Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

BN-er Laura Dekker

http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

Diverse linken naar tv-programma's en radioprogramma's waaronder een reis naar de poolcirkel.

Dankzij de leerplichtambtenaar, de kinderbescherming en jeugdzorg is Laura nu een BN-er die, helaas verblijvend in het buitenland, maar ja, het boegbeeld is van haar grootste passie: het zeilen.
Nou ja, waarschijnlijk was ze zonder al die door de media belichtte ongewenste aandacht ook wel heel ver gekomen maar toch minder bekend geweest bij het grotere publiek.

"P.S.: Another thing that excited me was the adventures that I had in Iceland. I was offered to take place in another expedition for a dutch TV channel, but this time not in the hot Marocan desert but the iceland cold. Of course I couldn’t resist the opportunity to visit such remote place without even having to pay and organize it yourself. So I ended up on volcanic and icy grounds for a couple of weeks and later on dutch home screens. In case you’re interested and understand a bit of dutch you might like to see some bits of film cut to a weekly series about the troop and me fighting cold drops, cold heights and dog food, while the landscape was well worth all that! Here is the link: http://www.expeditiepoolcirkel.nl/"


Leen13

Leen13

10-03-2015 om 14:45 Topicstarter

Ook Giel is even terug in Belgie

http://nieuws.vtm.be/binnenland/95159-monnik-giel-voor-even-terug-belgie

Ook Giel, de jongen die van een oom de leerplicht en de kinderbescherming op zijn dak kreeg omdat hij nog geen startkwalificatie had en in het klooster wilde, was ook even terug in Belgie. Inmiddels is hij 16 jaar.

Okie Dokie

Okie Dokie

10-03-2015 om 16:24

jij dacht...

Ik heb niks te melden, dus ik knip en plak maar wat? Wat wil je nu met deze berichtjes?

Leen13

Leen13

10-03-2015 om 16:27 Topicstarter

vervolg

Even laten zien hoe goed het verder gaat met de 'zorgelijke' drama's die indertijd in het nieuws waren.

Marea

Marea

10-03-2015 om 16:31

zet het er dan bij

zet er dan bij wat je met deze berichtjes wil. Laatst postte je ook al iets over een film, informatie die we ook al in de krant konden lezen. Het is echt alleen interessant als je iets toe te voegen hebt en niet alleen maar gewoon iets van internet plukt en kopieert.

Barvaux

Barvaux

10-03-2015 om 16:32

ja precies

Laura wordt twintig dit jaar! Wat is je punt?

Barvaux

Barvaux

10-03-2015 om 16:33

zorgelijk?

Hoezo zorgelijk drama? Die zeilbroertjes vond ik een zorgelijk drama, zij konden namelijk geen school vinden (ook al konden ze gewoon havo doen maar wilden ze dat niet). Deze twee vond ik absoluut niet zorgelijk.

Leen13

Leen13

10-03-2015 om 16:38 Topicstarter

Ja Barvaux

Dat zijn we dan in elk geval met elkaar eens. Ik vond die situaties ook niet 'zorgelijk'. Maar de publiciteit kwam natuurlijk omdat er ook instanties en mensen zijn die zoiets wel zorgelijk vinden. En daar kun je nogal wat last van hebben. Dat ben ik nog niet vergeten. De 'vlucht' van Laura naar, ik dacht, Sint Maarten, omdat ze bang was uit huis geplaatst te worden, de rechtzaken, de emoties bij de familie die er ook niet allemaal hetzelfde over dachten.

Maar goed, die 'impact' zegt je weinig denk ik.

blom

blom

10-03-2015 om 17:10

wat is er mis

met wegklikken als je een bericht niet interessant vindt?
Dat moet ik bij best wel veel berichten doen.
Maar zelden of nooit bij die van AnneJ, mij maak je er wel blij mee!

Miekemieke

Miekemieke

13-03-2015 om 21:31

vervelend kind

Die Laura Dekker leek mij een vervelend kind. Ik begrijp dat zij nu een BN'er is, dat lijkt mij heel passend gezelschap voor haar.

Barvaux

Barvaux

13-03-2015 om 21:38

Hoe gaat het eigenlijk met

Max Verstappen? Die is 16 en heeft vast ook nog geen startkwalificatie?

vlinder72

vlinder72

13-03-2015 om 21:44

Miekemieke

Ik dacht ook dat ze een verwend rijkeluismeisje was. Tot ik haar zag in Expeditie noordpool (of zoiets). Wat een leuke meid zeg. Sportief maar ook echt een teamplayer. Geen gezeur ergens over. Ze deed overal aan mee.

Dus eerlijk is eerlijk. Ik had het mis. Er waren een hoop deelnemers aan dat programma die wat van haar konden leren.

