we drinken eigenlijk elke avond koffie en thee met z'n vieren. Zij bepalen vaak wel waar de tv op staat, maar dat kan me niet zoveel schelen. Vaak zit ik zelf te lezen te laptoppen, of een puzzeltje te maken of zo. Als ze zo op bed liggen, gaan man en ik nog even Dexter kijken.
Wij lezen hier allemaal vrolijk door met de tv aan. 14-jarige is nu aan de Hongerspelen begonnen bijvoorbeeld, terwijl 12-jarige naar Southpark zit te kijken en zijn huiswerk maakt.
In het weekeinde kijken we meestal met z'n allen een film, chips, popcorn, lekker laat naar bed, gezellig.
Voor man en mij is er niet veel privacy meer over, maar daar staat weer tegen over dat de oudsten nu op kunnen passen, zodat we er af en toe even tussenuit kunnen.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-12-2010 om 22:30

Normaal

Dit is heel normaal voor een puber. Het regelt zich vanzelf. De ene keer zitten ze vaker boven dan de andere keer. Het went wel

Jujube

Jujube

13-12-2010 om 23:53

Hier

Hier 3 pubers en ze zitten juist nog heel vaak in de huiskamer. Zoon van 17 gaat wel wat meer z'n eigen gang en gaat sowieso in de weekenden 's avonds naar vrienden of uit. Maar we kijken nog geregeld met z'n allen een DVD'tje of zo. Met de meiden (13 en bijna 15) doen we vaak nog wel een bordspel of ik kijk idd mee naar ....next topmodel, Glee e.d. Man speelt geregeld Fifa op de PS met zoon.
Groet,
Jujube

Maylise

Maylise

14-12-2010 om 01:18

Regelmatig

Op dit moment wonen we erg op elkaar dus is er weinig andere gelegenheid dan in de woonkamer te zitten. Als we straks wat ruimer wonen dan zullen de kinderen wel weer vaker op hun eigen kamer gaan zitten. Ik heb dan ook een eigen werkkamer dus ik weet zeker dat ik ook wel eens 's avonds op mijn eigen kamer ga zitten.

Vergeet ook niet dat je de kinderen de hele dag op school al sociaal hebben moeten doen en dan 's avonds ook weer bij jullie dus dan is het ook misschien wel lekker om even een paar uur 'rust' te hebben, je eigen dingen te doen, je eigen muziek te luisteren, chatten met vriendinnen en onderwijl tv kijken. Dat soort dingen. Mijn man vindt het trouwens ook ongezellig als ze de hele avond op hun eigen kamer zitten en denkt dan gelijk dat er wat mis is want het is volgens hem niet normaal. Ik vind het juist wel normaal dat iemand het ook fijn vindt om af en toe even alleen te zijn.

In ons huidige huis hebben we alleen een tv in de woonkamer staan. Ik laat mijn man en kinderen meestal beslissen wat er gekeken word want mij interesseert het toch niet zo. Man wil altijd nieuws zien op allerlei vage zenders en de kinderen willen inderdaad de populaire shows zien dus dat vechten ze onderling maar uit. Regelmatig winnen de kinderen dus dan kijken we inderdaad naar al die programma's. Ik kijk dan met een half oog mee vanaf de tafel waar ik dan wat zit te werken. Als ik echt rust wil ga ik naar de slaapkamer.

Een van mijn zoons zit graag achter de PC en die staat op zijn slaapkamer dus hij is ook vaak 's avonds daar. Verder gaan de grote jongens ook wel uit of weg met vrienden. En er is natuurlijk huiswerk wat gemaakt moet worden. Eigenlijk is er ook niet zoveel avond over.

Vrijdag kijken we 's avonds vaak een film samen. Spelletjes spelen vinden ze ook nog steeds leuk. De 16jarige schaakt regelmatig met zijn vader of ze spelen backgammon. Ik speel risk met hem of stratego. De bijna 14jarige vindt spellen als kolonisten van katan, Monopoly, Scrabble en carcassone leuk.

Eigenlijk loopt iedereen de hele avond wat heen en weer. Man en ik hebben al heel lang de gewoonte om rond een uur of 23h nog even wat te drinken en dan komt de 16jarige er vaak ook even bij zitten (daarna gaat hij meestal slapen)

