Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Dochter en vakantiehuisje

Hi allemaal,

Met dit koude weer heb ik een zomers onderwerp. Ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan, misschien hebben jullie goede tips of advies.

Wij hebben sinds 2 jaar een vakantiehuisje in zeeland (domburg). We zijn er heel blij mee en zijn er al vaak geweest. Wij hebben een dochter van 18 en een zoon van 20. Onze dochter woont nog thuis. De zoon studeert inmiddels dus die zien we helaas wat minder.

Onze dochter gaat in de zomer soms met ons mee of een dagje langs maar ze gaat soms ook alleen. Wij vinden dat kunnen omdat het juist een familiehuis is. Zolang alles maar netjes opgeruimd achtergelaten wordt.

Het huis heeft best een diepen redelijk beschutte tuin. Toen we er afgelopen zomer waren lag onze dochter daar opeens topless te zonnen. Ik heb er niks van gezegd omdat ik toen vond dat ze dat zelf moet weten. Ze gaf later aan dat ze dat ook wel eens deed als wij er niet waren.

Nou ben ik hier eigenlijk toch niet helemaal gelukkig mee. Dit omdat het toch zichtbaar kan zijn en er soms ook bekenden en andere mensen langs kunnen komen. Zelf doe ik het nooit en ik vind het eigenlijk ook niet helemaal netjes.. Maar ja dat kan de generatiekloof zijn. Ik had het haar daarvoor nooit zien doen..

Hoe zouden jullie hiermee om gaan? Zouden jullie er iets van zeggen?

X Karla

Nimbo

Nimbo

20-10-2015 om 16:15

nou...dacht het niet

Lekker laten gaan! Je kunt er iets van zeggen maar waarom zou je dat doen? Het overbrengen van je waarden en normen is nu een beetje klaar op deze leeftijd, tenzij ze echt gekke gevaarlijke dingen doen.
Ik ben het ook niet met je eens dat het Ĺ„iet netjes'is.

KWitjens

KWitjens

20-10-2015 om 16:17 Topicstarter

Hoezo

Dank voor je reactie.

Waarom vind je van niet? In welke setting vind jij dat wel en in welke setting vind jij dat niet kunnen dan?

vlinder72

vlinder72

20-10-2015 om 16:36

niet netjes?

Ze ligt toch in de tuin?

Laat haar daar liggen. Krijgt ze opmerkingen dan heeft ze de keuze blijven liggen of zonnen met een bovenstukje.

En als het een probleem is dat de opmerkingen niet aan haar gericht zijn maar aan jou dan is het aan jou om die personen heel duidelijk te maken dat je dochter 18 jaar is en dat als ze iets tegen/over haar te melden hebben dat ze dat dan bij haar moeten doen.

KWitjens

KWitjens

20-10-2015 om 16:47 Topicstarter

Duidelijk

Ik denk dat dat wel zal meevallen. Hooguit de buren. Moet er gewoon aan wennen dat dat in onze tuin gebeurd en weet niet of ik er iets van hoor te vinden of zeggen

Tijgeroog

Tijgeroog

20-10-2015 om 16:58

Bezoek

Je schrijft dat er soms bezoek langs kan komen. Lopen die dan zo de tuin in, of bellen ze aan?

Ik ziu het prima vinden hoor, maar ik heb er op het strand ook geen problemen mee. Fijn dat ze zich zeker genoeg over haar eigen lichaam voelt om dit te doen.

Jamie

Jamie

20-10-2015 om 16:58

de wet

http://www.artikel430a.nl/naaktrecreant.html

het mag dus tenzij de tuin zichtbaar is richting een plein of drukke weg en je daarmee de orde verstoort.

Komen er echt bekenden onverwacht langs en stappen die dan de tuin in?

KWitjens

KWitjens

20-10-2015 om 17:04 Topicstarter

Tuin

Nee, dat valt wel mee en die bellen aan. Verder ligt die tuin niet aan de straat ofzo. Ik geloof best dat het mag maar vraag me alleen af of ik dat in ons huis moet willen enzo. Misschien een beetje over bezorgd enzo.

Moni

Moni

20-10-2015 om 17:32

Je mag heel blij zijn met je dochter

Ze is sociaal, gaat soms nog een dagje met jullie mee, heeft voldoende verantwoordelijkheidsgevoel om zonder jullie naar het vakantiehuisje te gaan.
En ze ligt wel eens naakt te zonnen in de achtertuin.
Tel je zegeningen!

KWitjens

KWitjens

20-10-2015 om 17:38 Topicstarter

Zegeningen

Tja, misschien moet ik het zo maar benaderen.