Barvaux

Barvaux

13-03-2015 om 21:46

oja

Ik heb haar gezien in Atlas, was erg leuk, trok de heleboel mee. Ik geloof nooit dat een verwende vervelende griet het in haar eentje redt op een boot.

Suze

Suze

13-03-2015 om 22:21

Onder de indruk

Miekemieke: "Die Laura Dekker leek mij een vervelend kind. "

Ik zag een deel van de reportage/uitzendingen over haar zeilreis. Nou, ik was diep, diep onder de indruk. Dat een meisje op haar leeftijd dat kon! Waar je allemaal aan moet denken en wat je allemaal moet kunnen om de wereld rond te zeilen.
En hoezo verwend? Zoiets is niet echt relaxed hoor, is keihard werken en afzien.

Ongelofelijk, hoe zo'n jong meisje dat kon.

Je zou eens een deel moeten kijken!

Monique D*

Monique D*

14-03-2015 om 00:39

Misschien komt het..

..doordat zij persé op haar 15e die zeilreis wilde maken i.p.v. na haar 18e. Dat zij kan zeilen geloof ik best, zij heeft met haar ouders de wereld rond gezeild en heeft bewezen dat zij alleen over de Noordzee dat kon doen. Maar omdat ze die titel wilde halen om de jongste zeilster van de hele wereld wilde zijn (Guinness of Record moest en zou dat toen gebeuren. Ik vond dat dwingelanderij.

Barvaux

Barvaux

14-03-2015 om 08:58

monique

Ach dat kun je dan vinden van elk sportend kind wat bij zijn top wil horen of van kinderen die met tien naar de middelbare gaan of met 12 naar de universiteit... allemaal vervelende kinderen?

Ad Hombre

Ad Hombre

14-03-2015 om 10:21

AnneJ

Anne wil gewoon de leerplicht en jeugdzorg afschaffen en ze is al jaren bezig ieder argument daarvoor bij elkaar te zoeken. Daarnaast houdt ze graag zoveel mogelijk van haar draadjes zo lang mogelijk in de lucht ook al gaan ze in wezen over hetzelfde.

Leen13

Leen13

14-03-2015 om 13:15 Topicstarter

Wel Ad Hombre

Jij lijkt mij nou juist het type dat in een vergelijkbare woede zou ontsteken als iemand op zo'n mensonwaardige en destructieve manier met jou kinderen zou omgaan.
Prima als ze de zogenaamde onderklasse pesten, die deugen niet, die mishandelen hun kinderen en nemen onverantwoordelijke besluiten. Maar kom niet aan die van mij. Die krijgen juist alle kansen van de wereld!
Mijn woede nog steeds is dat je de kansen van een kind aan het vernietigen bent met die ongein.
Maar goed, er is geen kruid tegen gewassen, zeker niet door mij.
Maar dan kan ik er wel even van genieten dat deze kinderen, op hun eigen wijze, het zo goed doen, ondanks die pestmachine. Die nog steeds met veel belastinggeld in de lucht gehouden wordt.

Monique D*

Monique D*

14-03-2015 om 17:50

Barveaux

Wat het verschil van Laura Dekker en andere topsportende kinderen is dat Laura in het Guiness of Record wilde staan als jongste zeilster van de wereld. En ondanks al die tegenwerkingen als ontduiking van de leerplicht en dat zij minderjarig was MOEST en ZOU zij doorzetten. Het ging haar alleen om die titel, anders had zij gewacht totdat zij 18 jaar was.

Dat zij een sympathiek meisje is geloof ik wel. Dat heeft er verder niets mee te maken. Maar het ging haar daadwerkelijk om die titel. Dat komt in de ogen van veel mensen drammerig en arrogant over.

Carla

Carla

14-03-2015 om 19:31

Of gewoon al heel jong weten wat je wilt en daar dan ook volledig voor gaan en je niet laten weerhouden door een ieder die je probeert tegen te houden.
Ik heb haar in het programma poolcirkel gevolgd en ze kwam op mij over als een heel slim, bescheiden, hardwerkend, vriendelijk persoon.
Zo eentje waar wat volwassenen nog wel wat van kunnen leren.

Leen13

Leen13

14-03-2015 om 19:31 Topicstarter

En dan...

