Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

20 jarige zoon verkering met 14 jarig meisje


mijn dochter 17 haar vriend 25

Sommige reacties hier zijn echt kortzichtig. Mijn dochter is 17 en ja Streetwise maar dan niet omdat ze veel op straat leefde maar omdat wij en zij veel nare dingen hebben meegemaakt. Dit heeft haar jong volwassen gemaakt. Hierdoor vind zij geen aansluiting bij haar leeftijdsgenoten wat op school echt wel een probleem is. Alle begeleiding die er maar bestaat heeft zij gehad en ik ook. Ze is een zelfstandige sterke meid en ik ben enorm trots op haar. Nu heeft zij sinds een half jaar een vriend deze is 25. Jaja ik hoor de reacties al. Ook ik had mijn bedenkingen maar heb eens uitgebreid met hem om de tafel gezeten maar ook met zijn ouders. En wat blijkt deze jongeman sluit heel goed aan bij de interesses van mijn dochter, hij is nogal jong in zijn doen en laten. Dat zeggen zijn eigen ouders ook. Ze zijn een super leuk stel samen. Alles valt of staat bij de intenties van beide partijen, is jou zoon zo´n lieve jongen die over zijn vriendinnetje wil waken en voor haar wil zorgen en is zij zo´n meisje die gek op jou zoon is en het beste met hem voorheeft dan is er met verliefd zijn niks mis. Wel ben ik er voorstander van om het bij elkaar blijven slapen uit te stellen totdat de relatie serieus genoeg is. Vorige vriendje van mijn dochter sliep bij mijn zoon op de kamer (die jongen woonde niet om de hoek) absoluut niet bij elkaar op de kamer. Seks hebben ze toch wel maar minder snel als de gelegenheid ervoor er bijna niet is. Ga eens met alle partijen om tafel zitten, dat is vaak heel verhelderend voor alle partijen.

een update

Hallo,

Ik wou jullie even een update geven.. Het gaat nog steeds heel goed met mij en mijn lief. We houden ongelooflijk veel van elkaar en dat wordt elke dag weer bevestigd. Alleen.. We hebben nog steeds niet gekust! Eigenlijk is ertussen een periode geweest waarin het voor mij helemaal niet duidelijk was of we nog samen waren of niet. We zagen elkaar niet veel, omdat we héééél druk bezig waren en zo stond zelfs het mailen op een laag pitje. Manman.. Dat was even spannend. Maar nu zijn we sinds een paar weken weer overduidelijk samen. Het is zo fijn! Deze update geef ik maar, omdat jullie dan misschien beter kunnen begrijpen dat een relatie tussen een 16 en een 21-jarige wel degelijk stevig kan zitten. We doen nu samen audities voor dezelfde orkesten, praten over onze toekomst, zeggen dat we van elkaar houden etc. Het is echt niet te vergelijken met een liefje op de lagere school (zoals eerder vermeld in de reacties)... ;o)

Als iemand nog vragen heeft over hoe of wat... Laat maar komen!

Geniet van je dag,
Baggertje

Egel

Egel

01-02-2016 om 22:06

moet je zelf weten

Maar waarom kussen jullie dan niet? Kan natuurlijk, maar ik denk dat het best natuurlijk is om iemand te willen kussen waar je van houdt. Maar misschien hebben jullie dat toevallig allebei niet zo erg.

Ik vind het trouwens geen groot verschil, maar ja, wie ben ik, ik heb ervaring.

Joh, doe eens gek, neem het initiatief!

Dat nu net niet!

Hallo Egel,

Dat is nu net wat we allebei niet willen! Heb je ooit al iets gehoord over aseksueel zijn? Ik dnek dat ik dat ben (al meer dan een jaar) en hij heeft het woord niet gebruikt, maar zei wel dat hij dat allemaal maar niets vindt etc. Dat was voor mij een enorme opluchting! :o)
Je moet de vorige reacties nog eens lezen...

