Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-08-2026 om 18:59
Zonet mijn dochter en aanstaande schoonzoon uitgezwaaid op Schiphol, de vliegreis naar een nieuw leven gaat beginnen voor hen, in Nieuw-Zeeland. En een nieuw hoofdstuk in ons leven, een volwassen kind aan de andere kant van de aardbol. Ik wens hen veel geluk. Maar we waren alle in tranen...
04-08-2026 om 23:14
Ik denk aan alle generaties voor me waarvan een kind ging emigreren, of naar zee, en dan zonder internet.
En het kan nog erger, ik zag vandaag dat NASA bezig is met een maanbasis, je kind zal daar toch gaan werken 
04-08-2026 om 23:19
Auwereel schreef op 04-08-2026 om 23:14:
Ik denk aan alle generaties voor me waarvan een kind ging emigreren, of naar zee, en dan zonder internet.
En het kan nog erger, ik zag vandaag dat NASA bezig is met een maanbasis, je kind zal daar toch gaan werken
Ja inderdaad. Of op missie/zending ergens in de rimboe.
Er zijn heel soms van die momenten dat ik de slechte ogen van mijn dochter een zegening vind; die gaat sowieso niet door de keuring komen voor dingen als astronaut, straaljagerpiloot etc. Ook financieel gezien wel fijn.
05-08-2026 om 00:02
Sterkte Auwereel!
Voor hen een nieuw spannend avontuur. Hoop dat ze zich er fijn kunnen settelen en zich er thuis gaan voelen.
Deze afstand overbrug je niet zomaar even. Wel heel fijn dat je alvast kan uitkijken naar hun bruiloft.
05-08-2026 om 00:11
Lijkt me erg moeilijk inderdaad. Sterkte. Fijn dat jullie uit kunnen kijken naar de bruiloft. Is die al snel?