Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
pablo

pablo

22-09-2011 om 07:44

Zoon 17 geen vertrouwen in zijn vriendin en slaapt s,nachts pas om 5 a 6uur

Goede morgen mijn zoon is echt extreem gaat pas om 5a6uur in de ochtend na bed. Hij slaapt wel voldoende hij slaapt tot 14uur.
Maar als hij dadelijk weer moet gaan werken of na school moet .Kan hij dan wel weer in zijn ritme komen .Ben echt bezorgt om hem.hij is zo eigewijs en zecht dat doet iedereen.Maar hij houd zijn vriendin ook op tot ongeveer 4 uur s,nachts en die moet wel na school.Ik had gezecht tege haar als je na bed wild moet je dat gewoon doen en zeggen dat je moe bent.Krijg ik als antwoord dhu ik ben er zelf bij.Ja maar ja.Ik weet echt niet wat ik moet doen.Ook wat zijn vriendin betreft hij heeft vorig jaar een vriendin gehad die hem bedriegde en hij heeft nu moeite met zijn nieuwe vriendin te vertrouwen hij is heel erg.Als hij beld en ze neemd niet op word hij helemaal gestrest en boos.
Ze is heel de dag op msn online maar owee als ze even er niet is .Dit is toch niet goed.Hij houd haar zo vast ze mag nix en heeft totaal geen vrijheid.
En dit zijn nog maar de kleine dingen.
Als hij na haar gaat en wil blijven slapen en het macht niet van haar ouders oh dan is hij helemaal over de rode en is het in staat om het uit te maken.Ik heb echt medelijde met het meisje.Maar als ik haar voortrek en zeg laat haar toch een beetje vrij .Dan vliegd hij na boven en word kwaad op mij.En als ik zeg tegen haar laat hem maar dan is het ja wil ik toch zelf.Dus kan er beter nix van zeggen.
Maar ik zie het heel de dag aan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

22-09-2011 om 11:10

Fijne verkering

Zolang het meisje het accepteert kun jij ontspannen. maar ik zou ook niet gelukkig worden van het opgefokte gedrag van je zoon. Als hij als volwassen man nog steeds zo met zijn vrouw zou omgaan zou ik me meer zorgen maken. ik vind dus wel dat er over gepraat moet worden. Is zijn vader daar misschien de persoon voor?

Heeft hij geen school/werk?\

Wat doet hij de hele nacht? Computeren?

Zolang hij bij je thuis woont, is het helemaal niet raar dat je bepaalde afspraken maakt. Door de week om elf of twaalf uur het licht en de computer uit is echt niet raar.
Dat iemand 24/7 online is en steeds maar elkaar moet spreken, da's een verslaving.

Merel

Merel

22-09-2011 om 14:49

Huisregels

Ik zou de huisregels toch maar wat aanscherpen. Kijk als ze het in het weekend laat maken zou ik dat geen punt vinden, dan kunnen ze de dag erop uitslapen. Maar doordeweeks zou ik het niet goed vinden. Ook voor je zoon is het belangrijk een normaal dag en nachtritme te hebben. Voor die vriendin die wel naar school moet lijkt het me al helemaal niet goed.
Als hij zijn vriendin graag wil houden is het hem aan te raden haar inderdaad wat meer los te laten, wat hij nu doet is het juiste recept om iemand snel weg te jagen.
Klein tipje wat hier goed werkt, zodra wij naar bed gaan zetten we beneden de router uit. Internetten is er dan niet meer bij in de nacht, scheelt al weer wat verleidingen om laat op te blijven.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-09-2011 om 21:03

Internet

Merel, internet is tegenwoordig niet meer alleen op de computer, dus online zijn kan ook op een smartphone. Geen idee uiteraard of de zoon van Pablo zo'n telefoon heeft, of zijn vriendin. Maar de mogelijkheid is er waardoor je ook met het uitzetten van de router geen 'wapen' in handen hebt.

Ja hoor eens

als hij er niet normaal mee kan omgaan, dan gaat die internetphone maar niet mee naar de slaapkamer. Kom op zeg, zolang die jongen thuis woont, gelden er huisregels.
's nachts wordt er geslapen en overdag gewerkt, tenzij hij in ploegendienst gaat Kom op, hier wordt het leven niet gezonder door!