Ga je het gezin te lijf met 'onderzoeken' en vraagt her en der om subjectieve verhalen hoe dit kind en deze ouders zo onverantwoordelijk zijn van karakter en geworden. Je dreigt met het uithuisplaatsen van het kind en je verzuimt aan te geven wat er moet gebeuren dat ze wel haar leventje met haar ouders en haar zeilboot kan doorzetten.
Je zet iedereen tegen elkaar op, er komt ruzie tussen de familieleden onderling en je zorgt voor een maandenlange hel voor een kind.
En dat helpt om uit zo'n dilemma te komen hoe?
Mag een kind zo'n ambitie hebben en onder welke voorwaarden en wie gaat daar eigenlijk over? Dat is de vraag.
Niet dat ze arrogant is. Maar ja, elke reden kan goed genoeg zijn om je gezin uit elkaar te trekken, arrogantie is er maar een van. Dat is toch wel een opvoedingsfout niet?

Barvaux

Barvaux

14-03-2015 om 19:33

tja

Als jij denkt dat ze maanden en maanden gaat zeilen alleen om in dat boekje te komen dan ben je ook wel een beetje naïef en wat zou het? Waarom mag iemand zijn dromen niet waarmaken omdat toevallig het land waar je geboren bent een soort schoolplicht heeft? In de meeste andere landen was het geen enkel probleem geweest en dan nog, jij noemt haar vervelend, drammerig en arrogant? Waarom?

Genoeg sporters die er alles aan doen om aan de top te komen en dat was voor haar het om de wereld zeilen voor een bepaalde leeftijd. Niets anders dan hele jonge meiden die op de olympische spelen willen komen in mijn ogen.

En dan nog: wat vind je van Max Verstappen? Die is net zestien en zit deze week ook niet keurig thuis in Nederland aan zijn huiswerk!

Ad Hombre

Ad Hombre

14-03-2015 om 21:12

AnneJ

"Jij lijkt mij nou juist het type dat in een vergelijkbare woede zou ontsteken als iemand op zo'n mensonwaardige en destructieve manier met jou kinderen zou omgaan."

Welnee, je onderschat me. Ik bewaar mijn woede voor echt belangrijke dingen, zoals wanneer iemand het verschil tussen jou en jouw niet weet...

Barvaux:
"Waarom mag iemand zijn dromen niet waarmaken omdat toevallig het land waar je geboren bent een soort schoolplicht heeft?"

Iemand? Of iemand's ouders?

Wellicht omdat er voor ieder kind met echte drive en talent (die er wel komt, ook na de schoolplicht) er nog duizenden would-be's met bijbehorende would-be moeders en vaders zijn die niet te beroerd zijn de basisvorming van hun kind te verkwanselen voor een pipedream...?

Daarom hebben wij een schoolplicht. Omdat het land volzit met idioten aan wie je dit soort beslissingen niet kunt overlaten.

Barvaux

Max Verstappen is ruim 17, doet Havo via een internetschool.

Skik

Barvaux

Barvaux

14-03-2015 om 22:55

skik

Vreemd, ik had een keer gehoord dat hij twee maanden ouder was dan mijn zoon maar hij is dus 17 mnd ouder dan mijn zoon. Sorry, maar dan nog: geen startkwalificatie en waarom is er bij hem geen probleem en bij Laura wel?

Barvaux

Barvaux

14-03-2015 om 22:57

nog gekker

Hij is dus allang zeventien maar heeft zijn rijbewijs nog niet. Ik had juist toen uit dat interview begrepen dat hij met 17 zijn rijbewijs in drie lessen zou gaan halen. Heel vreemd...

Suze

Suze

15-03-2015 om 17:21

Max Verstappen

Geboortedatum: 30 september 1997 (van internet geplukt).

Heeft hij dan zijn rijbewijs nog niet? Apart.

Nog geen tijd ervoor gehad, misschien..

Monique D*

Monique D*

15-03-2015 om 19:09

Vreemd

Ik had altijd gedacht dat je als coureur een rijbewijs moest hebben.. je moet toch eerst leren hoe je normaliter een auto moet kunnen besturen als basis?

four

four

15-03-2015 om 19:40

hij woont in belgie

Daar kun je pas afrijden voor je rijbewijs als je 18 bent. (hij heeft al wel theorie-examen gedaan en gehaald).

Hadewich

Hadewich

15-03-2015 om 19:46

autoracen of gewoon autorijden is nogal een verschil!

Om te mogen autoracen heb je een racelicentie nodig. Racen is wel iets anders dan gewoon autorijden. Je hebt geen tegenliggers, heel andere regels en je gaat natuurlijk een stuk harder. Aan een gewoon rijbewijs heb je dan eigenlijk niet zo veel. En een racelicentie heeft volgens mij geen leeftijdsgrens.

Kinderen van een jaar of 4 kunnen ook al gaan karten of op racemotortjes rijden, die hebben ook geen rijbewijs.

Het is ook niet op de openbare weg, dus hoef je je ook niet aan de regels die op de openbare weg gelden, te houden.

Hadewich

Hadewich

15-03-2015 om 19:47

mijn reactie...

was voor Monique D*.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.