Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Eefje

Eefje

14-02-2010 om 12:02

Zoon van (bjina) 18 roept als maar hier is geen eten in huis ...

dit roept ie ook waar z'n virenden bij zijn en ook als er visite is. Wat zal ik hir opzeggen. Hoe moet ik hier mee omgaan.
Hij wil 's-morgen Brinta eten en heeft dan melk nodig en Brinta. Dat is in huis maar gaat dan toch roepen er is niks te eten in huis. Hij wil perse ham van AH dat is in huis en roept dan toch jullie halen niks te eten in huis en zo kan ik niet naar m'n werk of school. Hij roept ook steeds er is niks te drinken: er is multivruchtendrank in huis, 6 lieter appelsap, 3 soorten siroop. Wat doe ik niet goed? Hoe moet ik reageren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

bijna 18?! Geef 'm morgen (hij heeft nu toch vakantie?) wat geld mee, laat hem zelf de boodschappen doen voor komende week en alles wat hij koopt is dan ook voor hem (dus niet zelf die ham van AH op je brood leggen)..
't Is maar een idee, maar zó zou ik 't doen

tonny

tonny

14-02-2010 om 12:44

Zelf/samen boodschappen doen

en medeverantwoordelijkheid dragen (!) voor wat er al dan niet is.

Ik heb een tijdje met oudste zoon samen de weekendboodschappen voor het gezin gedaan. Werkte prima. Ze krijgen dan meer idee van prijzen, hoe snel iets op is, hoe je met levensmiddelen omgaat.

Oh ja, en laat hem zelf zijn gasten bediene (en achteraf opruimen), wat eten en drinken betreft.

Mee laten betalen

Als hij blijft zeuren zeggen dat hij dat dan zelf mag betalen en zelf moet halen, want ik las dat hij werkt, dus niet aan storen, hij is oud genoeg om dat te regelen. Die van mij is 14 en zeurt dat er nooit iets lekkers in huis is, maar dat heeft zij dan de dag ervoor allemaal in een dag op gegeten, dus heeft ze gewoon pecht en zijn mijn oren dicht. ALs ze dat met anderen erbij doet, zeg ik alleen maar dat ze het zelf al opgegeten heeft.

reina

reina

14-02-2010 om 17:29

Hoe te reageren?

Gewoon niet reageren Hij zegt dingen die niet kloppen, dus kennelijk is het gewoon een vreemde gewoonte. Of ik zou zeggen "je hebt gelijk, ga 't voortaan zelf maar kopen", verder zou ik er geen woorden aan vuil maken.

Snel klaar

hij beweert dus dat re niets is ,terwijl dat wel zo is?
Daar zou ik snel klaar mee zijn.
als hij weer zoiets zegt zou ik zeggen; joh ,je weet hoe je boodschappen moet doen,dus ga je gang.( en uiteraard betaald hij het dan ook zelf.)
dit is kleutergedrag,en dat voor een bijna volwassen knul,kom op zeg.

Negeren

Zoiets negeer ik bij een kleuter, zoiets zou ik ook bij een 18-jarige negeren.
En hij werkt, dus hij kan toch zelf AH-ham kopen?

Dat hij het roept als er vrienden in huis zijn vind ik ronduit onbeschoft. En het lijkt me dat je dat ook gewoon tegen hem zeggen moet. Je bent een gezin, geen hotel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.