Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Mirella1972

Mirella1972

05-03-2020 om 14:45

Broek onder kont dragen

Mijn zoon van 21 jaar draagt sinds een aantal maanden weer zijn broek erg laag. Dit deed hij op de middelbare school ook al, maar vanaf zijn 17e jaar trok hij zijn broek toch wat hoger op. In al die jaren heb ik mijn zoon vaak geconfronteerd met deze wanstaltige kledingstijl, maar hij vindt dit dus mooi. Vaak hangt zijn broek ter hoogte van de bilspleet, terwijl boven zijn broek een fors gedeelte van zijn onderbroek (Ziki van de Action) uitkomt.

Op deze leeftijd vind ik deze kledingstijl absoluut niet meer kunnen, maar mijn zoon trekt zich hier dus niets van aan. Zijn er meer ouders wiens zonen zich op deze manier kleden en wat zou een goede oplossing. Daarnaast is mijn zoon niet bepaald van de hygiene, omdat hij vaak 3 dagen met dezelfde boxershort doet, waar ik hem ook al vaak op heb aangesproken. Ook dit heeft weinig effect gesorteerd.

Anke

Anke

05-03-2020 om 15:01

Laat los

Hoog tijd dat hij op zichzelf gaat wonen, dan hoef jij er ook niet meer naar te kijken, of hem te ruiken. Zijn leeftijdsgenoten en collega's zullen hem wel duidelijk maken dat dit een kledingstijl is die meer bij een 14 jarige past en dat hij vaker moet douchen en schone kleren aan moet, anders stinkt hij. Kies hij er voor er zo bij te blijven lopen, dan is dat zijn keuze en zijn de gevolgen voor hem.

Pirata

Pirata

05-03-2020 om 15:16

hmmm

14-jarigen lopen er zo ook niet eens meer bij.
Maar goed wat denk je van: "Je stinkt, zo wil ik je niet bij het avondeten hebben"?
Meer kun je niet doen, hij is volwassen.

Mirella de Vries

Mirella de Vries

05-03-2020 om 15:21

@Pirata

Mijn zoon stinkt in de meeste gevallen nog niet eens zo hevig. Hygienisch is het natuurlijk niet, wat hij doet. Binnen een week tijd zie ik 2, incidenteel 3 onderbroeken in de was liggen. Ook doucht hij echt zelden, wat ik zeker in de zomermaanden ongekend smerig vindt.

Pirata

Pirata

05-03-2020 om 15:23

je kunt toch

Je kunt toch gewoon zéggen dat hij stinkt?
Als ie niet hygienisch is, blijft hij maar uit de buurt, dus zeker niet aan de eettafel.

Leen

Leen

06-03-2020 om 12:22

Ga je toch niet over??

Hoezo ga jij over zijn kledingstijl??
Daar is hij echt veel en veel te oud voor.
Het idee zeg, dat mijn moeder mij nog komt vertellen wat ik wel en niet aan heb...

Douchen is zwaar overgewaardeerd en zeer slecht voor het milieu, mooi juist dat niet iedereen dat zoveel doet. Ik wel, vind het super fijn, maar voor een goede hygiëne is het echt niet nodig. Gewoon wassen is absoluut voldoende.
Hoe vaak ondergoed verschoond moet worden is volgens mij ook niet zo evident. Er wordt een hele hoop over beweerd. Eea zal vast ook afhankelijk zijn van andere hygiënische gewoonten etc.

Als hij stinkt kun je daar natuurlijk, voorzichtig, best op wijzen. Maar stinkt hij wel?
Verder stoppen met onderbroeken tellen of nog beter, laat hem zijn eigen was gaan doen.

Paddington

Paddington

06-03-2020 om 13:07

Lekker los laten

Hij is 21! Denk eens terug aan de tijd dat jijzelf 21 was, zou jij er dan blij van zijn geworden als je moeder zich bemoeid zou hebben met jouw kledingstijl?

Wat betreft douchen; er is niets mis met 2x per week douchen. Voor je huid en het mileu veel beter. Er zijn alternatieven om niet te stinken en goed te zorgen voor je hygiene.

Geef alleen de dingen aan wat een probleem kan vormen voor jou en de rest van jullie gezin. Dus b.v. je stinkt of handen wassen voor het eten. Het erover zeuren heeft vaak eerder een tegengesteld effect. Voor mijn gevoel zegt je zoon door het te blijven doen eigenlijk: bemoei je er niet mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.