Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op
Moedervan

Moedervan

02-08-2020 om 23:29

De vriend van mijn dochter stinkt

Mijn dochter is 21 jaar en heeft een nieuwe vriend.
Nu heeft zij met hem en haar beste vriendin bij ons afgesproken. Omdat ze niet op vakantie kunnen en wij met een paar aanpassingen de ruimte hebben , mogen de drie 4 dagen bij ons vakantie vieren. Naar de hand naïef .
Maar toen wij haar nieuwe vriend zagen schrokken wij ons kapot.
Ik vind het zelfs niet aardig van mij en er omheen draaien maar hij wordt al kaal met zijn 22 jaar maar heeft schouderlang vettig haar. Hij is dik ( een echte bierbuik ) en hij ziet er algemeen erg onverzorgd uit.
Naar de tweede dag logeren vroeg ik aan hem of hij misschien wou gaan douchen en ik hem een handdoek kon neer leggen ? Bij de temperaturen de afgelopen dagen geen overbodige luxe.
Hij zei dat dat niet nodig is . Kon hij thuis wel weer doen .
Ik wist niks te zeggen en ben maar weer richting woonkamer vertrokken . Maar omdat hij al een geur had toen hij kwam en nu onderhand erg begint te stinken probeerde ik het nog een keer. Zei dat niemand op de bovenverdieping was en hij het rijk voor zich zelfs had om te douchen als hij dat wil. Nou hij keek mij aan of ik achterlijk was en zei. Nou ik hoef niet te douchen dat kon ook een andere keer.
Ik weet mij geen raad meer . Tel de uren. Onderhand stinkt de benedenverdieping naar zweet .
Mijn maag draait zich om als ik mij voorstel dat hij met zijn onverzorgde handen aan mijn dochter zit.
De gedachte dat dit misschien een vaste relatie wordt . Ik moet er niet aan denken.
Maar kan en mag ik mijn dochter hier op aanspreken ?
Ik wil haar geen verdriet doen.
Maar om eerlijk te zijn . Deze jongen kan ik nu al niet meer lijden. Ik vind dit zo erg .

Triva

Triva

02-08-2020 om 23:32

ach

De kans is levensgroot dat, als je dochter jouw doucheaanbod ook heeft gehoord, je dochter hem ook vindt stinken. Ik zou dus niks zeggen en wachten tot je dochter dit zelf bij hem aankaart.

Hilde

Hilde

03-08-2020 om 08:09

dochter

Dit is vooral voor je dochter pijnlijk. Je kunt er niets aan doen. Gaat vanzelf een keer over. Hij gaat douchen of zij gooit hem eruit.

Hanne

Hanne

03-08-2020 om 10:01

Misschien is hij wel heel lief voor haar en onzeker waardoor hij niet durft te douchen.

Ik lees een boel oordelen, ik zou die even loslaten. Wat Hilde al schrijft, het gaat meestal vanzelf over.

rutiel

rutiel

03-08-2020 om 12:06

Schoonheid zit van binnen

Heel eerlijk gezegd vind ik je reactie toch wel erg extreem hoor. Kijk, dat die jongen vies ruikt, dat is vervelend voor je. Een smerige lucht in huis vindt niemand prettig.

Maar verder? Dik? Kaal? Schouderlang (vettig) haar? Ik heb de indruk dat je toch erg bent geschrokken van zijn voorkomen en niet alleen van zijn geur. Jammer dat je jezelf niet de kans gunt zijn karakter wat beter te leren kennen. Zinnen als "mijn maag draait zich om als ik mij voorstel dat hij met zijn onverzorgde handen aan mijn dochter zit" getuigen niet van veel pogingen in die richting.

Wat jouw dochter en haar vriend privé doen dat is aan hen. Ook heel "schone" mensen kunnen enorm vieze dingen met elkaar uithalen. Ik zou hier als ouder niet al te veel gedachten aan wijden.

