Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Sinilind

Sinilind

27-06-2010 om 17:51

Ben ik terecht gekwetst of zeur ik?

Mijn dochter was vanmiddag naar een feestje met haar vriendje; rond 16 uur stuurde ik haar een SMS met de vraag "eet je thuis of ergens anders". Antwoord "Thuis, ben er rond 18 uur". Ik nodig uiteraard ook vriendje mee, krijg een sms'sje terug met "Oh leuk, dank je wel". Een half-uur geleden nog een SMS "Nou ik kom toch niet eten, vrienden geven vanavond een feest en ik mag daar ook eten, toedeloe".
Man zegt "Laat haar maar' maar ik voel me echt gekwetst. Ik ben alleen goed als er niets beter is... Ik begin te denken dat het echt tijd is dat ze het huis uit gaat eigenlijk...
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

27-06-2010 om 18:21

Wennen

Het liever bij vrienden-zijn hoort er bij op die leeftijd, dat is even wennen, maar wel normaal. Ik vind het niet netjes dat je op het laatste moment pas hoort dat ze toch niet mee-eten, daarover zou ik duidelijke afspraken maken.

Yta Chalne

Yta Chalne

27-06-2010 om 19:47

Andersom

Hier gaat het andersom; ik laat niets van me horen als ze op stap is, als dochter (met wie dan ook) wil mee-eten dan laat ze het even zelf weten. Soms komt het dan voor dat ze thuis komt en alles al gegeten is en op, gelukkig is AH dan dichtbij.

Bastet

Bastet

27-06-2010 om 19:55

Nou....

Een half uur van te voren is wat kort,maaaar ze laat het in ieder geval wel weten,en wat ik om mij heen hoor,is dat weleens anders......

Ach

hier zou dochter vanavond niet mee-eten,ze at met vrienden op het strand.
staat ze opeens om zes uur op de stoep,kan ik toch nog mee-eten?
ik moest nog gaan koken,dus geen probleem,anders had ze altijd een blikje soep open kunnen trekken.
Zo gaat het met grote kinderen,plannen kunnen zomaar veranderen.en ze leven steeds meer hun eigen leven.
er is hier ook maar 1 regel wat betreft het eten,even bellen als je niet mee-eet.

Nog een tip

probeer ook voor jezelf te bedenken dat je dochter dit niet doet om jou te kwetsen.
Zij denkt ,oh leuk ik kan op dat feestje mee eten,gezellig.zij denkt echt niet,zo nu zal ik mijn moeder eens flink op de kast jagen door lekker niet thuis te gaan eten.

Als je het vanuit haar bekijkt begrijp je het vast wel.

Carmen

Carmen

28-06-2010 om 00:17

Als moeder zou ik het niet leuk vinden. Als puber zou ik het zelf ook gedaan hebben. Begrip voor beide kanten dus.

Carmen.

Brianna F

Brianna F

28-06-2010 om 08:31

Herkenbaar

Fijn dat ze het van te voren, hoe kort ook, nog even laat weten. Als puber zijnde is eten bij vrienden stukken gezelliger dan bij je ouders thuis. Wen er maar aan
Alleen als je er al op hebt gerekend met koken is het natuurlijk vervelend.
Maar het is herkenbaar hoor, moet je eens zien wat hier voor eenpersoonsporties in de diepvries liggen van als dochter op het laatste moment besloot toch niet thuis te eten.
(Handig, de volgende keer onverwachts wel thuis, serveer ik haar dat)

Tirza G.

Tirza G.

28-06-2010 om 16:51

Je geeft het zelf aan

Door haar te sms-en geef je zelf aan, dat wel of niet thuis eten een "dingetje" is waar je wel of niet aan meedoet. Ik vind het kéurig van je dochter dat ze sowieso terugsmst en nog zo vriendelijk ook. En ja, ze verkiezen gezelschap van hun vrienden boven dat van hun moeder. En gelukkig maar.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

28-06-2010 om 16:53

Kwetsen vanaf een ander huis

En, in aanvulling op Cobi, dan kunnen ze het zelfs nog brengen of ze jóu een plezier doen. Kijk eens mamsie, hier ben ik dan met je favoriete vuile kleding!

