Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Geldbron?

Geldbron?

13-04-2011 om 15:32

Zoon haalt geld uit mijn portemonnee

Mijn puberzoon steelt. Hij haalt stiekem geld uit mijn portemonnee. Ik had dat idee al vaker maar gisteren heb ik 150 euro gehaald en al het geld dat er nog in mijn portemonnee zat er uit gehaald. Vandaag was ik 50 euro kwijt.
Ik kom net terug van boodschappen doen (bij betalen merkte ik het) en heb bij thuiskomst zijn portemonnee opgeëist. Daar zat een briefje van 50 in en nee, hij had het niet uit de muur gehaald.
Wat doe ik (pa en ma) nu? Op dit moment ben ik vooral heel boos. Als ik minder boos ben zal ik proberen een goed gesprek te houden, maar verder?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heel boos zijn.

dat in elk geval. En teleurgesteld. En heel verstandig om even te wachten met dat goede gesprek tot je weer een beetje bij zinnen bent.

Ik heb totaal geen ervaring met stelende kinderen, maar het allereerste wat ik zou willen weten als het om een puber gaat (geen idee of ie 13 of 18 is..) is WAAROM? Ik zou absoluuut willen begrijpen waarom hij extra geld nodig heeft. Heeft hij schulden? Blowt hij? Of gokt hij? Dat stelen is natuurlijk absoluut niet OK, maar als er ook nog eens een onplezierige reden aan ten grondslag ligt zou ik dat bijna nog belangrijker vinden om te weten...

Sterkte!

Ingrid

Kaaskopje

Kaaskopje

13-04-2011 om 21:46

Zelf gedaan

Ik heb als puber ook wel eens geld uit mijn moeders portemonnee gehaald. Om eerlijk te zijn kan ik mij geen goede reden bedenken waarom ik dat deed. Het kon. De enige reden die ik kan bedenken is dat wij een vrij sober aanbod van lekkers hadden thuis. Ik kocht er dan ook vooral lekkere dingen van. Bij een wat groter bedrag ben ik flink op mijn vingers getikt door dorpskinderen. Die hebben een briefje in de brievenbus gedaan om het op te biechten. Mijn zus heeft dat gelukkig gevonden en zij heeft het opgelost voor mij. Ik heb geen idee wat mijn ouders daarvan gezegd hebben, maar niet tegen mij in ieder geval. De ophef eromheen was al voldoende straf. Ik heb het nooit meer gedaan.
Laat je teleurstelling goed merken, maar blijf er ook niet in hangen. Hij heeft het geld niet uitgegeven, dus dat is snel terugbetaald. Ik heb eenmaal in het leven van mijn dochters huisarrest gegeven. Diefstal zou voor mij ook reden zijn om kind een week lang ´s avonds thuis te houden. En dan is het ook klaar.

koentje

koentje

14-04-2011 om 15:06

Ennuh

Leg je portemonnee achter slot en grendel. Vertel hem ook dat hij niet te vertrouwen is en dat dat de consequentie dan is. Maar sprerek ook af hoe en wanneer hij het vertrouwen terugwint.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.