Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Ilva

Ilva

22-03-2013 om 16:49

Zoon heeft contact, hoera!

Mijn zoon is sociaal niet de meest handige. Hij is ontzettend lief maar anders. Hij volgt een sovatraining op school en nu net kwam hij thuis met een meisje die ook deze training volgt. En nu zijn ze samen naar haar huis om samen op de ipod te gaan spelen. Hij zit nu in de brugklas en volgens mij heeft hij sinds groep 5 niet meer bij een vriendje thuis gespeeld. Ik ben zo blij. Zijn school zit hier een half uur vandaan dus ik ben erg blij dat zij zo dichtbij woont. Ik wilde dit gewoon even kwijt en ik kan het niet op facebook zetten want dat ziet hij natuurlijk ook. Zou de sovatraining dan toch echt werken, dit is in iedergeval al meer dan ik verwacht had.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karmijn

Karmijn

22-03-2013 om 18:00

Ken dat gevoel

Wat leuk voor je. Grappig he, je kunt niet laten merken dat je zo blij bent, want dan is dat voor hem weer lastig. Wordt het zo beladen.
Ik was hier zo blij, toen anderhalf jaar geleden bleek, dat zoon 'gewoon' met zijn klasgenoten illegaal naar de plaatselijke supermarkt gaat in een tussenuur. Het mag helemaal niet van de school, ze doen het stiekem. Maar ik was blij: mijn zoon doet iets wat 'iedereen' doet. Jippie.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

22-03-2013 om 18:16

En ik

hoor ook bij deze club!!
Mijn zoon heeft nu een soort van beste vriend en ook nog eens verkering!!

Ilva

Ilva

22-03-2013 om 19:36

Inderdaad

Ja, als je kind iets doet wat eigenlijk niet mag. Gewoon omdat ze het allemaal doen. Dat zou geweldig zijn. Stom he, dat je dat juist leuk vind. Laat hoorde ik van een moeder dat haar zoon met een vriendje een oude schuur in was gegaan waar een bordje verboden toegang op stond. Zij was heel boos maar ik dacht: was mijn kind maar zo. Want dat zijn toch dingen die kinderen doen. Maar goed ik ben nu helemaal gelukkig en hoop maar dat dit niet de laatste keer was.
En verkering, daar hoop ik nog niet eens op, gewoon vriendschap daar wordt ik al helemaal blij van (hij is tenslotte pas 12).

Relithe

Relithe

23-03-2013 om 20:14

Herkenning

Ik ben ook altijd blij als mijn oudste zoon iets doet wat niet mag, hoewel ik best bezorgd en in paniek was toen hij stiekem naar Amsterdam was..
Maar toch getuigd het van lef dat hij dat durfde en het ging allemaal goed.
Nu gaat hij zelfstandig met de trein naar een vriend in Lelystad en ik ben trots dat hij dat allemaal durft. (We wonen zelf in het Noorden)
Soms denk ik wel eens waar is dat onzekere gepeste jongetje gebleven maar aan heel veel andere dingen zie ik dat nog wel terug..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ilva

Ilva

28-03-2013 om 16:19

En nog een keer!

Vandaag kwam zoonlief thuis met een vriendje. Deze jongen (uit de 2e) kent hij al een tijdje maar ze zijn nog nooit eerder bij elkaar geweest. En nu gaat hij weer bij hem spelen. Vorige week vrijdag al bij een meisje en nu bij deze jongen. Eigenlijk eten we op donderdag altijd vroeg omdat hij moet sporten om 18 uur maar vandaag eten we maar na het sporten dan heeft hij tenminste wat tijd om te spelen. Ook deze jongen woont vlakbij, zou het toch werkelijkheid worden. Krijgt mijn zoon vrienden? Er gebeuren momenteel heel veel (tijdrovende) dingen in mijn leven en soms zie ik het even niet meer zitten maar dit soort dingen, daar wordt ik even weer helemaal gelukkig van. Heerlijk.

P

P

28-03-2013 om 20:12

Ilva

Op deze leeftijd ga je niet meer bij elkaar 'spelen' hoor

Enquete

Kleine rondvraag hier bij de pubers als volgt. Sommige onderbouwers zeggen nog steeds 'spelen' maar dan worden ze verbetert door de rest. Het is 'chillen' of als je dat te overdo vind dan is het hangen of bankhangen bij elkaar.
Maar ze spelen nog steeds. Op de WII of de playstation.

P

P

29-03-2013 om 09:31

Annej

Vrienden komen hier dus met mijn oudste gamen, vrienden komen met mijn jongste spelen.... uiteindelijk doen ze precies hetzelfde

Ja p

Ik geniet. We zijn oppervlakkig gezien inmiddels bijna een 'gewoon' 'normaal' gezin. Het zijn alleen wel bijna allemaal lieve kinderen, pubers, met een vorm van autisme. En degenen die dat niet hebben krijgen soms het 'compliment' dat ze vast ook Asperger hebben.
Spelende, lerende, chillende kinderen. Heerlijk.

Ilva

Ilva

02-04-2013 om 11:35

Spelen

Ik weet eigenlijk niet hoe hij het noemt. Ik heb het nog over spelen. Hij is de oudste bij de laatste gaat het vast beter. Maar wat is het toch fijn als je ziet dat je kinderen vooruit gaan. Er zal best wel weer een tijd komen dat het minder gaat maar nu gaat het even goed en daar geniet ik van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.