Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon 17 en damesbezoek

Onze oudste puber van (ruim) 17 begint geïnteresseerd te raken in meisjes. Hartstikke leuk etc. Maar wij als ouders moeten wel een beetje aan sommige dingen wennen.

Vandaag waren we (man en ik) allebei op buiten de deur aan het werk. Zoon blijkt, hoorde we van onze andere pubers van 14 en 16, een onbekend meisje uitgenodigd te hebben en daar 5 uur mee in ons tuinhuis (is een soort logeer/werkruimte met een slaapbank er in en grenst aan onze woonkamer en keuken) te hebben doorgebracht met de gordijnen dicht.

Het vergt weinig fantasie om te bedenken wat daar ongeveer heeft plaatsgevonden. Ook omdat ie daarna beddengoed heeft gewassen (blijkt ie toch geheel zelfstandig te kunnen. Eureka!) Het is natuurlijk op zich allemaal prima, rationeel gezien

Maar ergens ben ik ook een beetje zoekende wat voor afspraken je hierover maakt met een puber die opzoek ik naar wat privacy. Hoe doen jullie dat met jullie pubers? Hoe geef je ruimte aan privacy/sexualiteit en bv in hoeverre de andere huisgenoten daar iets van meekrijgen?


Tamara

Tamara

18-08-2020 om 22:27

Veilig vrijen

Tja, en dan ineens is het zover, kleine jongens worden groot
Zelf werd ik er bij mijn dochter ook ‘ineens’ door overvallen. Ik ben vnl het gesprek ( Nogmaals) aangegaan over veilig vrijen en respect. Niet heel lang, haar verteld waar de condooms liggen, en dat ze niets moet doen waar ze nog niet aan toe is, en dat als ze er iets is ze altijd bij me terecht kan.
Meer afspraken heb ik er niet over hoeven maken.

Bertha50

Bertha50

18-08-2020 om 22:38

Meer

Kun je idd niet doen. Nooit geweten dat ik loslaten zo moeilijk zou vinden...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-08-2020 om 22:45

En dan hebben jullie nog een tuinhuis. Hier heeft dochter gewoon de zolder. Boven onze slaapkamer. Vriend mag ook gewoon blijven slapen. Toen ik het vermoeden kreeg dat het verder ging dan kussen heb ik bovenstaand riedeltje ook afgedraaid. En meer kan je niet doen.

Maar ik voel me ook altijd wat ongemakkelijk als ze samen boven zijn. Ga dan geen was doen enzo.
Dochter gaat eind volgende week op kamers en dat vind ik nou ook wel lekker eigenlijk.

Libertine

Libertine

18-08-2020 om 23:04 Topicstarter

Het riedeltje

Het riedeltje, das een goeie ja. Dat zal ik nog een keertje doen. Al is het maar voor de vorm

Ik geloof dat ik vooral moeite heb met het feit dat het een onbekend meisje is. Er komen hier legio vrienden thuis (zo’n tuinhuis is een ideale plek voor pubers). Maar een onbekende in huis als ik er zelf niet ben vind ik niet perse zaligmakend. Laat staan een onbekende meisje 5 uur met gesloten gordijnen in het tuinhuis (hij heeft zelf overigens de grootste slaapkamer van het huis)

En dan ook nog die andere 2 pubers. Die met argusogen die gesloten gordijnen in de gaten hebben gehouden vermoed ik, en dondersgoed wisten wat broer daar aan het uitspoken was met een meisje. Die hij ook niet even aan hem heeft voorgesteld.

Het was overduidelijk vooropgezet plan, want nu begrijp ik waarom hij gister zeker wilde weten dat man en ik overdag uit huis waren. En voor het gemak even heeft vergeten te melden dat ie bezoek zou krijgen.

Ik wil m niet teveel op de huis zitten, en snap ook dat ie echt niet van alles met ons deelt. Deed ik zelf immers ook niet toen ik 17 was. Maar dit voelt wel enorm achter onze rug om ofzo ....

Moet vooral wennen aan dit nieuwe level vermoed ik.

Piep

Piep

18-08-2020 om 23:53

Wennen

hij moet er zelf ook nog aan wennen, daarom achter jullie rug. Fijn dat hij een plekje heeft.

Ik heb ook het riedeltje afgestoken toen mijn zoon zover was (double dutch, altijd zelf verantwoordelijkheid nemen ook al is ze aan de pil, respect, etc) en hem een pakje condooms gegeven. En wat technische tips om scheuren te voorkomen en wat je kunt doen als dat toch gebeurt.

