Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Dochter woont samen met vriend maar komt niet rond


Kristel1 schreef op 06-06-2021 om 16:40:

Ja inderdaad. Maar in communiceren met haar is niet zo eenvoudig. Ze zegt er weinig over.

Zou het haar helpen als ze met een "neutrale derde" (vb. budgetcoach) hierover kan praten? Jij bent haar moeder en daarvan heeft ze waarschijnlijk andere verwachtingen dan van een buitenstaander, bijvoorbeeld t.a.v. het bijspringen wat je noemde.
Als bijkomend voordeel zie ik dat jij wat meer "haar moeder" kunt zijn ipv "haar moeder en budgetbeheerder" - dat lijkt me namelijk voor jou ook geen fijne rol (maar dat is een invulling van mijn kant).

door geld te geven houd je haar problemen enkel in stand

Kristel1 schreef op 06-06-2021 om 16:40:

Ja inderdaad. Maar in communiceren met haar is niet zo eenvoudig. Ze zegt er weinig over.

Oh dus ze wil niet praten maar jou wel als woonadres en pinautomaat gebruiken? 

Kristel1 schreef op 05-06-2021 om 13:26:

Dat is wat ze net niet willen. Willen hun zaken zelf beheren maar veel zaken zijn niet in orde. Daarom dat ze haar domicilie adres hier thuis heeft. Dan gaat ze ervan uit dat ik haar zaken nog wat in het oog houd en dat ze wegens schulden van haar vriend haar bezittingen niet kunnen afnemen.

… zijn ze getrouwd in gemeenschap van goederen? Waarom denkt ze dit?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

01-08-2021 om 07:07

Kristel1 schreef op 06-06-2021 om 16:40:

Ja inderdaad. Maar in communiceren met haar is niet zo eenvoudig. Ze zegt er weinig over.

En gewoon laten gebeuren? Daar leer je in mijn ervaring toch het meest van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.