Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Annie

Annie

14-01-2016 om 20:30

Zoon (13) boos omdat hij geen baantje mag


Hortensia

Hortensia

15-01-2016 om 11:56

Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb dan ook een prachtige sticker dat er aan de deur niet gekocht wordt. Sommige verkopers lezen het ook

Eieren verkopen

Wij krijgen elke week een 12 of 13-jarige eiereverker aan de deur en ik koop graag mijn eigjes bij hem. Los van dat het verse uitloop-eieren zijn, vind ik het ook gewoon leuk dat zo'n knul op deze manier een zakcentje verdient.

Wij wonen in de randstad, de supermarkt is 14 uur per dag open, 7 dagen per week. En toch vind ik het leuk om eieren aan de deur te kopen. En de kaasboer en de aardappelverkoper komen ook aan de deur. Ik houd ervan! Lekker ouderwets

Fransien

Fransien

15-01-2016 om 12:02

egg selling in een vergrijsde buurt

Ik zou het me kunnen voorstellen dat het daar goed verkoopt, ik ken heel wat mensen boven de 70 die zich toch best wel eens eenzaam voelen.

Moni

Moni

15-01-2016 om 12:06

Alleen daar zullen de eieren niet zo goed verkopen

Oudere mensen hebben vaker een klein huishouden en zijn nog van de generatie 1 ei per week. Dat schiet niet op met de verkoop.
Voor de aanspraak zou het wel goed zijn om elke week een puber aan de deur te krijgen. Een puber-boodschappendienst?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-01-2016 om 12:11

Haccp

Ik zou het niet aandurven om eieren aan de deur te kopen. Je weet nooit waar ze vandaan komen en opgeslagen zijn geweest. Daarbij erger ik me rot aan deurverkopers. Hier zijn het tulpen en stroopwafels die ze op die manier proberen te slijten. En altijd door kinderen.

Verse eieren

Als je meer wilt weten over het concept van eieren verkopen aan de deur: http://www.egg-sellent.nl/
Ik heb er vertrouwen in dat de eieren die ik koop vers zijn. En ze smaken heerlijk

Uiteraard moet idereen het zelf weten, maar wij kopen eieren, kaas en aardappelen niet meer in de supermarkt maar aan de deur. Lekkerder, en ik vind het ook symphatieke initiatieven.

Ik herken de ergernis van verkopen aan de deur verder ook helemaal niet trouwens. Hier staan regelmatig kinderen of volwassenen aan de deur met de vraag of je stroopwafels, kaarten, bloemen, speculaaspop etc wilt kopen. Vaak voor het goede doel, ook wel eens voor zichzelf. Vind ik allemaal prima. Als het goede doel me aanspreekt en/of de te verkopen spullen zien er aantrekkelijk uit koop ik iets en anders bedank ik vriendelijk en blijft het daarbij.

Hortensia

Hortensia

15-01-2016 om 14:57

wat leuk!

T@sje, wat een ontzettend leuk initiatief!

Ik doe niet aan kopen aan de deur en heb daar ook een sticker voor. Maar voor zo'n initiatief zou ik zeker wel een uitzondering maken.

Jamie

Jamie

15-01-2016 om 15:11

Hortensia

Zelfs al kun je niet van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat boodschappen doen: wat heb je dan in vredesnaam aan alleen eieren???

Verder ging het mij inderdaad ook om dat geleur aan de deur, nee dat mag mijn kind niet.

Hortensia

Hortensia

15-01-2016 om 15:45

Eieren...

...zijn héél gezond, hoor...!

Jamie

Jamie

15-01-2016 om 16:01

jaja

Maar ik heb er toch liever een broodje onder, een glaasje sap naast en ga zo maar door. Serieus, wat héb je er aan als je ook andere boodschappen moet doen?

Nou

Wat je eraan hebt, is dat (in dit geval) de eitjes kakelvers zijn en gelegd door een kip die niet in een legbatterij woont. Wat in de supermarkt vaak niet het geval is (of veel lastiger te controleren). Plus dat ik het leuk vind om te zien dat kinderen werken voor hun geld en ik dit een symphatiek initiatief vind.

Maar Jamie, als jij het niets vindt moet je gewoon lekker je eieren meenemen met de rest van de boodschappen

Klaartje

Klaartje

15-01-2016 om 19:55

Werken op je 13e

Ik weet natuurlijk niet waar jullie wonen, in de stad gaat dit niet, maar waarom probeert hij niet bij buren of oudere mensen gras te maaien, helpen in de tuin of zo. Ik zie hier in de supermarkt geregeld briefjes daarvoor hangen. Het is een begin en een paar uur per week is mooi op die leeftijd.

Annie

Annie

15-01-2016 om 20:40

Waarom niet...

Folderwijken zijn hier op ma/di/wo. Net de lange dagen op school (15.50 - 16.45 -15.00 ). Daarnaast sport hij 4 keer per week exclusief wedstrijden. Met elke training is hij minimaal 3,5 uur bezig (inclusief vervoer, exclusief douchen). De trianing is op ma, wo en vrij. Daarom vinden wij dat er te weinig tijd is. Daarnaast is hij dyslectisch en moet hij extra moeite doen voor de talen.
Folderwijk is hier inderdaad folders invouwen, hele stapels folders in huis, etc.

Hortensia

Hortensia

15-01-2016 om 20:57

regionale weekblad

Het hoeven niet per sé folders te zijn. Jongste heeft eens per week (wel een vaste dag, maar volgens mij verschilt dat per regio) een weekkrant van de regio. Af en toe zitten daar 1-3 losse folders bij, dus geen huis vol troep. Verdient er 25-35 per maand mee (afhankelijk van de folders). Hij heeft niet eens zo gek lang op de wachtlijst gestaan en kreeg een wijkje dat bij ons om de hoek begint.

Annelies B.

Annelies B.

16-01-2016 om 22:41

Folders vouwen veel werk

Man heeft ruim een maand folders gelopen: maandagochtend rond 10 uur werden ze gebracht. Ongeveer 18 verschillende folders. Dus de hele keukentafel vol. De eerste keren sorteerde hij alleen, tussen de 5 en 6 uren... Een wijk van 305 brievenbussen trouwens. Ik ben hem gaan helpen, dus zaten we op zo'n 2 1/2 à 3 uur vouwen per keer. Opbrengst pakweg € 18, voor 6 uur vouwen en ongeveer 1 1/2 uur bezorgen. Een krantje lopen in dezelfde wijk levert iets meer dan € 5 op.

Elisabeth

Elisabeth

18-01-2016 om 11:42

Annie

Ooooh, ja, dan snap ik dat je met tijd zit. Maar dan nog zou ik het hem wel laten doen, gewoon zodat ie merkt dat het tijd kost en misschien dat ie zelf dan na een maand zegt: hmmm dit ga ik nu even niet redden, het is me teveel. Daar leert ie ook van! Want dan merkt ie het zelf. Nu bepaal jij het en da's niet cool...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.