Geniet van je dag,
Baggertje

Sjoerd

Sjoerd

04-05-2016 om 01:59

Mijn dilemma

Oké ik heb hier en daar wat reacties gelezen, ik ben zal 20 jaar en verliefd op iemand van 14 wij allebei hebben intressen in elkaar. Zou heel graag een relatie nemen en jaa... Hier en daar hoor ik van mensen die ik ken dat het echt niet kan. Van andere weer wel, kijk ik sta zelf best vrij in het leven ik denk meer van ja het is een leeftijd meer niet toch??? Kijk er zit een maximum aan daar ben ik het over eens. Maar het gaat toch om liefde? Ik zit veel te twijfelen en ben toch wel benieuwd of ik advies kan krijgen, kijk ik ben er mee eens dat ik geen Sex met haar kan hebben, maar ja als we dan in een relatie zitten en ze wilt het zelf zou ik missching dan toch wel overstag gaan. Kijk wat ik wel vindt is dat der ouders het goed MOETEN vinden, maar ja als ze 18 is dan is er weer niks ergs aan dat snap ik nooit zo.

Sjoerd

Sjoerd

04-05-2016 om 02:01

Deel 2

Dat haar ouders het goed moeten vinden, bedoelde ik de relatie mee dat ze dat moeten goed vinden.

Nimbo

Nimbo

04-05-2016 om 11:49

sjoerd

Een relatie hebben is niet verboden, dat heeft inderdaad niets met leeftijd te maken.
Vanaf dat zij 16 jaar is, is zij vrij om sex te hebben met wie zij wil. Als jullie dat al eerder wel hebben dan kan het gebeuren dat het (vooral als het op een vervelende manier uit gaat of jullie ruzie krijgen) achteraf gezien dan toch als strafbaar feit (van uitsluitend jou uit) neer kan worden gezet en dat jij er dan problemen mee krijgt. daar moet je je wel bewust van zijn.

Daarnaast zegt het wel iets als je als jongen van 20 een relatie verlangt met een meisje van 14. Het kan zijn dat jij misschien in bepaalde opzichten (sociaal emotioneel) wat jonger bent dan je kalanderleeftijd, dus wat jonger in gedrag dan je leeftijdsgenoten. Het kan zijn dat je vriendinnetje juist wat volwassener is in bepaalde opzichten of van allebei een beetje. Opzich is dat niet zo erg maar je moet wel in de gaten houden dat je vriendinnetje echt maar een 14jarig meisje blijft die in fysiek opzicht waarschijnlijk jouw mindere is en in andere opzichten dus ook. Jij moet dus heel goed in de gaten houden dat je haar leidend laat zijn in jullie relatie: zorg ervoor dat jij nooit dwingend bent, in geen enkel opzicht en maak geen misbruik van het feit dat jij misschien al meer eigen geld hebt, eigen woonruimte enz.

En ik zou erop rekenen dat ALS haar ouders het oke vinden, dat zij zich meer met haar bemoeien en jullie in de gaten zullen willen houden. Een beetje de relatie monitoren omdat hun dochter met een veel oudere vriend (want op deze leeftijd (14)gaat de ontwikkeling hard en is het verschil dus nog heel groot met jou) toch kwetsbaar is. Als je dat accepteert en daar open mee om gaat kan het heel goed.

ika

ika

07-05-2016 om 17:19

adhd behandeling

kijk snel op http://www.adhdbehandeling.com

Jenny

Jenny

05-04-2017 om 23:00

Reactie van nog niet zo lang geleden jongere

Zijn ze verliefd? Dan geen probleem van maken als dat meisje klaar is voor seks dan is ze dat, of dat nu met een jongen van 15 is of met een jongen van 20. Het is misschien wat vreemd voor jullie en voor hen waarschijnlijk ook maar waarom zou je liefde afkeuren?

trust

trust

14-04-2017 om 01:35

beetje jammer

stel je voor je staat te pinnen ...er komt iemand achter je staan en zodra jij klaar bent met pinnen berooft hij je van al je geld !!!!!!
jullie zullen allemaal huilend naar de politie rennen !!! want zelf durfen jullie niks te doen en eisen dan dat de politie je helpt .word de dader niet gepakt dan krijgt de politie wel de schuld.
regels zijn er om mensen te helpen en te beschermen.
als ik jullie afsnij op de snelweg ,durfen jullie niks te doen en bellen de politie want volgens de wet mag dit niet !!!!
regels zijn er nou eenmaal en over alle regels zijn goed nagedacht.
ik weet zeker dat jullie allemaal wel eens in een situatie zijn gekomen en de hulp hebben ingeroepen van de politie omdat jullie iets is aangedaan wat niet mag volgens de wet.en dan ook verwachten dat zij te hulp schieten.
regels zijn er en die zijn er niet voor niks !!!!

