Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon weet niet wat te doen

Hallo allemaal,

Misschien is het een beetje onnodig dat ik dit aanmaak maar goed.

Mijn zoon kwam een paar uurtjes geleden naar mij toe en vertelde dat zijn beste vriend verliefd op hem is.Hij klonk geschrokken en verward.Hij liet me het gesprek op WhatsApp zien en ik was zelf ook wel een beetje geschrokken.Het gesprek begon met dat zijn vriend vertelde dat hij hem al een lange tijd leuk vindt en bi is.Waarop mijn zoon antwoordde dat hij niet verliefd is op hem.Maar zijn vriend bleef maar appen en vroeg of hij het echt niet wou en of hij het niet 'akward' wil maken morgen op school.Mijn zoon heeft mij duidelijk verteld dat hij helemaal niet verliefd is op zijn vriend.Mijn zoon blijft ook maar zeggen dat hij denkt dat het gewoon een grapje is.Toen belde hij zijn vriend op en ik was een beetje aan het meeluisteren.En zijn vriend klonk behoorlijk serieus.Ook klonk het alsof hij elk moment kon gaan huilen.En via WhatsApp zei zijn vriend dus ook dat hij een half uur lang heeft lopen huilen omdat hij nee zei.Mijn zoon weet niet wat hij moet doen want hij wil gewoon vrienden blijven  maar de sfeer is nu wel wat anders.Zijn vriend blijft maar zeggen 'doe alsof dit nooit is gebeurd' maar mijn zoon is een beetje verward en denkt aan de ene kant dat het een grapje is maar aan de andere kant denkt hij dat het echt is en weet hij niet wat hij moet doen,want hij wil natuurlijk niet zijn beste vriend kwijt...Het gaat hier trouwens om een leeftijd van 12 jaar.

Simpel, doen alsof er niets gebeurd is. Serieus. Hij hoeft helemaal niks te doen. Het ligt aan de vriend hoe die verder gaat. Blijft hij aandringen dan zal je zoon nog één keer duidelijk moeten zijn dat hij niet verliefd is en dat niet gaat worden en dat hij graag gewoon vrienden wil blijven en het juist niet akward wil maken maar dat die vriend dat doet als hij blijft zeuren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.