Tirza G.

Tirza G.

22-09-2011 om 22:09

Maar (kaaskopje)

Onze kinderen zijn met hun smartphone liever via onze router online, want dan kost niks........Als ze het 'zelf' doen (geen idee hoe), dan gaat het van hun tegoed af. Of het komt er bij en dat telt het. Ofzoiets.

Overigens, Pablo, vind ik dat je je zoon moet aanspreken op dit gedrag. Ik vind het echt heel erg ver gaan. Té ver. Heeft het meisje geen ouders??

Tirza

Merel

Merel

22-09-2011 om 22:45

Ik weet het kaaskopje

Ja dat weet ik, dochter heeft zo'n smartphone. Dus zij kan ook msn-en op haar blackberry. Bij ons doen we de router trouwens niet eens uit als straf, maar gewoon omdat ik mijn computer uitzet en de schakelaar van het stekkerblok. Pas na mopperen van dochter kwam ik erachter dat de router dan ook uit ging. Ik vond het wel handig voor hardleerse pubers, alhoewel dat hier dus niet nodig is. Ik kan dochter wel overtuigen dat je op schooldagen gewoon op tijd moet gaan slapen omdat je anders de ochtend erop erge spijt krijgt als je je bed uit moet en je nog zo moe bent. Maar niet ieder kind heeft smartphone, zoon bijvoorbeeld niet.

Slapen tot 14 uur?

Ik snap niet dat je dat goedvindt van je zoon. Ik vind dat niet eens goed van manlief. Of van mezelf.

Als ie zo raar wil doen, waarom doet ie dat dan niet op kamers?

Z'n vriendin zou ik aanraden meteen een punt achter deze relatie te zetten. Daar is toch geen lol aan op deze manier?

Fiorucci

Fiorucci

23-09-2011 om 17:56

Dirksmama

Je hebt zeker nog geen pubers in huis?

Dagritme

Ik zou focussen op een dagactiviteit voor deze jongen. En wel zo snel mogelijk. Dan houdt het vanzelf op en heeft hij ook geen tijd meer om te obsessen over de trouw van zijn vriendin. Ik zou het trouwens wel benoemen: wat jammer dat je je nieuwe vriendin vergelijkt met die oude, dat is niet handig. Een relatie wordt er niet leuker van als iemand zo jaloers doet. Maar ik snap wel dat je je zorgen maakt omdat je nou eenmaal een slechte ervaring heb gehad. We zijn niet allemaal hetzelfde. En zo krijgt ze een hekel aan je en dan wordt het een selffullfilling prophecy. Zoiets dus, in termen die je zoon begrijpt.

Schoonouders

wat zeggen de ouders van vriendin?
Die zullen toch ook niet blij zijn met vrijer die schoolgaande dochter tot 4 uur wakker houdt?

Dagbesteding

Voor een ieder is het goed om een dagbesteding te hebben.
Het is me een raadsel waarom een jongen van 17 'gewoon' tot 2 uur in de middag op zijn nest kan liggen.
Hij woont in jullie huis dus jullie hebben alle recht om hier in te grijpen.
"Maar als hij dadelijk weer moet gaan werken of na school moet .Kan hij dan wel weer in zijn ritme komen ."> O ja? Is het niet handiger dat hij al in een ritme zit alvorens hij weer aan de slag gaat?
En denk ook even na over de consequenties die dit heeft voor zijn gezondheid. Daglicht is heel belangrijk voor het mentaal functioneren. Gebrek aan daglicht kan o.a. depressies veroorzaken.

En dan schoondochter. Ok, het is niet jouw dochter en de verantwoordelijkheid voor dit meisje ligt in beginsel bij haar ouders en haarzelf. Maar wat je zoon doet is stalking. Hij wil haar leven beheersen. Dat getuigd van geen respect. Ze is een mens, geen speelbal.

Als je zoon meer aan zijn eigen leven deed kan hij de controle op haar misschien een beetje loslaten. Lijkt me voor iedereen het beste.
Sta niet toe dat dit zo verder gaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.