Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zojuist ontdekt mijn zoontje krijgt schaamhaar..help!

Zojuist ontdekte ik dat mijn zoontje 11 jaar schaamhaar heeft ik ben me helemaal rot geschrokken ik vind hem nog zo's kind en dacht dat hij er allemaal niet zo vroeg bij zou zijn,tuurlijk weet ik dat hij dat vroeg of laat krijgt maar ik had het totaal nog niet verwacht,ik voel me erg verward en heb toch al zo'n moeite met afschijd nemen van ieder periode van hem,hij wordt overigens in mei 12,maar is nog heel speels en echt nog een kind,kunnen juliie mij raad geven of zijn er andere moeders die het er ook moeilijk mee hebben? Gr Mar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(Janneke)

(Janneke)

08-03-2009 om 17:41

Huh

Even voor dat Tinus hier komt posten)

Waarover wil je raad hebben?? Dat schaamhaar komt vanzelf hoor, hoef je niets aan te doen) En 11 jaar (bijna 12) is volgens mij ook een hele normale leeftijd.

Groetjes Janneke

Minet

Minet

08-03-2009 om 17:51

Hahahhaha

Waarmee wil je hulp?? Scheren met een mes? met de tondeuse??
Een van mijn zoons liet heel trots zijn donsjes zien, ook op die leeftijd. Voordat het echte schaamhaar kwam was hij een stukkie verder.
mmetje, kom op, dit is heel normaal, je groeit er vanzelf in mee, kleine kindjes worden nou eenmaal echt groot!
Groetjes, Minet

Kaaskopje

Kaaskopje

08-03-2009 om 19:11

Dat heuglijke moment nooit mogen aanschouwen

Mijn dochters waren niet zo vrij wat dit soort zaken betreft, dus ik zou werkelijk niet kunnen vertellen wanneer de eerste schaamhaar zijn intrede gedaan heeft. Het zij zo. De eerste menstruatie van mijn jongste was voor haar wel shocking. Ze was eerder dan haar oudere zus en ook in haar klas was ze er vroeg bij. Ze was wel weer snel over de schok heen hoor. Jij vast ook wel na dit mijlpaaltje)

Bij ons

ik kwam er vorige week achter dat zoon (12) echt een man is geworden ineens alles is gegroeid schaamhaar overal zucht waar is dat lieve kleine iele mannetje gebleven.......

Alex

He ja, elk kind dat schaamhaar krijgt is meteen toe aan sex. Jee man wat heb jij een verwrongen gedachtes. Heb jij vroeger een nare jeugd gehad ofzo?
Lieuwkje.

joer

joer

09-03-2009 om 17:18

Ik hou het in de gaten

Hier een zoon van net dertien die ook hele lichte schaamhaartjes krijgt. En een zoon van bijna zestien die ook ontzettend lichamelijk aan het veranderen is.

Ik sta met verbazing te kijken hoe onze oudste zoon zich ontwikkeld. Wat gaat dat hard. Wat wordt alles groot en behaard!

Bij beide jongens is er nog niet veel schaamte dus zo af en toe krijg ik nog wel eens wat te zien.

Groeten JOER.

Marjoleine

Marjoleine

09-03-2009 om 22:21

Onze zoon van 11

heeft weliswaar nog geen haartjes, maar wel al duidelijk gegroeide geslachtsdelen. Hij is hiermee de eerste in zijn groep 7 (er wordt na de gym gedouched), en vond dat niet leuk in het begin. Maar nu is hij er best trots op! Ik heb een boekje voor hem gekocht: ´Haar. Waar? Daar!´ Over de ontwikkeling van een kinderlichaam tot een volwassen lichaam. Erg leuk en interessant, vond hij ook.
Marjoleine

tonny

tonny

09-03-2009 om 23:49

Alsjeblieft zeg

als Rouvoet cs beginnen over schaamhaar is iedereen van streek, en hier op OO zitten jullie en public te bespreken hoe de schaamhaarstand van jullie kinderen eruit ziet.
Beetje privacy mag wel toch.

Stel dat je kinderen dat over jou zouden doen

Pfff.

Tonny

Alex

Dit is wat jij zei "Behandel hem nog steeds als kind en ga hem nu niet lastig vallen over seks omdat hij schaamhaar heeft, anders voelt hij zich straks nog genoodzaakt om er ook aan te beginnen". Dat duid er in mijn ogen op dat jij denkt dat iemand met schaamhaar ook aan sex zou moeten denken. En noem me de volgende x gewoon bij mijn naam en niet vrouw. Ik ben je vrouw niet.
Lieuwkje.

Arawen

Arawen

13-03-2009 om 19:25

Wennen

Hallo jongens, volgens mij begon dit draadje door een moeder die wat moeite heeft met het snelle opgroeien van haar kind... iets wat ik heel goed kan begrijpen. Mijn oudste zoon is nu bijna 15 en ja, het gaat hard.. voor een moeder altijd eigenlijk te hard... En over ´wennen´ gesproken, bereid je vast voor op het voor de eerste keer vinden van een ´bloot´ blaadje op z´n kamer... ´Die van mij doet dat nog niet..´... jawel hoor..!

groetjes Arawen

Monique D*

Monique D*

14-03-2009 om 21:47

Tja, kleine kinderen worden groot..

.. en dat kan je zien aan de lichamelijke ontwikkeling die begint vóór de geestelijke ontwikkeling. Mijn dochter kreeg rond 8 jaar borstvorming (schijfjes in de borsten) èn een lichte dons wat het begin van schaamhaar moest voorstellen. Met 10 jaar werd ze ongesteld. De stem van mijn zoon werd rond 12 jaar lager. Nu praat hij met een diepe basstem. En wij mogen alleen zijn blote borst, buik en benen zien en de rest niet. En dat respecteren wij. Schaamhaar begon ook rond zijn 11/12 jaar. Okselhaar hebben ze nu allebei. Alles komt vanzelf. En later krijg je dat gedrag er gratis bij.
Op naar de volwassenheid, dus!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.