Wat de geur betreft: nogmaals, dat moet erg vervelend zijn. De enige oplossing die ik kan bedenken is veel luchten en voorlopig niet meer laten logeren. En nogmaals: probeer door het uiterlijk heen ook eens te kijken wat hij jouw dochter te bieden heeft. "Dik en onverzorgd" bepalen mijn inziens niet het gehele karakter van een persoon.

Moedervan

Moedervan

03-08-2020 om 14:14

Dankjewel voor jullie reacties

Dank jullie wel voor de reacties. De hele nacht liggen te malen. Dat ik zo op zijn uiterlijk reageerde, daar schrok ik zelf om eerlijk te zijn ook een beetje van. Dacht dat ik altijd probeer om mensen niet te snel te veroordelen . Niet dus. Hier moet ik dus an mij werken.
Wat mijn dochter betreft moet ik leren loslaten. Ga naar de logeerpartij wel met haar in gesprek.
Niet om haar te beïnvloeden . Maar praten altijd eerlijk over onze gevoelens .
Bij deze jongen heb ik geen goed gevoel.
Waarom ? Geen opleiding afgerond , werkt niet. Verzorgd zich zelfs niet en laat zich heerlijk bedienen van de twee dames .
Misschien is hij nu onzeker zoals Hanne zegt , en normaal heel anders . Maar dat hoor ik hopelijk bij een goed gesprek met mijn dochter .
Hoop dat dan mijn buikgevoel rustiger wordt. Want wil zij echt niet kwetsen.

juf Ank

juf Ank

03-08-2020 om 15:52

nou

Ik kom op een bepaalde plek op mijn werk soms ook iemand tegen die zich heel slecht verzorgd (sinds zijn vrouw 3 jaar geleden is overleden). Ik zin al tijden op moed om hem dit eens op nette wijze te vertellen, want als ik met hem in een ruimte ben word ik serieus echt onpasselijk van de lucht.
Ik weet niet of het bij hem ook zo erg is, maar dat is echt niet te harden en ik snap heel goed dat je dat niet trekt.

Ik zou dan ook zeker wel vragen stellen aan mijn dochter of zij er geen last van heeft dan. Of heeft ze corona gehad en doet haar neus het nog steeds niet?

Ik begrijp ook goed dat zijn gedrag je tegenstaat. Je dappere pogingen om hem onder de douche te krijgen en zijn reactie daarop en feit dat hij zich zo laat bedienen door de dames. (die het dus uitvoeren he...) Dat is dan misschien een kritiekpuntje op je opvoeding he, dat je je dochter hebt opgevoed met het idee dat mannen er zijn om bediend te worden door de vrouw?

Dat gedrag zou ik overigens niet bespreken met je dochter dat moet haar vanzelf wel gaan irriteren. Maar die lucht....daar zou ik wel even over praten met haar.

Danny

Danny

03-08-2020 om 15:57

Lekker fris en fruitig

Douchen is toch fijn als ik na een dag werken naar mn vriendin ga en mn toekomstige schoonouders is het juist fijn als ik daar ff mag douchen is zelfs zo dat ik bij binnenkomst zelf linea recta naar boven ren werk in de bouw dus schoner wordt je er niet van. Kijk dat je haren niet netjes zitten ach dat begrijpen ze maar beetje goede verzorging kan echt geen kwaad en onzekerheid kan door zijn slechte verzorging komen

