reina
31-01-2010 om 20:54
Buitenlandgangers?
Hoe staat het met de buitenlandgangers? Wie zijn er nog weg etc?
Reina-zoon zit nog steeds op de Antillen, bijna een jaar nu. Hij werkt nog 3 weken, blijft dan nog even om te genieten van zon, zee en water (hij ziet best op tegen het afscheid nemen van iedereen die hij in dat jaar heeft leren kennen!) en komt dan weer huiswaarts. Komt overigens niet meer thuis wonen, maar wel vlakbij. Hij heeft alweer werk gevonden, vlakbij huis zelfs, dus dat is prettig thuiskomen. En nog even, dan ga ik aftellen !

wimbol
31-01-2010 om 22:12
Vietnam
Wimb-zoon-2 is gisteren voor drie weken naar Vietnam vertrokken, waar hij vorig jaar een stage heeft gedaan tussen zijn bachelor en zijn master. Hij heef al een paar jaar een vriendin daar, hij gaat nu voor de 7e of 8e keer heen en weer. De eerste keer mocht ik hem nog naar het vliegveld brengen, maar nu hoeft dat niet meer. Ophalen nog wel, want het blijft vermoeiend zo'n lange reis.
wimb

M Lavell
01-02-2010 om 12:56
Weer thuis
Afgelopen zaterdag met koffie en taart en de hele familie naar de sterke verhalen van dochter geluisterd. Ze had er heel veel foto's bij.
Ze is er weer.... maar ook niet helemaal. Vliegt in en uit met Belangrijke Missies en heeft haar leven duidelijk buiten het gezin. Kleintjes worden groot.
Groet,
Miriam Lavell

incar
01-02-2010 om 14:34
Madrid
Dochter is de 22e vertrokken naar Madrid ivm uitwisselingsperiode van haar studie. Daarna moet ze ook nog een aantal maanden stage lopen in het buitenland, nog even onduidelijk waar.
De dagen voor ze wegging heeft ze thuis gelogeerd, omdat ze haar kamer had opgezegd, spullen in de opslag etc. Veel in en uitvliegen die dagen want er waren veel afscheidsfeestjes te vieren. Ik was behoorlijk trots op de manier waarop ze alles had geregeld.
Het afscheid zorgde toch weer voor een flinke brok in de keel, ook al woont ze dan al jaren niet meer thuis.
De berichten zijn tot nu toe goed, ze heeft binnen een paar dagen een mooie kamer gevonden, is enthousiast over de mensen die ze tegen komt en vandaag zijn ook de lessen begonnen.
Wel even flink gebaald bij het inchecken toen 120 euro bijbetaald moest worden voor de bagage. Ze had een extra koffer bij het ticket besteld, maar het bleek dat ook met 2 koffers het maximale gewicht 20 kg was. Bij het boeken kun je voor 9 euro per kilo gewicht bijkopen en op schiphol mag je daar 12 euro per kilo voor neertellen Voor het bedrag dat we betaald hebben, had ik met haar mee kunnen vliegen!!
"kun je er niets uithalen vroeg de mevrouw achter de balie", alsof je voor een half jaar als erasmus student weg kunt gaan, met maar 20 kilo aan bagage! (zij in ieder geval niet)
Reina, ik kan me voorstellen dat je zoon het ook weer lastig vindt om daar afscheid te nemen. Ik zie dat bij mijn dochter ook: je vertrekt en hebt moeite afscheid te nemen van je oude vertrouwde plek en mensen, maar als je ergens intensief hebt geleefd wordt het ook weer moeilijk om daar afscheid van te nemen. Mijn dochter kan daar soms nu al mee bezig zijn.....

