Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Noor

Noor

21-06-2011 om 23:28

Buitenland

Dochter vertrekt bijna. Donderdag naar down under voor 6 maanden. Nu maar hopen dat er gevlogen wordt en dat ze niet ergens halverwege op 'n vliegveld strandt.

Dalire

Dalire

22-06-2011 om 16:19

Leuk!

Spannend hoor!
Hoe oud is je dochter? En wat gaat ze daar doen?

Mijn dochter van bijna 18 vertrekt volgende week donderdag voor 2 maanden naar Nepal. Ze gaat daar vrijwilligerswerk doen.

Ik vind het heel spannend (zeker de vliegreis met 2x overstappen, maar vind het super dat ze het gaat doen.
Wij gaan haar halverwege voor 8 dagen bezoeken.

Spannend!

Wat een spannende dingen doen jullie dochters. Ik hoop dat mijn dochter over een paar jaar ook een periode in het buitenland gaat studeren of vrijwilligerswerk gaat doen. Da's pure projectie van mij, ik heb zoiets vroeger nooit gedaan. Mag mijn dochter voor mij gaan 'inhalen'.

Wat gaat jouw dochter in Australiƫ doen Noor?

skik

Brianna F

Brianna F

22-06-2011 om 17:16

Geen zorgen

Lekker avontuurlijk toch. Ze komt er wel hoor, moeders maken zich veel meer zorgen dan de kinderen zelf.
Mijn dochter moest geloof ik 4 keer overstappen, met soms krappe tijden ertussen. Ik zat me op te vreten hier, maar zij bleef er heel relaxed bij, het ging allemaal goed.
Gaat ze daar backpacken, school of stage?

Geweldig

Hier is dochter weer thuis na 10 maanden Texas, waar ze gestudeerd heeft en ook nog heel veel door de US en Canada heeft gereisd. Wel een hele opluchting om haar weer gezond en wel in de armen te kunnen sluiten..............

Noor

Noor

23-06-2011 om 22:08

Dochter

Dochter is 22 en gaat 5 maanden studeren aan de uni en vervolgens 2 maanden reizen. Ze is nog niet onderweg, reis is uitgesteld naar zondag a.s. Een andere dochter heeft eerder een jaar in china gezeten. Ik ben dus al een beetje gewend, maar echt wennen doet 't denk ik nooit.
Fijn dat je dochter weer thuis is Shonagh!
Vrijwilligerswerk in Nepal, knap hoor, weet ze al wat voor soort werk ze aat doen?

dalire

dalire

24-06-2011 om 13:30

Vrijwilligerswerk

Hoi Noor (ea)

ze gaat eerst een maand in een ziekenhuis meelopen en helpen. Ze mag waarschijnlijk ook bij operaties enzo kijken, het ligt vooral aan wat zij aangeeft te willen doen. Ze gaat straks aan HBO Verpleegkunde beginnen, dus vandaar dat ze dit wilde. Heel veel handelingen kan ze niet doen, maar wel meekijken, spelletjes doen en de lichamelijke verzorging.

Daarna gaat ze nog een maand naar een school voor de allerarmste daar. 800 Kinderen tussen de 3 en 16 jaar. Daar is ze vooral voor spelletjes, ondersteuning en het aanleren van persoonlijke hygiene.

Het is nu toch wel behoorlijk spannend voor haar, maar ze zal zich er vast wel doorheen slaan.
Ik als moeder zal een stuk geruster zijn als ze eenmaal geland is in Nepal. Ik vind de reis ook heel spannend voor haar.

Dalire

Dalire

30-06-2011 om 19:54

Onderweg

Vanmorgen al vroeg naar Schiphol en daar kwamen we erachter dat ze in London van het ene vliegveld naar het andere moest...wat een schrik en toch ook wel paniek bij dochterlief.

Gelijk maar nuchter denken en zeggen dat ze als de donder een taxi moest opzoeken en dat de kosten niet uit zouden maken.

Gelukkig om 15.30 een sms dat de overstap gelukt was!!!

Wat een ongelofelijke spanning, ik was er echt hondsberoerd van!

Nu is ze onderweg van London naar Quatar en daar moet ze nog een keer overstappen. Gelukkig heeft ze contact gekregen met een nederlands gezin die ook naar Nepal reist, is wel een lekker gevoel.

Noor

Noor

30-06-2011 om 22:33

Dalire

Jee, dat is wel heftig. Bleef jij er nog rustig onder? Hoop dat de reis verder gladjes verloopt en dat je morgen (?) bericht krijgt dat je dochter goed aangekomen is. Mijn dochter is inmiddels op de plaats van bestemming.

Dalire

Dalire

01-07-2011 om 14:24

Noor

Ja, ik kan in dit soort situaties altijd heel rustig blijven. De reactie komt achteraf (vanaf het moment dat ik wist dat ze het vliegtuig gehaald had), je moet nu niet weten hoeveel spierpijn ik over al heb. Maar dat maakt niet uit.

Vanmorgen om 6 uur was ze in Nepal. En nu ben ik met haar op msn en ze is al vol verhalen. Ze is met andere vrijwilligers de hele dag op stap geweest, dus helemaal goed. Dat is wel een geruststelling hoor, dat ze gelijk aanspraak en gezelligheid heeft.

Hoe vond jij het afscheid en nu het idee dat ze zover weg zit?

Noor

Noor

01-07-2011 om 23:32

Dalire

Fijn nieuws, en lekker al op msn!! Hoe groot is het tijdverschil?
Het afscheid hier was vooral vreemd omdat we 2 keer afscheid namen. Na de eerste keer ging de reis niet door dus een paar dagen later was zij er helemaal aan toe en ik vond die paar dagen extra erg fijn. Ze heeft inmiddels een kamer in een studentenhuis gevonden, zit daar nu alleen maar binnenkort komen de huisgenoten. Woont/woonde je dochter nog thuis? Mijn dochter was al een paar jaar het huis uit. Het enige vreemde nu is dat ik niet even kan bellen. Hopelijk kunnen we morgen skypen.