Verder heb ik hem vooral met rust gelaten als ze er was.

en ook beetje humor

ik vind dat jij je zoon best even mag vertellen dat jij het niet prettig vindt dat hij een onbekend meisje uitnodigt als jullie er niet zijn. En dat de andere pubers in huis hem in de gaten houden
Ik riep iig altijd, als ik thuis kwam, heel hard naar boven 'ik ben thuis' en heb later wel eens een opmerking gemaakt dat de muziek, die heel hard stond, in de moderne versie hele andere toonhoogten erbij had... dan wisten zoons genoeg, dat zij ook beetje rekening moesten houden met anderen in huis

Hier

Hier

19-08-2020 om 10:50

ik hoef het niet te horen

Mijn regel is dat dochter mag doen waar ze zin in heeft, mits ze het veilig doet én ik het niet hoef te horen. Die laatste regel is erbij gekomen nadat ik in de huiskamer de televisie harder moest zetten om de woeste seksgeluiden die van boven kwamen te overstemmen. Ik heb keurig gewacht tot vriendje weer naar huis was maar toen heb ik er wel wat van gezegd. Inmiddels woont ze op kamers, kan ze zich lekker uitleven zonder dat ik er last van heb.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-08-2020 om 16:42

Wat vreselijk

Ik zou dat echt niet willen in mijn huis. Prima dat ze het doen, graag ook veilig, maar dan maar ergens anders.

Angela67

Angela67

19-08-2020 om 16:45

tuinhuis

ik vind zo'n tuinhuis dan een mooie oplossing toch, Phryne!
gr Angela

Piep

Piep

19-08-2020 om 16:51

Prima juist

Waar dan anders? In het steegje achter de kroeg?

juf Ank

juf Ank

19-08-2020 om 16:52

nou ik zou toch wel

wat bezwaren hebben i.v.m. de leeftijd van het meisje. 14 jaar... Weten haar ouders ervan?
Ik zou hem aanspreken op zijn duidelijk stiekeme gedrag en hem vragen stellen over dit meisje.

Piep

Piep

19-08-2020 om 16:53

Waar lees je dat?

juf Ank

juf Ank

19-08-2020 om 17:04

oh!!

Ik heb het verkeerd gelezen; dat is de leeftijd van de andere puber.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-08-2020 om 17:06

Piep

Geen idee. Bij de andere ouders? Het is hier (nog) niet aan de orde. Een laatbloeier (vermoed ik, of ze houd het goed privé) en eentje is nog te jong.

Libertine

Libertine

19-08-2020 om 17:19 Topicstarter

Next level

Overdag sex met een onbekend meisje in mijn tuinhuis vind ik ook wel echt een beetje ingewikkeld. Ik heb er een nachtje over geslapen maar geloof toch dat ik dat niet prettig vind.

Als het nou al wat langer een vriendinnetje is, die zich netjes heeft voorgesteld en blijft logeren okay. Maar ik heb zelf overdag ook geen sex in het tuinhuis als er huisgenoten in het hoofdgebouw aanwezig zijn

Maar goed. Gister met zoon over gehad. En aangegeven dat we graag willen dat ie laat laat weten als ie bezoek krijgt en als het iemand is waar hij met de gordijnen dicht zich terug wil trekken in het tuinhuis hij haar eerst voorstelt. Hij was het er niet echt mee eens geloof ik. Maar goed.

Valeria

Valeria

19-08-2020 om 17:45

wie

Maar wie was het dan? Of heb je dat niet gevraagd?

Ik zou het toch wel willen weten. Straks is het inderdaad een meisje van 14. Of jonger. Of een ander naïef kind dat zich laat ompraten een tuinhuisje in te gaan voor eenmalig gebruik.

Piep

Piep

19-08-2020 om 19:06

Haha

Hoe stel je je dat voor dan? Hoi mam, dit is Betsy! En dan het tuinhuis in duiken?

Je hoeft op die leeftijd toch niet alles meer te weten?

Libertine

Libertine

19-08-2020 om 19:06 Topicstarter

Jawel

Een meisje uit z’n klas. Weet ik nog niet zoveel. Ze zal geen 14 zijn want hij zit in 6 vwo. Das op zich goed nieuws

Libertine

Libertine

19-08-2020 om 19:13 Topicstarter

Piep

Als ie haar voorstelt betekent dat dat ik thuis ben. Vermoedelijk is de behoefte zich met een meisje daar terug te trekken een stuk kleiner op dat moment

Ik hoef echt niet alles te weten. Maar ik merk dat ik onbekende mensen in m’n huis, als ik er zelf (of m’n echtgenoot) niet ben, onplezierig vind.

Valeria

Valeria

19-08-2020 om 19:35

Swaen

Dat scheelt alweer, uit z'n klas. Toch niet helemaal onbekend. Misschien komt ze ook nog eens als jij er bent.