Maylise
01-02-2010 om 15:11
Weg of eigenlijk thuis
Mijn oudste dochter zit nog steeds in Frankrijk. Ik kan dat ook eigenlijk geen weg meer noemen. Ze zit er nu 2,5 jaar alweer dus dat is voor haar nu thuis. Ze zal ook nog minstens 2 jaar daar blijven dus haar leven is nu gewoon daar. Overigens is ze zelf niet van plan om de rest van haar leven in die stad te blijven waar ze nu woont. Ze wil op zich wel in Frankrijk blijven maar dan liever ergens anders of ze wil zich ook wel in een ander land vestigen. Haar vriendje woont in Ierland en daar heeft ze wel serieuze plannen mee voor de toekomst maar het maakt hun geen van beiden veel uit waar ze gaan wonen later.
Mijn oudste zoon zit sinds 6 maanden in Rome. Hij blijft voor minimaal 4 jaar daar. Ik betwijfel trouwens of hij ooit weer naar Nederland zal komen. Hij begint langzaam zijn draai wat te vinden. Het is allemaal nog wel heel nieuw voor hem, zijn leven, zijn levensstijl en alles. Hij geniet wel enorm van het leven daar en ik heb het gevoel dat hij daar nu echt thuis begint te raken.
Min tweede dochter heeft trouwens plannen om straks voor een half jaar naar het buitenland te gaan. Dat is echter allemaal nog niet concreet. Ze weet nog niet welk land, wanneer en ook niet op welke basis ze dat wil doen (via haar studie of als een stage of zo). Alleen dat ze wel weg wil. Ze is al eerder voor een paar maanden naar weggeweest en dat vond ze een mooie ervaring. In elk geval denkt ze er over na. Zij wil trouwens maar echt voor een korte periode want ze wil sowieso hier al haar studie verplichtingen afronden en aangezien ze medicijnen studeert is ze nog wel even bezig.
Maylise

reina
01-02-2010 om 17:24
Miriam
Hé, dus ze is er weer! Ja, uitvliegen hoort er bij en dat is maar goed ook

reina
01-02-2010 om 17:27
Incar
Spannend! Is ze lang genoeg in Madrid om er even te gaan kijken Ik hoop stiekum dat zoon de volgende keer iets in Europa zoekt ( want voor altijd in Nederland bklijven zal ie echt niet doen
), is makkelijker en goedkoper om eens langs te gaan.
Ja, dat bagage-gedoe is altijd een uitzoekerij, ben benieuwd hoe dat met zoon zal gaan, want na een jaar heeft ie natuurlijk wel het eea 'verzameld'.... (tot nu toe heeft ie nog nooit bijbetaald)

reina
01-02-2010 om 17:29
Maylise
Heerlijk, als ze hun plek (letterlijk) gevonden hebben! Leuk,zag, 3 van die avontuurlijke kinders! Het zou mij ook niets verbazen als zoon uiteindelijk ergens in het buitenland blijft hangen, ik hoop dan dat dat niet te ver weg is, zodat een keer langsgaan makkelijk te regelen is.

Chiquita
02-02-2010 om 18:01
Hier net andersom
.. wij wonen in het buitenland en zoon is nu 1 jaar en 2 maanden naar NL voor werk en studie. Heeft nu een vriendin en begint te praten over dat hij wel over jaartje of zo op zichzelf wil gaan wonen (woont nu nog bij vrienden van ons).
Slik, die komt dus waarschijnlijk niet meer terug

Lietje
02-02-2010 om 19:35
Buitenland
Zoon zit nog steeds in Denemarken, daar ligt nu ook heel veel sneeuw. Hij is met nieuwjaar lekker lang thuis geweest, en dat was heel fijn. Het lijkt wel steeds moeilijker te worden als hij weggaat. Maar het is zijn keuze en ik sta geheel achter hem. Hopelijk gaat het met het plannen van z'n studie nu goed, hij gaat binnenkort een dag meelopen op de uni van Roskilde. Waarschijnlijk komt hij in april weer een bezoekje afleggen. Voor de prijs van een ticket hoeft hij het niet te laten.
Lietje