Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Auto lenen

Mijn zoon moet binnenkort afrijden en ik hoop natuurlijk dat hij dan zijn rijbewijs ook haalt.

Wij hebben twee auto's. Ik vind het op zich prima als hij af en te een auto leent, maar ik wil er wel goede afspraken over maken. Hebben jullie tips waar ik allemaal aan moet denken?

Groetjes,
Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

05-12-2010 om 13:14

Karin

Voor onze dochter een eigen autootje had leende ze die van ons soms. Het is verstandig afspraken te maken over brandstofgebruik, betalen/aftanken etc (daar hebben wij nooit problemen mee gehad, maar vrienden van ons wilden regelmatig wegrijden terwijl de tank plots bijna leeg bleek...). En wat te doen bij schade? Dat er niet gedronken wordt door de chauffeur lijkt mij duideljk, maar misschien is ook daar een extra waarschuwing nodig? Gelukkig hebben wij nooit iets vervelends meegemaakt, maar je kunt beter afspraken vooraf maken dan wachten tot er evt iets gebeurt.

Phaedra

Phaedra

05-12-2010 om 15:52

Afspraken.

Aangezien mijn zoon een grensverleggend kind is, zijn er duidelijke afspraken gemaakt. Inderdaad niet met drank op achter het stuur, van tijd tot tijd moet hij er wat benzine ingooien en de eerste maanden mag hij niet met vrienden in mijn auto, om te voorkomen dat hij de auto tegen een boom parkeert na stoerdoenerij of te hard rijden. Pas als hij wat meer rij-ervaring heeft (en volgens mijn zoon was het na amper een week al zo ver), mogen er vrienden mee.

Ps: Om te voorkomen dat hij voor elk wissewasje (lees: een blikje energydrank halen bij de supermarkt) mijn auto pakt, terwijl ik op mijn werk ben, heb ik altijd de reservesleutel bij me. En de eerste boete is al binnen: 34 euro voor 5 kilometer te hard rijden! ;-(

Rembrand

Rembrand

06-12-2010 om 11:27

No phone pledge.

Onze zoon heeft ook sinds kort zijn rijbewijs. Hij zal echt wel af en toe de auto mogen lenen ( we hebben er één en daar verdien ik ook mijn brood mee), maar echt vaak zal dit niet voorkomen.
Ik heb hem in ieder geval de "no phone pledge" laten ondertekenen. Als hij belt of SMS't in de auto mag hij er nooit meer in rijden.
Een linkje naar de no phone plegde kan je vinden via http://www.oprah.com/questionaire/ipledge.html?id=4
M.

Tirza G.

Tirza G.

06-12-2010 om 15:37

Dank je Rembrand. Meteen even geregeld.

Tirza

Rembrand

Rembrand

06-12-2010 om 19:31

Tirza

Het is nog niet zo gek om af en toe naar Oprah te kijken
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.