Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-02-2016 om 20:07
Zoon van 14 lust echt weinig qua avondeten. Hij eet veel fruit en volkorenbrood, en groente en vlees gaan ook prima dus ik maak me geen zorgen om een eventueel gebrek aan voedingsstoffen. Ik erger me gewoon aan z'n gedrag. Elke avondmaaltijd eet hij met lange tanden, laat bijna alles staan en ik heb er genoeg van. Voorheen hebben we er nooit een probleem van gemaakt en er weinig aandacht aan besteed. We dachten dat het vanzelf over zou gaan. Bij z'n oudere broer is dat ook gebeurd, die vertoonde vroeger hetzelfde gedrag maar eet inmiddels alles of hij het nou lekker vindt of niet.
Vanavond heb ik voor het eerst de ouderwetse methode geprobeerd: je eet je bord leeg en anders geen toetje (z'n lievelingsijs). Hij heeft z'n bord leeggegeten maar demonstratief met ogen dicht elke hap door geslikt. Ik denk dat dit geen goeie actie van me was. Het kind is 14 notabene! Maar ja, het bord was wel leeg.
Ik weet niet zo goed wat we moeten doen. Ik ben echt helemaal klaar met dit gedrag. Moeten we het helemaal loslaten of toch nog de strijd aangaan?
24-02-2016 om 10:23
Sanne
Ach wat sneu. Maar volgens mij ben ik het enige probleem dat mijn zoon heeft. Omdat ik steeds zeur dat hij niet teveel moet gamen, moet appen om te laten weten waar hij is, z'n huiswerk moet maken en z'n eten op moet eten. Verder loopt zijn leven prima momenteel.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.