Mijntje

Mijntje

03-08-2020 om 17:12

goed opgevoed

Nouja, kritiekpuntje op de opvoeding. Je dochter kijkt dwars door die bierbuik, door zijn postuur en vettige haardos met kale plekken heen. Ondanks de penetrante lucht die om hem hangt. Dat is dan wel weer goed opgevoed juist. Je dochter kan in hem een sympathiek mens zien.
Toch kan ik me voorstellen dat die stank iets is wat heel moeilijk is, voor jou, Net als muziek die je wordt opgedrongen, is geur heel dominant. Ik zou veel luchten in huis.
En ik zou me inderdaad serieus zorgen maken of je dochter en haar vriendin geen corona hebben, aangezien ze dat 'normaal' lijken te vinden. Ik zou daar heel subtiel naar informeren.
Verder is het heel lastig, maar meestal lossen deze dingen zichzelf op. Ofwel je dochter krijgt er alsnog tabak van. Of haar vriendin heeft invloed op haar.

rode krullenbol

rode krullenbol

03-08-2020 om 17:54

Mijn tip

Informeer naar zijn kleding- en schoenmaat en koop voor hem bij een legerdump - desnoods online! - een passende uitrusting. Was de kleding en parfumeer ze met een luxe wasverzachter waarin de (super mannelijke) geur van sandaalhout is verwerkt. Doe er een mooi lint omheen en het is een pracht van een cadeaupakket!

Presenteer het gebaar desnoods als iets dat van doen heeft met de Coronacrisis, mocht het bepaald niet jouw gewoonte zijn om 'zo maar' dingen cadeau te doen. Of als een koopje waar je tegenaan bent gelopen.

Als het goed is ontleent de jongeman in kwestie een geheel nieuwe identiteit aan deze uitdossing. Eentje die in het teken staat van bewegen en discipline! Met een béétje geluk zal hij jou er zijn leven lang dankbaar om zijn. Of de verkering nu standhoudt of niet.

Je zou kunnen overwegen om je dochter in de watten te leggen met eenzelfde plunje. Gewoon om het plaatje compleet te maken en de kans te verkleinen dat je enige verdenking op je laadt.

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

03-08-2020 om 17:59

Oh ja!

Natuurlijk sta je erop dat hij zich grondig wast, voordat hij het spul aantrekt. En als hij dan weer zoiets te berde brengt als "nou dat hoeft niet, hoor"? Dan zeg je ferm dat het geen verzoek betreft maar een bevel.

Soms dien je zaken doortastend naar je hand te zetten.

Rode krullenbol

Tango

Tango

03-08-2020 om 19:35

Zweet

Dochter hier had destijds ook een vriend die regelmatig naar zweet rook. Hij droeg ook vaak van die voetbalshirts en die ruiken nu eenmaal snel, vind ik. Ik heb hem er nooit op aangesproken maar het wel gedeeld met dochter. En ook een keer een herendeo in haar kamer gezet, die ik eigenlijk voor haar broertje had gekocht, maar kocht voor hem wel weer een ander. Dochter zei het volgens mij ook wel tegen hem als hij stonk dus meestal was het wel te doen en anders zette ik inderdaad het raam open in haar kamer, als hij was geweest. Het was gelukkig niet zo erg dat de hele verdieping er naar rook.
Zo snel een vriend zo lang laten logeren is misschien inderdaad niet heel handig. Bij ons gebeurde dat pas na een paar maanden en dan 1 nachtje of zo. Langer vind ik zelf ook niet prettig eigenlijk.

Daan

Daan

03-08-2020 om 19:51

Nou eh

Pubers die stinken is 1 ding, maar een man van 22 die het niet nodig vindt te douchen kan wel wat hulp gebruiken lijkt me. Dat komt niet meer 'vanzelf' goed.
Oke, goed, hinten heeft dus niet gewerkt. Dan zou ik zelf denk ik wel voor de directe aanpak gaan.
Hem even apart nemen, wat vleien (ik vind het erg gezellig dat je bent, voor mijn part) en dan vragen of hij zelf in de gaten heeft dat hij nogal ruikt.
Je kunt daar ook een verhaaltje omheen breien opdat de boodschap minder hard binnenkomt, bijv over jouw wel erg gevoelige neus of dat je het zo vervelend vindt om te zeggen blabla.
Als je dochter verliefd is dan zal ze vast zijn stank niet helemaal op waarde schatten, liefde maakt blind maar tast vast ook geurvermogen aan. Daar zou ik dus niet op wachten.

