Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Rowan

Rowan

29-01-2017 om 13:55

Autovakantie Noord-Italië

Beste lezers,

mijn dochter (18 jaar) wil komende zomer met haar vriendin (dan 19 jaar) op autovakantie in Noord-Italië. Ze beginnen in Zuid-Tirol en rijden dan naar het gardameer en vervolgens naar Lago Maggiore. Is het wel verstandig voor hun om daar helemaal heen te rijden , aangezien ze beide pas net een jaar hun rijbewijs hebben en dus niet veel rij-ervaring?

Triva

Triva

29-01-2017 om 14:50

tja

Mijn ervaring is vooral dat je nog niet zo gewend bent aan lange stukken achter elkaar, dat is saai en je laat je wellicht sneller afleiden maar dat lange stuk kun je ook in Nederland rijden.

Lekker laten gaan als de plannen goed zijn en waarschuwen dat ze vaker dan normaal wisselen en ook goed uitrusten tussendoor en niet alleen maar tanken en verder.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-01-2017 om 14:54

Verstandig

Verstandig is natuurlijk een beetje lastig begrip. Rijden in Italië is een uitdaging, en je hebt meer geluk dan wijsheid als je een week doorkomt zonder (blik-) schade. Gewoon zelf voorzichtig en beleefd rijden en dan komt het vast goed. Het is in ieder geval een goede ervaring.
Gaan ze met eigen auto of huurauto? Ik had afgelopen zomer in Italië een huurauto en dan gaat er geen dag voorbij dat er niet naar je getoeterd wordt. Misschien doen ze dat ook wel naar auto's met buitenlandse kentekens, maar ik werd er soms wel wat nerveus van.

Helena

Helena

29-01-2017 om 16:50

Huurauto

Als ze van plan zijn een auto te huren, moeten ze nagaan of dat wel kan als ze zo kort hun rijbewijs hebben. In de USA kan dat bijvoorbeel niet, maar ik weet niet hoe het in Italie is.
Willen ze een fly+drive boeken? Dan merken ze dat wel bij het boeken.

Maar ik vind het nogal wat om twee mensen die amper rijervaring hebben meteen daar zoveel te laten rijden. Aan de andere kant: rijden leer je pas echt na het behalen van je rijbewijs, dus ze moeten het toch oefenen.

Brianna F

Brianna F

31-01-2017 om 09:38

mooie ervaring

Rijden leer je door het doen, ze kunnen genoeg pauzeren, hoeven het stuk niet in één keer af te leggen.
Mijn dochter had net een paar weken haar rijbewijs en reed al naar Parijs.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-01-2017 om 17:27

Rowan

Twee meisjes is al veel safer dan twee jongens.
Als ze het zelf durven, en da's volgens mij best bijzonder, zou ik het toestaan.

waarom niet?

Gun die meiden dit avontuur, maar zorg dat alles goed geregeld is mbt achterwacht, verzekeringen etc.

En misschien kunnen ze voor het zo ver is nog wat extra rijervaring opdoen in NL.

Dochter is met haar vriend samen op autovakantie geweest. Ze hebben in 5 weken zo'n 8000 km afgelegd, zonder problemen of voorvallen. Beide hadden ook minder als 1 jaar een rijbewijs. Ze zijn wel in een auto die ze al kenden op stap geweest.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.