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2010 om 22:01

Ja heel normaal

Iedereen heeft het al gezegd, maar hier is het niet anders. Bij de oudste voelen we ons soms echt een hotel. Komt en gaat wanneer het haar uitkomt. Soms gaat het mij echt te ver. Zo kan ze om kwart voor 6 doodleuk van huis gaan, belángrijke dingen doen. Persoonlijk vind ik dat onbeschoft en dat vertel ik dan maar weer eens in een poging de manieren wat bij te vijlen. Als ik me daar steeds gekwetst door zou voelen zou ik een zielig hoopje zijn onderhand.
Sini, ik heb liever dat ze ergens anders met smaak eten, dan thuis eten omdat het moet. Zolang ze het maar even netjes vertellen, liefst niet als het eten al klaar is.

even o.t.: heb je mijn berichtjes gekregen?

Maylise

Maylise

30-06-2010 om 01:05

Hoort erbij

Kinderen krijgen toch deels hun eigen leven als ze volwassen worden. Je mag best eisen dat ze deels rekening houden met je (bijvoorbeeld maximaal een half uur voor etenstijd af bellen) maar dat ze niet altijd thuis zijn of vaak zelf dingen ondernemen hoort erbij. Mijn studerende thuiswonende dochter eet misschien 2 of 3 x per week thuis. De rest van de tijd eet ze bij vrienden of in de stad of komt ze pas veel later thuis en warmt ze dan wat op. Ze heeft een heel druk leven met studie, extra klassen, sociale activiteiten, vrienden, werk, studie vereniging en sport. Logisch dus dat familie tijd niet altijd een prioriteit is.

Maylise

Minet

Minet

03-07-2010 om 08:53

Vandaag 'het gesprek'

Naar aanleiding van een paar gebeurtenissen deze week hebben wij vannacht met de heren afgesproken vandaag eens wat afspraken te gaan maken over wel/niet eten thuis, wie blijven er eten/slapen en wanneer.
Ik wordt te vaak gestoord in mijn nachtrust omdat er ineens weer slapers zijn die 5 keer de trappen op en af banjeren om hun vergeten telefoon/tandenborstel/oplader etc. beneden uit hun tas moeten halen.
Ik blijf te vaak zitten met eten, of er komen eters waar ik ff niet op gerekend had.
Zeker met nu de zomervakantie voor de deur gaan we vandaag maar eens even een en ander bespreken.
(zal wel laat in de middag worden, het spul incl. onverwachte slaapster kwam om 4.15 binnenrollen)

Minet

Minet

03-07-2010 om 18:20

Ook alweer klaar

de heren waren vol begrip voor onze argumenten:
ik mis mijn privacy met logees in huis, ik wil graag koken voor het aantal mensen waarop ik reken, maar zit niet graag met kliekjes of te weinig.
Ik heb het bij mezelf gehouden, ik heb er tenslotte problemen mee, er gebeuren geen dingen die volstrekt afkeurenswaardig zijn.
De heren begrepen de argumenten volledig, de dames worden nu door de heren op de hoogte gebracht van onze argumenten, die snapten nl. niet dat er ineens grenzen kwamen in bepaalde zaken, want hier kan en mag inderdaad heel erg veel. Totdat het dus mezelf gaat raken, dan wil ik dat het anders gaat waarbij we ons allemaal prettig voelen.

Minet

Minet

04-07-2010 om 17:15

Om eerlijk te zijn

koken de heren hier alleen als zowel pa als moe niet thuis zijn. Ze hebben dus de luxe dat pa altijd thuis is, en dus altijd kookt omdat hij dat ook nog eens leuk vindt.
Ze waren laatst 8 dagen alleen thuis, hebben prima voor zichzelf en hun vrienden gezorgd maar voor ons komt dat er maar zelden van, niet omdat ze dat niet zouden willen, maar omdat het gewoon zo loopt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.