Schouderlang vettig haar?

Krijg je dan geen kringen op je rugleuning?

Geef aan dat je hem een vriendelijke jongen vindt maar dat je met moeite de kringen uit de bank krijgt; of hij vaker zijn haren kan wassen.
Dat kun je gerust zeggen wanneer jij in jouw huis met die blijvende kringen zit.

En,

Zeg het zelf; leg het niet bij je dochter neer daar het jouw huis is. Zo hou je haar erbuiten.
Een jongeman kan dat best aan.

Moedervan

Moedervan

04-08-2020 om 00:39

Wat een toestand

Laatste update .
Wat ben ik blij dat ik hier mijn hart kon luchten ( huis wordt uiteraard ook goed gelucht ) .
Wij hebben dag drie overleefd. Het vriendje is eerder naar huis , was schijnbaar de afspraak , zodat mijn dochter en haar vriendin nog een dagje samen bij ons kunnen relaxen. Dat wist ik niet maar ben er zo dankbaar om.
De lucht was niet meer vol te houden. Drie dagen niet gedoucht, geen schone kleding en dat met deze temperaturen.
Wij stonden op het punt om hem te verplichten om te douchen en schone kleding aan te doen. Desnoods in een badjas te wachten tot zijn kleding weer uit de wasmachine en droger zijn . En toen was hij weg. Gelukkig.
Mijn dochter gevraagd of zij het erg zou vinden om met haar vriendin op haar oude kamer te slapen zodat ik de tuinkamer en aanbouw kan poetsen.
Eerlijk vertelt dat ik hem vond ruiken en het raar vind dat hun daar geen last van hebben. Hun ruiken totaal niks . Echt niks . Mijntje wij nemen je raad aan .dus uit voorzorg morgen GGD bellen voor een corona test . De twee dames wonen samen in een studentenwoning, de kans is dus aanwezig.
Tja en wat het vriendje betreft was mijn man mij voor . Hij vroeg mijn dochter of zij zich niet schaamt voor zo'n vriend. Verzorgt zich niet, geen werk, geen opleiding geen initiatief, niks . Zelfs naar ons toe geen bedankt niks .
Ik had het misschien anders uitgedrukt maar hij heeft wel gelijk.
Ik heb nog met haar gepraat maar zij is zo in de waar. Tussen haar gevoelens en onze mening heen en weer getrokken.
Nu is zij gelukkig met haar vriendin samen. En morgen gaan wij er nog een keer rustig over praten.

Mijntje

Mijntje

04-08-2020 om 09:02

gelijkwaardigheid

Daan: met 'vanzelf' goed komen bedoelde ik, dat ik verwacht dat het wel uit gaat, dat ofwel dochter of de vriendin zich wel aan bepaalde dingen gaan storen.
De vriend voldoet niet aan het ideaalplaatje, maar dat is geen onwil, hij zit ws met zichzelf in de knoop. Vraag is of dochter hem soms wil redden. Dat willen vrouwen graag, hele relaties zijn daarop gebaseerd, maar dat gaat vaak mis want er is geen gelijkwaardigheid.
Dat de meiden niks ruiken is idd wel zorgelijk, goed dat ze zich laten testen. En dan jullie en vriend ook als ze positief blijken.

Daan

Daan

04-08-2020 om 16:12

Dochter aanspreken

vind ik dan weer best lullig.
Wat kan zij er aan doen dat hij stinkt? (In jullie ogen, euh, neus)
Ik zou naar dochter juist neutraal blijven.
Kom op, gewoon de man direct aanspreken.
Dan vlucht hij misschien maar heeft vast een goede les geleerd. En als je het tactisch brengt leert hij de les zonder dat hij zich al te lullig voelt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.