Maylise

Wordt al weer minder

Ik merk aan oudste die ook zo'n periode heeft gehad dat het alweer minder word.Die blijft steeds vaker en langer beneden.
Jongste (12) is nog beneden,maar daarvan denk ik dat het zo een keertje zal intreden.
Volgens mij is het vrij gewoon. En wij zijn de beroerste niet en als ze zouden overleggen of het vragen zou top-models er best opmogen (jongste wil dat nu ook kijken) en alleen zou ik het zeker niet kijken.
Wat ik met oudste altijd deed werkte goed. Na het eten naar boven (is dan rond 18.30) en dan rond een uurtje of 8 roep ik haar of net na het journaal en vraag of ze wat komt drinken. We drinken samen koffie en thee en meestal blijft ze dan wel een uurtje hangen bij ons.
Ik roep haar alleen als ze alleen is, is haar vriendin er dan bied ik aan wat boven te brengen of roep haar de thee op te halen.
Als ze alleen is zegt ze ook wel eens niet te komen (teveel huiswerk of wat dan ook) dat zal ongetwijfeld ook wel eens het geval zijn,maar bij geen zin is dat natuurlijk ook een makkelijke smoes. Maar gemiddeld genomen kwam ze van de keren dat we haar riepen toch zeker 50%van de keren wel even thee drinken.
Het is ook niet een kwestie van het 'moet', maar zeker op dagen dat ik werkte en man ook kregen wij beiden het gevoel dat we haar alleen met het eten zagen en zelfs dat soms niet (sporten) en het contact met haar kwijtraakten dus vandaar.
groeten albana

Jullie moeten gewoon die centrale verwarming afschaffen en een kachel aanschaffen. (Alleen voor de woonkamer dan hè!) Dan komen ze vanzelf (tot vervelens toe) wel in de woonkamer zitten.

Gr. Poezie.

Maxime.M

Maxime.M

14-12-2010 om 10:09

Fifty fifty

De helft van de tijd zit ze boven, maar ook wel regelmatig beneden. Dan pas ik me aan met wat we kijken op tv, dat wordt dus iets wat zij leuk vinden. We kijken ook vaak films met zijn allen

Kaaskopje

Kaaskopje

14-12-2010 om 11:38

Poezie

Wij hebben hetelucht verwarming. Ik kan ook bij mijn dochter het rooster uit de muur halen zodat ze hem niet dicht kan draaien en de verwarming flink hoog stoken....

oregano

oregano

14-12-2010 om 12:58

Samen tv kijken..

Ik probeer het wel vaker om samen te kijken naar iets wat zij ook leuk vind, maar kennelijk is er niet vaak iets leukers dan op de eigen kamer op de laptop en de TV aan
Misschien moet ik er inderdaad aan wennen.
Gaan binnenkort maar eens samen naar de bioscoop.
Ook de zomervakantie hoeft voor haar eigenlijk niet. Vorig jaar wat omhangen bij de tent, geen contact zoeken met andere meiden, met als reden: ik heb mijn Eigen Vrienden, ik heb al vrienden ed. (maar geen internet op de camping ;((, dus dat is komend jaar wel het geval, scheelt vast een hoop Zal er ook wel bijhoren.
Allemaal kwestie van erin groeien en aan wennen denk ik..Dochterlief is 13 jaar.

Tja

Pubers zitten wel in de kamer hier, maar ook wel in de 'speelkamer' te gamen, of aan de eettafel iets te doen, of aan de bar te internetten. Iig voelt het wel als binnen handbereik. Als de keuze bestaat uit allemaal op de bank zitten en programma 1 of programma 2 op tv te kijken, dan kan ik me voorstellen dat pubers hun heil elders zoeken. Vinden jullie dat zelf zo leuk dan?

oregano

oregano

14-12-2010 om 13:46

Silone,

TV kijken is het enige wat we 's avonds heel soms nog wel eens samen doen, omdat dat het enige is waar mijn dochter nog wel voor in is.Ik ben gek op spelletjes, zij niet (meer).
En soms komt ze nog wel even in de kamer zitten (liefst als ze al naar bed zou moeten..), TV kijken met de laptop op schoot (en dan soms ook nog de koptelefoon op . Tja, andere tijden.

Tv op kamer

Dat mogen ze bij ons pas als ze 18 zijn, maar het zal wel eerder worden. Hier is regel (10 en 13 jaar), na 20 uur heeft mama de "macht" (afstandsbediening). Ze blijven dus in de kamer, soms aan de pc of met ds of gsm aan het smsen (goh, dit zal voor mijn moeder wel chinees zijn). Als ze naar hun kamer gaan is het dus om te spelen of prive te bellen, maar dan komen ze snel weer naar de woonkamer. In het weekend kijken we samen naar familieprogramma's of een film.

Lynna

Lynna

14-12-2010 om 19:34

Zoon niet, dochter wel

Dat komt vooral omdat zoon (16) een tv op zijn kamer heeft. Dochter (14) heeft dat niet en zit dus beneden al die vreselijke programma's te kijken. Geen gezellig muziekje dus, maar allerlei series. Brrrr. Ze zit wel lekker naast me op de bank. Langleve mijn laptop!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.