Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-08-2013 om 10:43
Gisteravond heb ik, omdat ik er totaal niet op rekende mijn 15 jarige zoon 'betrapt' terwijl hij sex had met een vriend. Ik denk dat het de eerste keer was. Eerst dacht ik dat ze zich vestopten achter een kast voor mij, als geintje, maar aan de gezichten zag ik dat ze beiden geschokken waren. Ik was namelijk al kloppend de kamer ingelopen, zonder op toestemming te wachten.
Zoon kwam later naar beneden en vroeg heel netjes of ik voortaan even wilde wachten met binnenkomen tot hij zei van wel en drong er op aan dat ik niets meer boven bracht. Ik heb uiteraard toegezegd dat ik voortaan netjes zou wachten en die avond niet meer kwam. Ik voel me er zo vervelend over dat ik ze gestoord heb.
Nu vind ik het lastig. Zal ik over zijn ervaring beginnen, zal ik afwachten tot hij er zelf mee komt? Moet ik helemaal niets doen?
Ik heb al eerder het gevoel gehad dat zoon op jongens valt, nu dat dit gebeurd is, hoeft dat niet te betekenen dat het DUS zo is, maar toch houdt het me erg bezig. Zelf denk ik dat ik gewoon even moet afwachten maar ik vind het moeilijk.
Ik zit ook nog met een praktisch probleempje. Ik heb geen idee wat ze precies gedaan hebben, maar ik ben er niet zeker van of mijn zoon begrepen heeft dat je ook bij homosexuele contacten bescherming moet gebruiken. Dat is dus een onderwerp die ik aan zal moeten snijden.Ik neem aan dat het niet zo'n vaart zal lopen met degevaren bij twee van die waarschijnlijk nogal onervaren jongens, maar och moet dit natuurlijk toch goed geregeld zijn. Hoe zouden jullie dat aanpakken?
26-08-2013 om 10:01
Goedzo flupke
Dat is mijn ervaring ook....dat die condooms ook het begin kunnen zijn van een opener verhouding. Net of ze denken: "hé mijn moeder weet het/snapt het..." opluchting zag ik vooral.
ik weet zeker dat gaat goedkomen...
groeten albana
01-09-2013 om 21:22
Site
Fijn is dat als een zoon zo open is. Ik heb af en toe ook zeer openhartige gesprekken met homozoon en waarin ik ook mijn zorgen kwijt kan (bijv. over darkrooms e.d.).
Mocht zoon nu toch homo zijn dan wil ik je op deze site wijzen: http://www.manofmietje.nl/
Voor homo's is deze vaccinatie gratis.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.