trust

trust

14-04-2017 om 01:52

regels

meisjes van 15 zijn kwetsbaar en beinvloedbaar ,zij hebben de liefde en zorg van hun ouders nodig .daarom is er hier een wet voor .
dus iedereen die tegen deze wet in toch dit normaal vind .moet zich echt laten nakijken en /of ook niet raar opkijken als iemand anders het niet zo nauw met de wet neemt

Jenny

Jenny

15-04-2017 om 19:25

Licht ze beide voor en laat ze lekker hun ding doen

Je moet je er niet zo druk om maken laat ze lekker samen hun relatie ontplooien zo min mogelijk mee bemoeien..

Lastig

Hmm, ik vind het lastig want aan de ene kant moet je erop vertrouwen dat je kind van 20 volwassen keuzes maakt. Daarnaast vind ik het wel raar van de moeder van het meisje van 14 dat ze het normaal vind dat hij bij hen slaapt. Maarja dat is haar zaak.

Ik zou net zoals anderen hierboven zeggen contact zoeken met haar ouders. Gewoon goed overleggen dat je er zeker van wilt zijn dat die moeder het echt oké vindt.

Voor de rest ook duidelijk maken aan jouw zoon dat hij moet oppassen en dat het wel wat snel gaat. Maarja volgens mij heb je dat al geprobeerd, ik zou het overigens wel erg rustig brengen en haar zeker niet uit jouw huis weren. Anders jaag je je zoon alleen maar tegen je in het harnas.

Baggertje

Baggertje

26-05-2017 om 01:24

Het is over..

Hallo,

Mijn laatste update..
In de laatste 24 uur is mijn lief zo veranderd. Ik had het gevoel dat wij echt verliefd waren, maar het mocht helaas niet zo zijn. Hij vond het leeftijdsverschil te groot worden, en besloot om er een punt achter te zetten. Zeker na alle gesprekken over onze toekomst, en de plannen die we hadden komt het vrij negatief binnen. Ook was hij het niet eens over mijn vrienden keuze. Een goede vriend van mij, waar ik al een jaar een sterke band mee heb, vroeg mij om te komen slapen. Dit deed ik, maar dat mocht blijkbaar niet..
Hij vertrouwde het niet. Ook omdat deze vriend al 24 is, meerdere malen heb ik nog benadrukt dat ik aseksueel ben, maar het mocht niet baten. Helaas, maar ik ben nu wel dichter tot die vriend gekomen. Iedere tegenslag kent zijn lichtpuntje..... ;o)

Fijne avond nog,
Baggertje

Baggertje

Wat vervelend om te horen Baggertje.
Ik snap dat het voor hem een beetje raar kan aanvoelen, maar hij moet jou toch echt vertrouwen.
Ik wens je in ieder geval veel succes in de liefde

Hermine

Hermine

27-08-2017 om 00:14

Te jong

Mijn zoon kwam laatst spontaan met een verhaal van een vriend van hem (ook 20 jaar) die een meisje van 14 probeerde te versieren. Zoon vond dit totaal belachelijk en vond de vriend sexueel gefrusteerd. Hij vond het misbruik maken van zo'n jong meisje.

Een vriendin van mij had op haar 14de een vriendje dat van haar moeder bij haar thuis mocht blijven slapen. Nu achteraf vind ze dat dit niet goed voor haar is geweest, ze was gewoon te jong. Ik zou dit bij mijn eigen dochter, mede door haar verhaal, ook nooit goed vinden.

Rileyvl

Rileyvl

30-10-2019 om 09:35

Hij is nu officieel een pedofiel

De leeftijd grens is hoger dan 5 jaar hij is een pedofiel

Anca

Anca

30-10-2019 om 10:01

Rileyvl

Dit is een draadje uit 2014, het meisje is inmiddels volwassen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.