Maar wat een vertrouwen had hij in je andere kinderen

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-08-2020 om 19:38

Onbekende mensen in je huis

Daar zou ik dan weer geen problemen mee hebben. Als ze 15+ zijn heb je ook niet meer helemaal zicht op met wie ze omgaan, en ik heb ze verstandig genoeg opgevoed om geen gekkies in mijn huis te halen.

tjee

Ik was geloof ik ook 17 toen ik met mijn eerste vriendje seks had. In mijn eigen kamer op een middag dat mijn ouders niet thuis waren. En nee ik had hem nog niet aan mijn ouders voorgesteld, omdat ik nog niet wist of het iets blijvends was.
Voor degenen die dat raar vinden, hoe deden jullie dat dan?

Libertine

Libertine

19-08-2020 om 22:32 Topicstarter

Alkes

Waren er wel anderen in huis? Broers? Zussen? Of helemaal alleen?

Libertine

Libertine

19-08-2020 om 22:35 Topicstarter

Alkes

Maar om antwoord te geven. Ik had zeker wel sex op m’n kamer op die leeftijd. Maar alleen als er verder niemand thuis was, en ik wist dat er voorlopig niemand thuis zou komen.

Maar goed. Ik hou nog steeds niet van sex als er andere mensen in de buurt zijn die zich door het huis bewegen. Slapende kinderen gaat nog nét, haha.

Piep

Piep

19-08-2020 om 22:58

maar je zegt nu dat hij het niet mag doen als jullie niet thuis zijn, maar mag hij het dan wel doen als jullie wel thuis zijn?

Emmawee

Emmawee

19-08-2020 om 23:09

Swaen

Het lijkt me ook dat je het vooral t.o.v. je andere kinderen ongemakkelijk vindt, maar ik denk eigenlijk niet dat het precies om het al dan niet voorstellen gaat, maar om het gebrek aan discretie.

Het tuinhuis in 'duiken' met de gordijnen dicht, is misschien juist nog minder discreet dan wanneer hij zich op zijn eigen kamer had teruggetrokken met een meer of minder bekend meisje (om huiswerk te maken ofzo).

Misschien valt dat ook beter uit te leggen dan het verzoek om eerst een voorstelrondje te maken? Zoiets als: seks is prima, maar de rest van het gezin hoeft niet precies te weten wanneer je dat doet.

(Je kunt ook zelf een keer met je man een paar uur in de middag in het tuinhuis verblijven met de gordijnen dicht.) (Dat is een grapje)

Libertine

Libertine

19-08-2020 om 23:19 Topicstarter

Emmatwee

Ik denk dat dat het precies is! Heb geen bezwaar tegen sex onder m’n dak eigenlijk. Maar een beetje discretie stel ik zeker op prijs. Doe ik zelf ook m’n best voor.

De grappen van z’n broer en zus over naar het tuinhuis gaan met de gordijnen dicht zijn overigens op z’n hoogtepunt de afgelopen 24 uur. Vermoed dat discretie als vanzelf helemaal zn ding wordt

Emmawee

Emmawee

19-08-2020 om 23:22

Oh geweldig

Laat het opvoeden dan maar gewoon aan je kinderen over. Hahaha.

Max

Max

20-08-2020 om 08:58

Mmhh

Ik vind het allemaal wel meevallen.
Veel jongeren hebben wisselende, vaak redelijk unanieme contacten.
Wat ik daarvan vind vind ik niet zo interessant, het zijn niet mijn zaken, vind ik.
Maar ik zou het zelf wel weer fijn vinden als het dan redelijk veilig thuis gebeurt.
Zo'n tuinhuisje klinkt ideaal en ik denk dat een hoop pubers hem zouden benijden om de gelegenheid.
Ik vind dat hij het handig en best wel discreet heeft aangepakt.
En natuurlijk krijg je dan de andere pubers op je dak maar ik denk dat noch hij noch de pubers daar moeite mee hebben.

Alleen maar seks als de rest slaapt? Dan zou ik mezelf wel heel zielig vinden, zou ik niet veel seks hebben. Mijn partner en ik hebben een heel verschillend ritme en het ritme vd pubers is ook vrij onregelmatig hier. En ik weet vaak helemaal niet of ze slapen dus hoe ik dat zou moeten doen?
Liever had ik alleen seks als iedereen de deur uit was maar dat is hier echt niet haalbaar.
Door mijn onregelmatige diensten is het hier in huis gelukkig gewoon dat ik op de gekste tijden in bed lig dus dat schept gelukkig gelegenheden.

Monique

Monique

20-08-2020 om 18:44

Geen verkering?

Hebben jullie er dan geen moeite mee dat jullie kinderen wisselende sex hebben zonder dat er 'iets van een relatie" is?
Ik denk dat ik qua sex wat ouderwets ben want
Ik zie het toch niet zo zitten als zoonlief de ene week met marietje het tuinhuis induikt en volgende week met sofietje...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.