Dalire

Dalire

04-07-2011 om 13:41

Al geskypet?

Het tijdverschil is maar 4 uur dat het daar later is, dus dat valt wel mee.

Mijn dochter woont nog thuis, ze is ook pas 17 jaar en heeft net haar Havo diploma gehaald. Het afscheid zelf was wel even lastig en door die rare overstap in London was dat een rottijd. Nu moet ik zeggen dat ik er niet onwijs veel last van heb, ook omdat ik alleen maar positieve geluiden van haar hoor.

Dit weekend zat ze nog in een hotel en vanmorgen is ze naar haar gastgezin gegaan en haar werkplek. Ze is heel enthousiast over beiden. Ze zit met 5 andere vrw in het ziekenhuis en ook met een aantal vrw in het gastgezin.
Nu hebben we per sms contact, want we weten nog niet of ze daar ook af en toe op internet kan. Dit weekend wel elke dag ff op msn en dan is het super om te zien hoe enthousiast ze is.

Tonny

Tonny

04-05-2014 om 11:50

Buitenland en skypen

Dochter en studievriendin gaan over een tijdje reizen aan de andere kant van de wereld. Ouders van vriendin geven een tablet mee, dan kunnen ze skypen.

Eigenlijk vind ik dat niks. Je voeg weer iets kostbaars aan de bagage toe wat kan worden gestolen/ geroofd. Hoe handig is skypen met zulke tijdsverschillen? En hoe ellendig voel je je als de verbinding wegvalt ( daar had de dochter van een vriendin van me ren enorme kater van - heb je eindelijk contact, zeg je drie woorden en - weg verbinding. Bah! )

Ook vind ik - op reis is op reis, het is niet goed steeds intensief contact met thuis te houden. Af en toe mailen lijkt me genoeg.

( en oh ik ben superblij als ze allebei weer veilig thuis zullen zijn... Die ouders van Kris en Lisanne, wat een nachtmerrie!!!)

Je loopt achter Tonny

Tegenwoordig doet iedereen die een stap binnen of buiten de grens zet daar kond van via een waaier aan sociale media.
Vrienden en vriendinnen in het buitenland storten mijn mailbox vol, zijn dagelijks te volgen op facebook, hebben eigen websites aangemaakt met 'waarbenjijnu' en whatsappen en skypen tussen de bedrijven door, waar ze ook zijn.
Zou mijn feestje niet zijn, maar ik loop dan ook al enige tijd wat achter. In het buitenland ging ik weleens naar een internetcafe als er een in de buurt was om de bekenden wat te updaten en mijn mailgroepjes een samengevat bericht te sturen en mij even te verstrooien met nieuws van ver.
Morgen kunnen we allemaal meelopen via Googleglass.

oeps oud bericht

Je hebt een oud bericht aangeboord Tonny. In 2011 is blijkbaar msn/chatten en sms-en de lifeline.

Tonny

Tonny

04-05-2014 om 14:17

Dat het een oud bericht is weet ik wel...

... Ik ze vraagtekens bij een al te intense lifeline met het thuisfront. Waarbenjijnu en mail vind ik prachtig, maar skypen, op de meest vreemde tijden en met het risico dat het contact zomaar ineens afbreekt, dat spreekt me niet aan.

En wat heb je eraan als je live, via skype, handenwringend bij je schermpje zit, getuige van rampspoed waar je duizenden kilometers verderop totaal niks mee kunt.

Son

Son

05-05-2014 om 21:24

valt mee hoor

Mijn dochter is een half jaar weggeweest en dan is skype echt wel fijn en gratis contact.
Je ziet even een gezicht, hoort de stem, merkt beter hoe het met ze gaat. Nouja en dan valt de verbinding eens weg, nieuwe dag nieuwe kansen, ik zat dan echt niet handenwringend achter de pc eigenlijk.

Minthe

Minthe

05-05-2014 om 21:32

Heerlijk!

Mijn zoon van 14 is wel eens in het buitenland (nu nog met ouder) of op een andere manier enige tijd van huis, en dan is het fijn om even met elkaar te kunnen facetimen. Doet niks af aan de buitenlandervaring, maar is voor zowel de thuisblijvers als de reiziger gewoon even fijn. Hooguit een paar minuten per keer en niet eens elke dag. En natuurlijk loopt het niet altijd even soepel, maar dan proberen we het gewoon nog even een keertje of we sluiten het af met een iMessage of Whatsappje (allemaal gratis, zolang beide partijen (snel) internet hebben). Tijdverschil kan je gewoon rekening mee houden. Hier is het meestal 9 uur (westkust VS) en dat is geen probleem.

Vroeger belden we m'n oma als we op vakantie waren en dat ging ook niet altijd goed. Lijn was slecht of geld was ineens op. Waarschijnlijk vond oma dat ook maar modern geneuzel met zo'n telefoon, en had ze het liefst een berichtje per postduif ontvangen

Niet te veel

Als je van elke scheet die je laat verslag doet mis je wel een deel van de charme van het van huis zijn vind ik.
Skyp is ok voor goedkoop snel even contact, net voor urenlange ik-mis-jullie-sessies.

Een tablet is trouwens wel heel erg 2013 hoor. Dat doe je nu toch gewoon met je smartfoon?

tonny

tonny

06-05-2014 om 09:03

dirksmama

Lijkt me ook beter, Skype met een smartphone en niet met een tablet. Het is toch weer een groot en ook wel wat kwetsbaar ding als je al je bagage met je meedraagt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.