Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon van 12 wil afspreken met online vrienden

Beste mensen,

Mij zoon van 12 heeft sinds de 2de lockdown 4 online vrienden. Hij heeft ze leren kennen via een game, helemaal prima natuurlijk, ze hebben ook al gebeld (niet gevideobeld) met elkaar etc. Maar nu willen ze elkaar ontmoeten. De 4 vrienden kennen elkaar al in het echt en wonen bij elkaar in de buurt, zeggen ze. Nu hebben ze afgesproken in een park bij hun in de buurt. Ongeveer een kwartier fietsen. Mijn zoon vindt dat geen probleem, fiets ook al elke ochtend 45 minuten naar school. En zijn 2 beste  vrienden,  ook die via de game bevriend zijn geraakt met de online kinderen, gaan ook mee. Nou maak ik me toch een beetje zorgen. Ik vind het zelf verstandiger dat ik ze breng met de auto maar toen ik dat voorstelde aan mijn zoon zei hij dat dat raar is en dat die kinderen ook alleen gaan, en hij is overigens met zijn vrienden. Maar toch heb ik er een raar gevoel over, ze communiceren tot nu toe met Discord en ik heb de chat mogen lezen, die zag er heel normaal uit, ging alleen maar over de game. Ik vind het toch wel een beetje spannend, is dit overdreven en heeft iemand anders ervaring met online vrienden? 

Ik vind 12 jaar best jong. Misschien niet te jong om die vrienden te ontmoeten, maar wel jong genoeg om een aantal regels op te leggen (gsm meenemen, zelf in de buurt blijven en een keer 'toevallig' voorbijwandelen?) Ik moet wel zeggen: dit soort dingen loopt heel vaak goed hoor Ik heb zelf mijn man op die manier leren kennen

Alleen zou van mij niet mogen, maar met twee vrienden prima.

Daglichtlamp schreef op 31-03-2021 om 10:00:

Alleen zou van mij niet mogen, maar met twee vrienden prima.

Van mij zou hij ook mogen met twee vrienden.

Waarom zou je ze trouwens met de auto brengen, als het maar een kwartiertje fietsen is? Leuk toch, dat die jongens wat te doen hebben!

JuliaT

JuliaT

31-03-2021 om 13:18 Topicstarter

Dank voor jullie berichten,

ik zou ze anders met de auto brengen omdat mijn band lek is. Ze gaan vanmiddag met z'n 3tjes, ze nemen alle drie hun telefoon mee en ze bellen me als ze er zijn én als ze terugkomen. Moet goed komen

JuliaT schreef op 31-03-2021 om 13:18:

Dank voor jullie berichten,

ik zou ze anders met de auto brengen omdat mijn band lek is. Ze gaan vanmiddag met z'n 3tjes, ze nemen alle drie hun telefoon mee en ze bellen me als ze er zijn én als ze terugkomen. Moet goed komen

Komt zeker goed, het zijn geen baby's meer moet je maar rekenen

JuliaT

JuliaT

31-03-2021 om 21:57 Topicstarter

Goedenavond allemaal,

De jongens hebben vandaag de online vrienden ontmoet en het is helemaal goed gegaan. Mijn zoon zei dat het super leuk was. Ze hebben zich prima aan de regels gehouden maar ze zijn wel bij 1 van de online vrienden naar binnengegaan... Dit vond ik niet zo leuk maar goed, uiteindelijk is alles goed gekomen. Ze willen vaker af gaan spreken, en dat sta ik ook zeker toe na deze goede ervaring, op 1 regel na dan hihi. 

JuliaT schreef op 31-03-2021 om 21:57:

Goedenavond allemaal,

De jongens hebben vandaag de online vrienden ontmoet en het is helemaal goed gegaan. Mijn zoon zei dat het super leuk was. Ze hebben zich prima aan de regels gehouden maar ze zijn wel bij 1 van de online vrienden naar binnengegaan... Dit vond ik niet zo leuk maar goed, uiteindelijk is alles goed gekomen. Ze willen vaker af gaan spreken, en dat sta ik ook zeker toe na deze goede ervaring, op 1 regel na dan hihi.

Fijn dat je t nog even terugkoppelt en fijn om te lezen dat ze het leuk hebben gehad. Is het een optie dat ze n volgende keer bij jullie afspreken? Ik bedoel, dit keer zijn ze ergens bij een van hen naar binnen gegaan - dat kunnen ze dan volgende keer ook doen? Of bij jullie in de tuin, ivm corona...

JuliaT

JuliaT

31-03-2021 om 22:20 Topicstarter

TineWinkel schreef op 31-03-2021 om 22:00:

[..]

Fijn dat je t nog even terugkoppelt en fijn om te lezen dat ze het leuk hebben gehad. Is het een optie dat ze n volgende keer bij jullie afspreken? Ik bedoel, dit keer zijn ze ergens bij een van hen naar binnen gegaan - dat kunnen ze dan volgende keer ook doen? Of bij jullie in de tuin, ivm corona...

Bedankt dat je het nog even zegt. Ik zal zeker vragen of het ze dat oké vinden. Fijne avond nog. 

Ontzettend leuk voor hem dat hij nieuwe vrienden heeft ontmoet. Nu bijeenkomsten niet doorgaan is dat spontane van nieuwe vrienden ontmoeten door n gesprek op een terras of festival (nog nooit geweest, maar ik stel het me voor) ook even niet mogelijk. 

JuliaT

JuliaT

01-04-2021 om 15:57 Topicstarter

Rhonda schreef op 01-04-2021 om 07:59:

Ontzettend leuk voor hem dat hij nieuwe vrienden heeft ontmoet. Nu bijeenkomsten niet doorgaan is dat spontane van nieuwe vrienden ontmoeten door n gesprek op een terras of festival (nog nooit geweest, maar ik stel het me voor) ook even niet mogelijk.

Ja, hij is zelf ook heel blij dat hij ze heeft ontmoet, ze gaan zeker vaker afspreken

Ah, heel leuk om te lezen JuliaT

ik zal wel de eerste keer mee gaan je weet niet wie er achter zit

het zal een rare persoon zijn die iets met je zoon wil doen

juist die normalen gesprekken kan wel een dingetje zijn als je

snap wat ik bedoel. ik zal ik je mee gaan je weet nooit wie de achter de laan is trouwens de eerste keer zal ik sowieso mee gaan om de kennis te maken aan de vrinden met je zoon dan weet je ook wie ze zijn.

dus mij antwoord hier op is mee te gaan paar keer en dan opbouwen kijk hoe het gaat

ik zal even de nummer van de vrinden hun ouders vragen  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.