Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Dochter rijdt in op 5 stilstaande auto’s

Nick90 schreef op 21-10-2025 om 18:56:

[..]

Nou nee, boven de 18 een strafbaar feit begaan is gewoon volwassenenrecht en geen jeugdrecht meer en terecht, nu heeft ze per ongeluk 5 stilstaande auto's geramd, volgende keer kan het ook een gezin van 5 man zijn. Als je iets hebt moet je dat gewoon doorgeven voor je überhaupt af mag rijden. Miss dat ze ervan afkomt zonder boete omdat ze de eerste 5-8 jaar nog wel bezig zal zijn met de schade af te betalen maar rijontzegging en een verplichte cursus die je zelf moet betalen lijken mij niet te vermijden. Zonder cursus wss elk jaar op eigen kosten bloedprikken en een 5 minuten consult bij een psychiater om een tijdelijk rijbewijs te krijgen.

Helaas geldt het niet altijd dat als je boven de 18 een strafbaar feit begaat, er automatisch het volwassenenrecht toegepast wordt.

Mamajome schreef op 23-10-2025 om 18:58:

[..]

Helaas Gelukkig geldt het niet altijd dat als je boven de 18 een strafbaar feit begaat, er automatisch het volwassenenrecht toegepast wordt.

haarklover schreef op 23-10-2025 om 22:53:

[..]

Meestal is het gelukkig dat het volwassennenrecht bij 18+ niet wordt toegepast. Maar soms vind ik het toch helaas dat het volwassenenrecht bij 18+ niet altijd wordt toegepast.

Mamajome schreef op 24-10-2025 om 13:27:

[..]

Meestal is het gelukkig dat het volwassennenrecht bij 18+ niet wordt toegepast. Maar soms vind ik het toch helaas dat het volwassenenrecht bij 18+ niet altijd wordt toegepast.

Ja, dat mag je vinden natuurlijk. De rechter heeft zijn of haar redenen  en de discretionaire ruimte om al dan niet volwassenenrecht toe te passen.

Uiteindelijk is het doel dat iedereen er beter van wordt, en dat is niet altijd door het volwassenenrecht toe te passen bij elke 18plusser.

Mamajome schreef op 23-10-2025 om 18:58:

[..]

Helaas geldt het niet altijd dat als je boven de 18 een strafbaar feit begaat, er automatisch het volwassenenrecht toegepast wordt.

Ja maar doorrijden na een ongeluk en jezelf bezatten zijn ze meestal niet zo mild, eigen ervaring helaas

Dat zal de rechter ook beseffen, hopelijk niet uit eigen ervaring. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.