Relithe
01-03-2012 om 23:05
Zoon wil ontmoeting met internetvrienden
Onze zoon,(bijna 15) wil binnenkort met een aantal internetvrienden afspreken en ik vind het een beetje eng.
Deze jongens wonen niet in de buurt dus hij zal ver moeten reizen, wat hij nog nooit heeft gedaan. Dus ik wil eigenlijk met hem mee, even kennismaken met vrienden en eventueel ouders om te kijken wat voor jongens het zijn.
Om eerlijk te zijn zie ik het niet zo zitten maar zoon verheugd zich er erg op en vindt zelf moeilijk aansluiting bij klasgenoten enzo. Daarom wil ik het ook wel proberen.
Punt is dat ik het heel eng vind om hem bij vreemden af te leveren in een vreemde stad. Ik ga dan zelf winkelen ofzo maar ik vind het een eng idee.
Volgens mijn zoon ben ik overbezorgd, is dat zo?

dirksmama
02-03-2012 om 04:46
Pas 15
dan zou ik ook liever in de buurt blijven.
Op zich kunnen ontmoetingen met internetcontacten best leuk zijn hoor. Vooral als ze voorafgegaan worden door struinen

Mona
02-03-2012 om 09:11
Hier een keertje
Hier kwam een keer een internet vriend naar mijn dochter en zoon toe. Ze waren toen iets van 14 jaar. Zijn moeder en zus kwamen mee en we hebben even kennis gemaakt. Moeder en zus gingen winkelen en zouden om 17.00 terug zijn (ik neem aan dat jongen wel een mobieltje bij zich had, voor als het zou tegenvallen)
Het was op zich gezellig, alleen ze waren toch vrij snel 'uitgepraat'. Jongen vond het wel gezellig hier, dochter was blij dat het 17.00 was en hij weer wegging, ze was 'm al uren zat. Zo kan het dus ook lopen, ze hebben trouwens nooit meer afgesproken en het contact is daarna heel snel verwaterd. (het was online dus leuker dan in het echt)

Janna3
02-03-2012 om 09:27
Buitenshuis
Poeh, ik vind bijna 15 ook nog wel erg jong. Kunnen de jongens eerst buitenshuis afspreken, bij een Mac of zoiets? Dan kun je het van een afstandje even aanzien. Misschien vinden de ouders van die andere kinderen dat ook wel prettig.

Poezie
02-03-2012 om 09:31
Kinderen
Als het al kinderen zijn.... (Jaja, teveel naar Alberto Stegeman gekeken )
Ik zou inderdaad gewoon meegaan en hem laten bellen als hij het zat is en je hem weer kunt ophalen.
Gr. Poezie.

Relithe
02-03-2012 om 11:45
Ja precies
ik heb ook allerlei doemscenario's in mijn hoofd maar ik ga ook wel even kennismaken maar dan nog he.. Vind het doodeng en heb er al ruzie over met zoonlief, die vindt dat hij wel zelf kan gaan met de trein.. Maar dat is geen optie.
Het liefst zou ik ze achtervolgen maar ja dat is ook weer wat en je moet ook ergens beginnen met loslaten. Als hij 18 is kan hem ook vanalles gebeuren tenslotte..
Ik ben er nog niet over uit of het door gaat of niet. Het kan idd ook heel erg tegenvallen en ik weet niet of hij dan gaat bellen of dat hij zich groot gaat houden
Moeilijk moeilijk.

Sawo
02-03-2012 om 12:13
Bespreek je angsten met je zoon
Hoi Eira
Ik heb dit ook een aantal keren meegemaakt alleen ging het bij ons om onze dochter die wilde afspreken met een jongen. De eerste keer was bij ons thuis en er was eerst telefonisch contact geweest met de ouders.
Ik zou het niet verbieden maar de eerste keer zeker meegaan en afspraken maken met je zoon. Waar ben je zelf vooral bang voor? Wat weet je van die jongens? Welke gemeenschappelijke interesse hebben ze? wat willen ze gaan doen?
Probeer meer van ze te weten te komen. En hoe is je zoon makkelijk beinvloedbaar of staat hij wel stevig in zijn schoenen?
En als het tegenvalt en hij houdt zich groot, niks mis mee toch? Als ouder wil je alle pijn bij je kinderen weghouden maar ze moeten ook mogen leren van hun eigen fouten?
suc6
Saar

Relithe
02-03-2012 om 14:09
Ze kennen elkaar vooral van twitter en af en toe msn'en ze. Ik heb inmiddels foto's gezien, heb op het twitteraccount van de jongens gekeken en het ziet er allemaal normaal uit voor zover ik kan zien, foto's van familie enzo, geen 'vreemde' vriendschappen.. Ik heb adres en telefoonnummer en er is afgesproken dat ik kennis maak met de ouders. Nou dan moet het toch wel goed gaan lijkt me?
Kijk ze kunnen ook hier vanalles uitspoken met anderen als ze dat willen, daar heb ik ook niet altijd zicht op, maar ik ga er van uit dat mijn zoon geen domme dingen doet. Het is op zich een verstandige jongen die zich (denk ik) niet mee laat slepen.
We gaan er maar voor denk ik, kan ik ondertussen even shoppen in Amsterdam

rem
02-03-2012 om 14:46
Tegenhouden?
een puber tegenhouden is erg lastig.
Ik zou contact met de andere ouders opnemen en aan mijn zoon uitleggen. "Ik vindt het leuk dat je dit onderneemt geef je die vrijheid en .............blijf je moeder."

Kobalt
02-03-2012 om 17:19
Hier
Mijn dochter is ook zoiets van plan met een internet/twitter/forum vriendin. Ik heb de dames aangeraden om naar de film te gaan. Dan heb je wat te doen als je elkaar niet aardig vindt en ben je in een openbare ruimte. En als het toch niet klikt, heb je in ieder geval nog een leuke film gezien.
Verder ga ik dochter dan wel even brengen, zodat ik het meisje kan zien.

Tijgeroog
03-03-2012 om 11:00
Vader?
Kan de vader niet mee? Mannen-onder-elkaar, wat belangstelling tonen in die jongens, misschien een gemeenschappelijke interesse zien te vinden waar vader met die jongens over kan praten (sport, auto's, computers etc) (ipv alleen maar de bezorgdheid laten zien). Dan voelt het voor je zoon misschien wat minder betuttelend dan dat z'n moeder komt controleren of alles wel in orde is. Zeker als vader meegaat omdat hij toch graag een bepaalde winkel/museum/vriend eens wilde bezoeken en het veel gezelliger vindt om samen met de trein te gaan. Dan kunnen ze ook eens rustig over mannenzaken praten. En samen ergens eten 's avonds. Ofzo.

Jaymza
03-03-2012 om 13:10
Hier toch ook?
ik lees hier regelmatig over bijeenkomsten van forummers hier. Dat jongeren hun contacten ook eens in werkelijkheid willen ontmoeten moet dus niet zo gek overkomen en er hoeft niks achter te zitten.
jaymza

Relithe
05-03-2012 om 16:51
Het was leuk
We hebben er maar een dagje van gemaakt en zijn met z'n allen gegaan. Zoon afgezet bij vriend, even kennis gemaakt met ouders en wij lekker shoppen Niks aan de hand en zoon heeft het leuk gehad.
Soms maken we ons als moeders wel eens teveel zorgen...