Overigens ligt ze niet naakt hoor. Dat zou ik wel weer een ander verhaal vinden. Ze ligt wel zonder bovenstukje. Dat heb ik haar nooit geleerd haha

40er

40er

20-10-2015 om 19:33

tja

Er kan natuurlijk nog veel meer gebeuren in de tuin/huisje wat je misschien liever niet ziet. Ze is 18 zoekt haar eigen weg in haar ding. Topless is toch helemaal niet erg?

vlinder

vlinder

20-10-2015 om 20:27

ha, laatst was hier een moeder die het tegenovergestelde wilde

die was juist van het zonnen zonder bovenstukje en mopperde dat haar dochters dat niet deden, te preuts wellicht, en dat kon de bedoeling niet zijn enzo.

Zo zie je maar, ieder heeft een eigen context.

bieb63

bieb63

20-10-2015 om 21:31

maar waar gaat het nu over

Dat je dochter topless ligt in de tuin van jullie huisje, of dat ze sowieso topless zont? In dat laatste geval: ze is 18 en kan dat doen en laten wanneer en waar ze wil.

KWitjens

KWitjens

21-10-2015 om 08:57 Topicstarter

Beetje van beiden

Om eerlijk te zijn een beetje van beiden. Ik weet dat ik haar niet kan verbieden om topless te liggen. Ik had het zelf alleen nooit gedaan. Daar heb ik wel vrede mee. Maar dat dat dan ook nog in onze tuin moet. Tja, het zal wel aan mij liggen denk ik

Half a twin

Half a twin

21-10-2015 om 09:40

Bruin worden

Het verbaast mij al heel erg dat een 18 jarige bruin wil worden. De tieners in mijn omgeving hebben allemaal als motto: Wit is het nieuwe bruin. Blijven zoveel mogelijk aangekleed en gaan zwemmen met factor 50 op de huid.
Als je dochter dit wil, laat gaan, ze is volwassen maar wijs haar w Er l op de gevaren van teveel zon en verbranden.

Dees

Dees

21-10-2015 om 11:00

Rekening houden met

Ik zou zeggen zeg haar wat je ervan denkt. Vraag haar rekening te houden met wat jij ervan vindt en dit dus niet te doen op momenten dat jij er bent komt en er visite verwacht wordt.

Zolang ze er alleen is en er geen visite komt zou ik er niet moeilijk over doen.

Yura

Yura

23-10-2015 om 13:42

Generatiekloof?

Ik moest wel lachen om de vermeende generatiekloof. Volgens mij bestaat die er juist uit dat wij het eind jaren '80/begin '90 volkomen normaal vonden om topless te zonnen en dat onze pubers dat "ieeuww" vinden. Ik ben dus verbaasd dat iemand van jouw generatie er zo'n problemen mee heeft. Verder vind ik dat je overdrijft, maar goed ik ben dan ook zo iemand die 20/30 jaar geleden topless heel normaal vond.

Miekemieke

Miekemieke

24-10-2015 om 17:13

ook verbaasd

Ze ligt topless in de tuin, niet zichtbaar vanaf de weg. Stel dat iemand toch haar borsten ziet? Is er iets met haar borsten? Hele grote cup, geen cup, tubulaire borstgroei? Hoe sta je tegenover je eigen borsten?

Katrina

Katrina

24-10-2015 om 17:37

meen je dit serieus?

Meen je het echt serieus, dat je topless zonnen in de tuin 'niet netjes' vindt? Jeetje, ik heb er nooit bij stil gestaan dat mensen daar zo naar kunnen kijken....
Laat haar lekker topless in de tuin liggen joh. Ze gaat toch niet topless de straat op!
Je schrijft dat jij het 'haar niet heb geleerd'. Dara moest ik wel om lachen hoor. Weet je waarom de meeste vrouwen topless zonnen? Dan krijg je geen witte streepjes van je bandjes enzo. Dat kan een 18-jarige zelf verzinnen, daar heeft ze haar moeder niet voor nodig.

Jamie

Jamie

24-10-2015 om 17:49

maar katrina

Als je verder altijd je bikini of hemdje aan hebt dan maken die streepjes toch niets uit?

Katrina

Katrina

24-10-2015 om 19:34

Jamie

Dat hangt natuurlijk af van het model van de bikini en het model van het hemdje

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-10-2015 om 22:43

Ja

En als dat onderling ook nog een beetje wisselt krijg je al gauw een lappendeken.
Tja ach, als je in de 40 bent is dat niet je grootste probleem in de zomer

'dat dat in onze tuin moet'

van die zinsnede moest ik ff slikken. Bijna een 'bah' in mijn mond.
Liever in andermans tuin?
Idd, in de jaren 80 lag (bijna) iedereen topless en ervoor hele families naar naaktrecreatie. Ik ook en als 't mij uitkomt nog steeds.
Mijn dochter blijft ook liever uit de zon en houdt bikini aan, en ik ben blij dat ze dat zonder gezeur van mij kan doen

Mario

Mario

25-10-2015 om 17:50

tja

Als iemand meer behoudend is is dat toch geen punt? We krijgen allemaal te maken met keuzes die onze kinderen maken die wijzelf liever anders hadden gezien, of zelfs die van binnen afkeuren. Ik snap best dat TS, als zij anders denkt, daar moeite mee heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.